Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 704 ggr
[helenal]
0

Godmorgon ot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här pratar vi om vad vi vill men håller en trevlig ton. Nu är de april och tiden går så fort. Snart åker min plutt till landet och jag ser honom inte förrän till höst:/ kanske någondag när haha hälsar på men inte så ofta men jag vet att han har de bra där med mormor. Haft de så i sex år nu och han älskar landet:) Imorse ville han inte ha torrfoder så då gjorde matte såhär och de blev genast intressantare :)

mingman
0

Morgon!

Vi är just hemkomna från semestern, och har haft en lugn morgon. Gick ut 8.15, snabbkiss, sov till 10, mat och bajs, och nu sover han igen. Haha. Så skönt!

Strax ska vi promenera iväg till vår lilla lokala djuraffär, och förhoppningsvis har de 15-kgsäckar av hans mat, då ska vi köpa, annars blir det att åka in till någon av de större butikerna i stan.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[typellisch]
0

God lunch 😃

Det är så skönt med varmare väder! Molly har hamnat lite åt sidan i två dagar och idag har jag äntligen tid för henne igen 🙂 Så en långpromenad vid 12, sedan söka mat + använda klicker. Massa bus och lek också! Och såklart… ett bad. Haha.

Sitter och letar efter dagmatte till hösten.. känns ruskigt dyrt med 150kr/dag.. det blir ju 3300 kr/månad drygt. Och hunddagis kostar 2500kr här liksom. 800kr dyrare med dagmatte.. kanske värt. Måste klura på den saken 🤓

mingman
0

#2, ja, tyvärr är det ohyggligt dyrt med någon som tar hand om dem. Jag har en väldig tur som har min sambo och flexibelt jobb och slipper den biten.

Mina svärföräldrar har en dagmatte som tar 100/dag, det känns mer rimligt, å andra sidan ska dagmattarna också tjäna sitt levebröd.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[typellisch]
0

#3 Känner att hunderfarenhet spelar stor roll i det hela med.. återstår att se när jag hittar den ''rätta'', jag släpper inte Molly till vem som helst :). Hade en som var intresserad men hon drog i kopplet och skulle lära Molly HENNES tekniker.. min åsikt är att hon ska ta efter mina regler och min uppfostran så jag tackade för hennes intresse 😐

[helenal]
0

4# svårt de där att passa andras hundar tycker jag. Även svårt att säga till andras hundar men som du säger får man ju anpassa sig och följa tex dina regler då de är din hund. De kostar från 80 till 150 kr per dag ca tror ingen tar under 80

[typellisch]
0

#5 Jag vill ju gärna ha med min framtida dagmatte/daghusse på några promenader så h*n får se hur jag löser olika situationer :).
Ja, aldrig att jag betalar under 80kr heller :P. Men jag hade tänkt 2000kr/månad men efter lite research så såg jag att det är på tok för lite (cirka 90kr/dag).

Swadika
0

God förmiddag, här vaknade vi riktigt tidigt idag. Kasper sover hos mina föräldrar under nätterna och när de åker så kommer han in hos mig, bara det att den här dagen hade jag stängt dörren till mitt rum, vet inte varför för jag gör det aldrig när jag vet att föräldrarna ska iväg. Så det var bara att kliva upp när han grät utanför min dörr.

Men tyckte att det var lite tidigt att gå upp klockan halvsju när man är ledig att jag la mig i soffan, skulle bara sovit en timme eller något men vaknade nyss ;) Så nu ska jag först äta frukost(lunch?) och efter det ta ut hunden i skogen.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[helenal]
0

6# vad har du för ras? Ja att ta med dom på promenader är ju de optimala. 2500 i mån får du nog räkna med beroende på hur många Tim per dag du behöver hjälp och pm hunden skall vara hos dig eller Dagmatte. 7# ja vi ska oxå ut på promenad snart. Vädret är otroligt härligt. Våren är här:)

[typellisch]
0

#8 Ja :). Jag är inte omöjlig att förhandla med ;) Hellre betala mer för en dagmatte än ett hunddagis i mitt fall. Har en Kinesisk Nakenhund.

Duvethon
0

#9 Får man fråga var du bor? :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[typellisch]
0

#10 Södertälje :)

Wezza
0

God middag ;) Jag har precis vaknat så ska ut på långpromenad med Smiley inom 1 timme hade jag tänkt, sen så ska vi åka till Gbg i några dagar :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[helenal]
0

En allmän fråga ni som skriver långpromenad vad är långpromenad för er? En promenad från 30 min o uppåt räknar jag som långpromenad

[typellisch]
0

#13 Långpromenad för mig är en längre runda än vad vi brukar ta :). En runda i närheten kan ta oss 30min beroende på hur mycket Molly vill nosa, men den rundan vi brukar ta när vi ska vara ute längre kan ta lika lång tid beroende på segheten/snabbheten hos Molly :).

Men jag brukar alltid säga 30 minuter och längre är en långpromenad för oss. Beroende på hund också såklart 🙂

Swadika
1

För oss är långpromenader en längre promenad, den korta rundan vi gå kan ibland ta 15 minuter och ibland tar det en halvtimme beroende på hur mycket roligt det finns på vägen. En långpromenad får gärna vara i en snabbare takt också. Men en långpromenad är över 30 minuter för oss :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Wezza
0

Vi har 2 långpromenader som vi brukar gå, men har fler. Den i skogen är ungefär 50-80 minuter beroende på vilken takt vi går i. Den andra är 40-60 minuter beroende på takten, men vanligaste är att vi går den första på ca 60-70 minuter och den sista på 40-50 minuter 🙂

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

[typellisch]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tränade Molly att vara lös :). Funkade bra faktiskt.. vi jagade varandra och hon fick springa av sig lite. Sen kom lattemammorna och skulle sitta vid lekparken en bit bort så vi gick in.. får vara ute mer imorgon eller så :).

[helenal]
0

17# vilken fin jacka och jag älskar att ha Hugo lös,då får han springa runt och leka ,lukta och känns sig lite fri och jag slipper hålla i ett koppel,;)

[typellisch]
0

#18 Tack :). Ja, skönt att slippa vinteroverallen nu!
Haha ja verkligen.. så kan man jaga varandra och leka och busa och träna inkallning osv :).

[helenal]
0

19 men får Kanye ha hunden lös någonstans här nu.. I skogen isåfall

[typellisch]
0

#20 Nu hänger jag inte med?