Fodervärd, hälsa på uppfödare
Den här veckan ska jag hälsa på uppfödaren för att träffa valpar och kolla igenom kontraktet för fodervärd.
Är det något speciellt som man ska tänka på, något man ska speciellt fråga om? Något som är bra för mig att ta upp?
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Är du inte bekant med uppfödaren sen tidigare tycker jag du skall ta reda på mycket om dennes åsikter om avel och uppfostran, dennes syn på hundar, skall du vara fodervärd måste ni gå ihop, inte alls roligt att vara fodervärd till en hund vars uppfödare man inte alls går ihop med och inte har samma åsikter som. Se också till så denne inte börjar ställa märkliga krav på dig som fodervärd, som inte borde höra dit.
Tycker du har fått jätte bra tips av #1.
Se till att verkligen kolla igenom kontraktet ordentligt. Och fråga mycket! Det brukar uppfödare gilla 😛
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Det är första gången vi träffas på riktigt men vi har haft mycket kontakt både via mejl och telefon. Så det är mest att kolla igenom så att allt fungerar. Jag har läst allt jag kommit åt om att vara fodervärd och skrivit ut kontraktet och ska noggrant läsa igenom det (har läst det innan) och skriva ev frågor.
Jag är bara så orolig att hon ska döma mig för mitt utseende, att jag råkar säga fel saker eller har svårt att berätta vad jag menar.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#3 Om hon t.ex. dömer dig för ditt utseende skall du nog inte erbjuda dig vara fodervärd åt henne, ta det bara lugnt, det går säkert bra!
#4 har blivit så en gång tidigare, förra året då jag skulle vara fodervärd åt en valp men på grund utav övervikt fick jag inte. Men har gått ner rätt mycket sedan dess och är aktiv med hundarna men det var jag innan också. Så jag är idag glad egentligen att det inte blev då men ändå, har fortfarande en övervikt men inte lika mycket så är fortfarande "rädd" för det.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns