Spy för uppmärksamhet?
Min valp (ca 10 månader) spyr jätte ofta.. Vi har varit till veterinären och röntgat magen och så. Men jag funderar på om det kanske kan sitta någonting i halsen :/ Eller om hon spyr för uppmärksamhet..
Hon "hostar" väldigt ofta, Och spyr galla kanske varannan dag (Kan gå någon vecka ibland utan att hon spytt, men är inte ofta)
Idag när jag stod i badrummet och fixade håret så väntade hon typ på mig i trappen (har grind) och sen efter ett tag så sprang hon ner och spydde :/
(Vet inte om detta passar i denna grupp, Men om inte så får väl någon flytta det då)
Min hund spyr och hostar också, men det har med hans allergi att göra. Din hund är inte allergisk mot något du har hemma?
// Lise
When nothing goes right, go left!
Hm, Vet inte.. Har inte kollat upp det :/
#2 Kan vara värt att kolla upp om ingen annan kommer med något vettigare🙂
// Lise
When nothing goes right, go left!
#3 Ja, Får ta och göra det! :)
Halsinfektion kan vara en orsak - inte ovanligt i den åldern. Tom mage en annan då du säger att hunden spyr galla.
En hund jag passade tidigare gjorde samma sak, hela tiden. Det visade sig att han gjorde det av hunger, för när jag ökade utfodringarna (ägarnas order var morgon och kväll, jag la in lunch och lite mellanmål) så slutade han helt med det.
❤️ Älskade husdjur
#5 och #6 Får bli en tur till veterinären och kolla upp det när jag får tid!
Hunger/Tom mage kan det kanske vara.. Hon äter nämligen inte upp sin "frukost" förens vid kanske 5 - 6 och sen så brukar hon få sin kvällsmat vid 7.. Det har faktiskt hänt att hon bara ätit en gång om dagen..
Just nu äter hon Pedigree Junior (tror det heter så(?)) Och hon får en deciliter på morgon & en deciliter på kvällen. Hon borde vara jätte hungrig tycker jag.. :/
Har funderat länge på att byta foder..
Att fundera över utfodringstider och om hunden är hungrig kan vara värt. Min Fidel (aussie 4 månader) spyr på morgonen om han får middag för tidigt. Äter han middag innan sju på kvällen spyr han lite galla/magsyror när vi vaknar morgonen därpå (kring sju-åtta).
Det är ett lätt problem att förebygga tack och lov.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#8 Hm, Okey. Får kolla på de! :)
Hoppas det går bra! Lycka till :)
❤️ Älskade husdjur
Tänkte på hostandet, det kan inte vara kennelhosta hunden åkt på?
#10 Tack! :)
#11 Vad menas med det?
Åh, jag tycker kennelhosta dyker upp överallt nu för tiden. Min ledare för valpkursen varnade oss att vara försiktiga med fråmmande hund då det går jättemycket kennelhosta nu. Hoppas du har något enkelt på din hund som går lätt att lösa i alla fall, oavsett var det är; LYCKA TILL!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#13 Hm, Ja.. Kanske kan vara det.
Hur ser spyet ut, är det gult eller rödliknande? Har själv en liten Chihuahua som ofta spyr/kräks (alltid rödliknande färg), vi var också hos veterinären för ungefär en månad sen och röntgade och tog blodprov men de hittade absolut ingenting.
Många tror att han kan ha nån lätt magkatarr eller sura uppstötningar så jag hade provat att antingen köpa Standart PH-balans som du ger i maten varje dag. Det är mot magkatarr, tarmkatarr och sura uppstötningar. Försök annars att ge mat flera gånger om dagen, själv ger jag upp till 5 gånger beroende på hur dan ser ut för då har hans mage alltid nåt att jobba med. Ge ofta och lite.
Lycka till!
Hej, ett bättre foder tycker jag du ska byta till direkt, standart mage och standart ph balans ät två jättebra tillskott som hunden kan få tills magen läkt ut av bättre foder. Välj ett spannmålsfritt foder av en bra tillverkare alltså inget man köper på ica eller konsum. Då kommer säkert lusten att äta komma igång också. Det allra bästa vore ju spannmålsfritt färskfoder tíllsammans med båda tillskotten under minst en månads tid och sedan sakta fasa in ett bra torrfoder om det du vill ge. Det är mycket skonsammare för magen. Tänk också på att pedigree och andra sämre torrfoder sätter sig på tänderna, att spy ofta är inte heller jättebra för tänderna så se till att borsta tänderna noga varje dag med bra tandkräm köpt hos veterinär, det ska självklart göras hela hundens liv men extra viktigt med tanke på nuvarande problem och foder. Lycka till!
Ett tillägg till #17's inlägg är att VoH är ett relativt billigt superbra foder om du ska byta, om du har en liten hund så att säga :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
En hund spyr inte för att få uppmärksamhet, något är ju helt klart fel, tillbaka till veterinären först, sedan kan det också vara bra med ett foderbyte, Pedigree är inte något lämpligt foder.
#16 Det är gult, galla.
Jag har haft så att jag gett henne 3 gånger om dagen, Men det tror jag inte att skulle funka i dagsläget.
Ska leta efter ett bättre foder! Och sen så blir det att åka till veterinären då jag får tid till det! :)