Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 2902 ggr
LLLINN
1

Hundpromenad/träff, Södermalm Lördag

Hejhej! Jag och 2 andra tjejer har organiserat ihop en hundpromenad/lekträff på Södermalm på lördag, i Tantolunden. Vi tänkte gå en promenad runt där och sedan släppa hundarna i rastgården som finns där. Vi är redan 5 personer som ska följa med, alla som vill är välkomna! De som inte hittar till Tantolunden kan komma till centralen (den som ligger över mark, ca 200 meter bort från Åhlens på samma gata) klockan 12, annars så möts vi i Tantolunden klockan 12.45.

De hundar som är med än så länge är:

Sixten, Westie 11 månader. Väldigt lekig unghund som vanligtvis är glad och snäll mot alla!

Kelly, Stabyhound 4 år. Snäll tik som kan vara tillbakadragen mot stora hundar och alltför påträngande hanar, men annars är hon pigg och glad!

Mille, Japansk Spets 1 år. Glad och snäll, pigg hund!

Ronja, Schäfer 4 år. Snäll mot hundar som hon lärt känna, dock har hon lite problem vid hundmöten. Vi får därför ta det lugnt med denhär hunden och låta henne lugna ner sig innan vi bara släpper på hundarna!

???, Rumänsk Gatuhund i storlek med en BC ungefär. Kan vara lite tillbakadragen.

Så, alla som vill är välkomna att följa med!

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

LLLINN
0

* FREDAG ska det va, och vi som träffas vid centralen ska träffas 12.15

8/5-13 & 1/6-13

NathalieT
0

Jag hänger gärna på, om det är okej :)

Men med centralen, menar du t-centralen? (bara för att jag är dålig på sådant :P)

EmelieKelly
0

Åh vad kul! :) Det får nog linn svara på för jag möter er i tanto :)

Mvh Emelie och hunden Kelly Skrattande

www.soderhund.wordpress.com

LLLINN
0

#2 Asså.. Jag suger oxå på sånt där :P. Men det är inte vid tunnelbanorna utan vid pendeltågen. Vi kan ju höras då oxå på telefon ;) Men hur gör vi med Sixten och Pelle? Jag vill ju inte att samma sak ska hända igen, men man kan ju inte precis släppa de lösa för att hälsa mitt i stan :S. Ska vi helt enkelt se till så att de.två inte får hälsa eller?

8/5-13 & 1/6-13

[memyselfandii]
0

Jag sätter en liten tass här för att följa tråden! Glad

#4 Om jag var ni skulle jag promenera med hundarna (som jag kommer göra med Ronja) utan att låta dom hälsa och när vi väl är vid rastgården kan ni släppa dom. Skrattande

EmelieKelly
0

Haha är det bara jag som hittar på söder? Men Linn vart åker du ifrån och vart går du av? Om nåhon åker tunnelbana så kan jag möta upp den typ hornstull istället. Hur tänker alla åka? :)

[memyselfandii]
0

#6 Jag får förhoppningsvis skjuss! :)

LLLINN
0

#6 Jag åker pendeltåget från Huddinge Station och går av på Stockholms Central. Haha, ja jag tror att du är den enda här som hittar på söder! När jag är i stan kan jag ta mig till sergel, eventuellt kungsträdgården, sen tar det stopp Flört

8/5-13 & 1/6-13

EmelieKelly
0

#8Men då åker du inte till t-centralen ;) men det är ganska svårt att hitta där om man är ny så det är bättre att alla möts vid hornstull :) röda linjen på tunnelbanan går dit annars så kan man byta, sök på sl på hur ni kan åka så kan jag möta upp alla vid hornstull så kommer även ni dit sen :)

NathalieT
0

#4 Vi beöver inte låta dom hälsa förens vi är i rasthagen! :)
Jag tror inte attd et kommer bli någon fara, Pelle är väldigt konflikt undvikande :)

Jag sökte resväg på Sl till Hornstull, är det meningen att vi ska mötas vid en busshållplats som heter Hornstull? (:

EmelieKelly
0

Bushållplatsen ligger precis där så du kan åka till busshållplatsen hornstull så möts alla där :)

NathalieT
0

Okej, finfint :)

Hoppas att jag inte slarvar bort mig på vägen (dåligt lokalsinne, japp ;))

LLLINN
0

Jag har kollat upp nu hur man tar sig till hornstull, det var bara 1 byte så det var enkelt Glad. Men då möts alla där då?

8/5-13 & 1/6-13

EmelieKelly
0

Okej utanför tunnelbanan så går vi och möter upp dom som åker buss sen :) 12.45 i hornstull för alla då? :)

LLLINN
0

Okej, 12.45 it is :D

8/5-13 & 1/6-13

NathalieT
0

Då så väntar jag vid busshållplatsen! :)

Michaela-N
0

Hade gärna kommit om det varit i någon annan park, tantolunden anses vara Stockholms värsta Rynkar på näsan

Ha det så trevligt :)

NathalieT
0

#17 Jaha, vad är det som är så dåligt med en då? :p

Michaela-N
0
NathalieT
0

Hmm, ja tror dock inte att det är så stor chans att vi ska bli påhoppade mitt på dagen och speciellt inte när vi har hundar med oss :) Fast jag kanske är naiv…

[memyselfandii]
0

Jag kommer inte få skjuss så vi kommer pendla och ta buss dit!

Men jag förstår dock inte vart vi ska träffas egentligen?Oskyldig

NathalieT
0

De som åker tunnelbana träffas på tunnebane stationen och går sedan till busshållplatsen och plockar upp de som tagit buss, så uppfattade jag det iaf Tungan ute

[memyselfandii]
0

#20 Nej det är du nog inte. Jag tror nog inte heller att vi skulle bli påhoppade mitt på dagen, vi har ju dessutom hundarna med oss.

#22 Hmm.. okej! Eller alltså hon som jag åker med kommer hålla koll på vart vi ska och så, jag är helt lost i sånt där Tyst

Michaela-N
0

#23 Just det, min papefjott vaktar säkert! Han hugger nog t.om till om de blir för närgågna Skrattande

Nej, men det kanske är jag som är lite nojjig bara.

NathalieT
0

Det kommer ju större hundar än Hugo som ska vara med ;p

Ericas schäfer till exempel, skräckinjagande Flört *skämtar*

Michaela-N
0

#25 Hahaha. Pelle får yla bort dom och Hugo kan fjant-skälla lite. Då slipper vi nog oroa oss!

NathalieT
0

#26 Hahaha, japp vem skulle inte blir rädd för dem då? Flört

[memyselfandii]
0

#25 Ja precis, min schäfer är dö farlig! Flört

[memyselfandii]
0

Men en fråga till… är det vid huvudingången till centralen eller tunnelbaneingången mittemot den ingången (på andra sidan gatan)?

Eller är det nästan vid word trade center?

NathalieT
0

#29 Vi skulle mötas vid Hornstull istället, blev det bestämt :)

(tror jag, blev lite fundersam nu ;P)

[Lostmybrain]
0

Jag tittar möjligtvis förbi :) Jag känner till söder väl så jag kan komma dit direkt (om jag kommer haha)

Tanto är inte så farlig som folk får det att låta :) Var där ganska ofta år 09-11 :) Dock kan det komma många hundägare dit

EmelieKelly
0

Ja, alla möts vid hornstull :) Vi ska gå vid vattnet vid tanto och det är inte den parken som är "farlig" utan det är en annan park som vi inte ens kommer gå förbi ;) och sedan så blir vi nog ändå inte överfallna mitt på dagen ;)

NathalieT
0

Är det bara jag som kommer åka buss ?;)

[memyselfandii]
0

#30 jaha okej, då är jag helt borta ;) Nej men okej då är vi med på banorna ;)

KvirrZ
0

Jag kanske kommer Glad

- Mvh Emma

NathalieT
0

Vad roligt att vi verkar bli många Glad

LLLINN
0

Ja, jättekul Skrattande. Är dock lite nervös inför mötet med dig o Pelle, vi får se till att inte gå precis bredvid varandra.. Inget illa ment mot er, det tror jag du fattar haha, men det var inte alls någon kul överaskning att Sixten var så sur mot Pelle i början igår Rynkar på näsan

8/5-13 & 1/6-13

NathalieT
0

#37 Nejnej jag förstår!

Det var synd att Sixten inte tyckte om Pelle, men han kanske lär sig att acceptera hans närvaro i alla fall :)) Det gick ju bra sålänge Pelle inte närmade sig :)

EmelieKelly
0

Det är ju ganska många andra hundar med så jag tror att ni inte behöver oroa er ;)

[memyselfandii]
0

Är det någon som ska oroa sig är det nog jag ;) Haha nej men jag hoppas verkligen hon lugnar ner sig när vi börjar promenera. Har sååå mycket tankar om träffen och de flesta tankarna är just om Ronja ^^

(jag får det att låta som om hon är värsta mördarmaskin men hon är bara väldigt osäker, brukar lugna ner sig ganska fort men vet ju inte nu då massor av hundar kommer vara där!)

LLLINN
0

#40 Vi hjälper dig, det går säkert bra! Ingen kommer vara dömande eller något sånt, så det behöver du inte oroa dig för iallafall!!

8/5-13 & 1/6-13

Michaela-N
0

Ni verkar ju vara några stycken som tar sig dit först via pendeltåg, kan ingen av er möta upp mig vid centralen då, som tar pendeln från Sollentuna?

LLLINN
0

#42 jag ska inte göra det iallafall, jag åker tunnelbana tyvärr Obestämd

8/5-13 & 1/6-13

[memyselfandii]
0

#41 Vad bra =) Min hund kommer nog dock inte få springa lös och leka, kanske en annan gång =)

LLLINN
0

Tack alla trevliga mattar för en rolig dag, Sixten är helt utslagen Flört

8/5-13 & 1/6-13

Michaela-N
0

Bytte ni dag till fredag eller? :)

NathalieT
0

Tackar också för idag :))

Michaela-N
0

Jaha, missade #1

EmelieKelly
0

Ja det var jättekul stt träffa alla! :)

[memyselfandii]
0

Lite synd bara att jag hamna så långt bak, annars var det kul! Ronja var helt slut när vi kom hem och när vi skulle ut och gå igen låg hon och sov så länge  hon bara kunde =)

Bruden-Mbuti
0

när blir nästa träff?

LLLINN
0

#51 just vårt gäng har inget planerat inom närmsta framtiden men lägg ut ett eget inlägg och se om några är intresserade :)

8/5-13 & 1/6-13