Hängig hund
Hej!
Jag har en kees tik på 9 år. Var hemma hos min mor i helgen när hennes ena tik fick valpar. När jag väl kom hem igen så har min hund inte riktigt varit sig själv.
Hon har inte lika mycket energi och verkar nedstämd, sover mest eller vilar. Hon hänger med på längre promenader där jag har henne lös, i vanliga fall är hon några meter framför mig men nu har hon gått bakom. Hon är på alerten när det gäller godis och "roliga saker" men verkar bara inte vara sig själv. Äter något mindre än innan, hon brukar äta upp nästan allt men nu har hon lämnat mer kvar i skålen.
Kan en hund bli "deprimerad" på grund av valparna på något sätt?
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Jag hade kollat upp det eftersom hennes allmäntillstånd har förändrats.
Jag får ta och göra det.
Efter att veterinären trodde det var någon inflammation i kroppen så har hon gått på antibiotika, hon blev ändå sämre och jag började misstänka livmoderinflammation. Åkte till vet idag igen (röd dag, utan försäkring, men ibland måste man) och visst var det så. Hon blev opererad direkt, och ligger där under natten. De har ringt och operationen hade gått bra.
Så himla lättad över att jag tog mig dit! Var ett akut läge och hon hade inte klarat sig tills på tisdag (fanns inga symptom förutom hängig, ingen matlust och stelhet) förutom de som dök upp igår natt.
Vill bara skriva hur otroligt glad jag är att hon klarade sig!
Hoppas hon läker bra :) Och att ni skaffar försäkring för eventuella framtida problem, detta måste bli väldigt dyrt?
Runt 20.000. Men har lagt undan pengar på speciellt konto istället för försäkring.
Ska hämta hem henne i morgon och hoppas på en piggare hund, då hon var väldigt trött innan.
Vilken tur att du tog henne till veterinären i tid! Skönt att det gick bra för er.
Tack så mycket! Ja, verkligen tur! Det var sådan oerhörd lättnad. Nu längtar jag bara tills i morgon :)
Vilken tur att du tog henne till vet!
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 Ja, jag har varit hemma hela veckan (sedan måndags) för att hålla koll på henne. Och den första veterinären såg inte heller att det var livmodern.
Väldigt tacksam att jag insåg att nu är det nog och fick strunta i röda dagar och allt, det var bara att åka, och hos veterinären hade hon fått riktigt hög feber (hade legat normalt sedan jag började med antibiotikan)
Hoppas att vi får många år ihop när det här väl är över :)
#9 Det hoppas jag med, vi håller alla tassar o tummar för er.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Oj vilken tur att du åkte in med hunden. Hoppas allt går bra för vovven!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack så mycket!
Hon är hemma nu, väldigt trött och har ont. Men man ser på henne att hon mår bättre. Hoppas hon läker bra.
Veterinären hade satt en typ av "body" eller vad det heter som bebisar har på henne. Det var något nytt, istället ör tratten då, väldans bra!
Hon ser lite ut som kändishunden Boo med den på :)