Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 2594 ggr
Karmatarerskanise
0

Rasegenskaper

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag antar att alla som köper hund noga planerar och väljer en ras som de tror ska passa in i deras liv.

Vad är typiska egenskaper för din ras?

Schäfern tycker om att arbeta och kan vara vaktig. New foundland gillar att dra saker och gillar vatten.

KajsaM
0

Jämten gillar att jaga bla. :)

TinaH
0

Pointer/Vorsteh/Sibirien Husky

Pointern är en stående fågel hund, och Vorsteh är åsså fågel hund.
Sibirien Husky är en draghund. =)

Behöver mycket aktivitet genom, Lydnad, agility och dragande på cyckel, samt långa promender, för att må bra.

Men jag kan tycka om och ligga på rygg och bli kliad på magen åsså… =P

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Mischa
0

Jack russell terrier.

Gillar att arbeta, envis, jaktinstingt, mycket skärpa, inte speciellt förarvek, stort mod, går efter mottot "fullt ös, medvetslös!"

≧◔◡◔≦

Nicki
0

En schäfer är en hund som kräver både motion och aktivering för att må bra. Den är ofta kaxig i bilen och drar gärna i kopplet om den får Skrattande

Malin-A
0

En schäfer är en hund som kräver både motion och aktivering för att må bra. Den är ofta kaxig i bilen och drar gärna i kopplet om den får 

håller med Nicki =)

Nicki
0

Glömde en sak.
De hårar ner till förbannelse  Ledsen

Zebben
0

Håller inte med Nicki. Schäfern är inte kaxig i bilen, och drar inte i koppel. Kan bero på att de är så lydiga att de inte behöver koppel. Skrattande

Malin-A
0

haha Lusse e kaxig i bilen, vääldigt kaxig =) iof s drar han i kopplet en hel del men d e bara innan han fått springa av sig. o jag e för snäll o tillåter att han ibland drar.. dumt av mig jag vet. men med husse går han fin fint i koppel.. annars så går han fot utan koppel. han har lättare för utan koppel en med =)

L8sson
0

jämthunden e super bra familje hund och gillar att jaga :)

Nicki
0

Ok, passar inte in på någon av mina schäfrar, men visst är det vanligt med kaxiga schäfrar i bilen.
Och drar gör alla hundar. Dvs tills man lär dem att inte göra det Flört

Min första egna hund. NickieTJH Rojaks Bonny

TinaH
0

Jag vet en sak om schäfrar!! *Retas*

Dem PIPER nästan jämt!! Flört

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Karmatarerskanise
0

Haha ja där har du rätt, i alla fall när det gäller Hades ;) Han går runt o piper mest hela tiden ;)

SaraC
0

Jappar är glada, aktiva och familjekära. Mycket vakt och reserverade mot främlingar.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

Collies är vallhundar,och vaktar flocken på ett alldeles ypperligt bra sätt, det är en alloround hund, som kan vara mycket aktiv men lika gärna kan softa ett par dagar utan att klättra på väggarna för det ;-).

fotoc
0

borzoier är lugna inomhus trevliga mysiga lättskötta. de är perfekta både för den som gillar att ta långpromenader och den som vill ha en joggingkompis. En riktigt go´ras

Zebben
0

#10 Tyvärr, inte ens det har de gjort. De har inte dragit som valpar heller.

Zebben
0

#11 Då får du träffa mina någon dag. De har nog inte pip i hela sitt liv. Ett undantag: när jag skickar ut min mamma i skogen och de ska söka upp henne. Då kan min ena tik (som är galen i mamma) pipa ibland.

Däremot så är det något fruktansvärt vad schäfrar fäller. Blir galen på detta hårande just nu.

Nicki
0

Var övertygad om att alla hundar drog i kopplet som små innan man lärde dem gå fint.
Kan faktiskt inte komma på en enda hund jag vet som inte har dragit.

Fler som haft hund som aldrig dragit?

Lotta
0

Har aldrig haft en hund som gått fint i kopplet från början, det är en sak man lär dom. Mina schäfrar har också varit sånna så dom följt mig i hasorna vart jag en gått både inne och ute. När jag varit till vetten för vaccinering så har dom skrikit som stuckna grisar, vetten sa att det var jättevanligt att just schäfrar var pipsillar =)

Fäller nått så kopiöst

Vaktade i bilen

Nicki
0

Har oxå hört från vetrinärer att schäfrar är pipiga just vid vaccination

Lotta
0

Jonnys hördes enda ut på gården så folk som stog utanför frågade vad vetten hade gjort med henne *ASG*