Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1316 ggr
WildaE.R
0

Såg misstänksamt ut

Ställer denna fråga till er dom vet om uppfödning och dylikt eftersom jag inte hade någon erfarenhet. Har en i byn där jag bor sm ha en amstaffblandning som för ca 5 veckor sen fick valpar, vi såg nu på kvällen denna hund ute o gå powerwalk med juver som hängde ner till marken, hon hängde knappt med i tempot och det såg nästan ut som dessa juver slog till henne på sidan varenda gång hon tog ett steg. För det första är det normalt att hunden har så stora juver nu och ska man då verkligen gå ut en lång powerwalk med hunden ? Tack på förhand

[Forest]
0

Tycker man ska se själv som hundägare om sin hund mår bra av att gå, som du beskriver så låter det att hunden inte orka med att gå så snabbt. Ang tuttarna så hade jag avklippt ärm på Enja som en kroppstrumpa, då hon hade hängtuttar efter hemkomsten efter valparna flyttat. Hon fick stora juver en var större än de andra o allt dinglade om hon trava som du beskriver när hon var hos ufd.

WildaE.R
0

Okej tack för svaret, var mest tvungen att kolla hur det låg till

[Forest]
0

2 Vet du om hunden fått valpar nyligen för Enjas tuttar var inte så stora när hon kom hem men ett par dinglade därmed kroppstumpan. Juvern var som störst när valparna var någon vecka gammla men då gick hon inte på långpromender allls för hon ville vara inärheten av sina små.

WildaE.R
0

Det är ca 5-6 veckor sen