Hundar iFokus

Hundar

Etikettdrag
Läst 5803 ggr
bell
0

Kickbike dax!

Äntligen barmark! Härligt på med selen & fram med kickbiken & iväg Glad

Så underbart att motionera doggen & sig själv på samma gång.

Fåglarna kvittrade jag & doggen (bara en idag) njöt av att ÄNTLIGEN kunna dra en riktig repa.

Är det fler här som roar sig med att Kicka sig fram i naturen?

[Tess86]
0

Vad kul det låter :) Vet dock inte om det skulle funka för mig och Skade eller om hon skulle svischa iväg med mig. Vi har bara varit ute med cykel hittills och för mig känns det stadigare.

Hur stor hund har du? Och blir det vingligt om h*n drar i kopplet? Har ud åkt mycket kickbike innan du provade med hund, så att du var bra på det innan? Och har du någon rejälare terrängvariant eller kör du med en sån där smidig liten som barn brukar ha?

Ursäkta för många frågor men det lät som en rolig träningsform :)

sofiek90
0

Låter roligt :)

MVH

Sofie

bell
0

Köpte kickbiken bara för doggarnas skull, hade aldrig kört innan. Jag tyckte det var så osäkert att cykla med dem, rädd för att trilla. Så då köpte jag mig en KickBike Max. www.kickbike.se

Hundarna sätter jag fast i ramen fram med ett expanderkoppel & använder nomisele.

Jag har wachtlar & en utav dem fullkomligt älskar detta han springer som vinden & studsar när jag plockar fram grejorna. & de andra wachtlarna gillar det om det inte går så fort. Har oxå en liten laika oxå & hon gillar oxå fart.

Det är mycket stadigare även om doggen skulle få för sig att dyka åt sidan. Har bara krachat en gång förra året & det var helt o hållet mitt fel. Körde på en riktigt hal & stenig liten stig. ha ha klantigt. Men alla hundar stannade direkt när jag & kicken låg så de klarade det gallant.

[Tess86]
0

Den ser ju riktigt rejäl och stadig ut. Nu blev det ju ytterligare en friluftspryl som jag blev sugen på att skaffa. Oj, oj listan börjar bli lång! Fy dig! Tungan ute

bell
1

haha Skrattande Den roligaste "leksak" jag köpt åt mig själv på många år! Till & med mannen gillar den, han som annars är livrädd för motion Flört Problemet nu är bra att vi vill ha en till så vi kan åka ut ihop.

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har börjat dra lite med en av mina hundar, nu har han tyvärr haft hosta i tre veckor, så han får inte dra nåt än, men när det blir barmark här får vi se vad vi hittar på :)  En månad ungefär tills vi har barmark, så jag hoppas hostan hinner gå över.

sofiek90
0

#3 Låter roligt ju! Vet du hur den fungerar på grusvägar?

MVH

Sofie

thilda-
0

åh! jag har tittat på en liknande modell fast den har samma utförande som en " Cykel" (men man står upp och ingen sadel) fast på 3hjul

bell
0

#6 Vilken härlig bild! hoppas vovve mår bra snart.

#7 Ja jätte roligt är det! Den fungerar kalas på alla vägar, riktigt bra dämpning på framgaffeln som man kan justera själv. Kör själv mest på grusvägar & stigar.

bell
0

#8 Jag har aldrig testat en sån men jag gillar att jag kommer fram även på stigar med kickbiken, de andra blir ju lite bredare, stadigare & tyngre.

thilda-
0

#10 ja det är ju sant.. fast jag vill gärna ha det stadigt så jag inte sätter näsan i diket fler gångerSkäms

Loveradio
0

Men åh! Vill också skaffa en! :) fast de var ju inte billiga direkt

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[nataschaj]
0

Skulle med vilja ha! men på tok för dyrt just nu!

Emaljoh4
0

Varför skulle en sådan vara bättre än en vanlig cykel? *frågar av ren nyfikenhet*

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

bell
1

#14 Jag tycker bäst om kickbiken eftersom den har lägre tyngdpunkt, lätta att hoppa av om man vill, inget att fastna i, tar sig fram på små/gropiga stigar & en rolig tränings form, kickar även utan hundarna om jag ska någonstans då jag inte behöver cykelns pack möjligheter. Har annars en vanlig 3växlad  "tantcykel". Jag tycker det är läskigare att cykla tok fort än att kicka tokfort med tre gladda doggar fast satta framför mig. Glad

Går ju att bygga själv om man har en svets mm…

Vattnadal
0

Jag kör med vanlig cykel nu, men håller med #15, mycket säkrare och bekvämare.

Jag kikar mer på en paw trekker, då vägarna här hemma är lite väl gropiga och grovgrusade. Den är lite mer åt min smak på ett annat vis med, då den är högre, och mer lämpad när man har hundar som drar utan att man behöver hjälpa till så mycket. Skulle jköra den med 1 stor hane eller 2 hundar, så skivbromsar fram och bak är ett måste, och gärna den med full dämpning.

Hoppas det blir en sån till mig och Vidar här unde rvåren. Än är det lite för isigt dock.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

sussakatt
0

Jag har just beställt en kickbike (fast av annat märke) Nu längtar jag till våren och leveransen av den så ska vi testa detta med min hund :-)

Portie
0

Gjorde det mycket när jag bodde hemma, nu blir det tyvärr inte lika mycket. Men det var kul för både mig och hunden, han sprang glatt jämte.

malinroth
0

Hade jag haft större hundar hade jag gärna velat ha både kickbike och kickspark! Enda nackdelen med mina hundar är att dom passar dåligt till drag ;) Dom drar ibland när jag åker skidor och Nelly drog pulka förut ( vanlig i lina då hon är livrädd för skacklar). Dom springer på ganska bra när man åker skidor men man får inte mycket hjälp ändå :P Nelly håller kursen och håller linan spänd och Dimma kämpar på med varierande kvalitet men med sina knappa 8kilon får inte matte mycket till hjälp ens då hon drar allt hon har ;) Nelly drog mer när hon var yngre men så länge hon vill får hon springa på, ibland vill hon inte då får hon springa lös. Hade gärna velat ha en vorsteh att köra drag av olika slag med (skidor och pulka, kickspark, kickbike, spann och skrinda) i nuläget passar det tyvärr inte så bra och sen är jag väldigt skeptisk till att ha en hårhund tyvärr… men man vet aldrig. Tycker det är svinkul med drag iaf!

Vizzla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Barmark? oj det dröjer länge. Här har vi fortfarande flera dm snö och is ute… Längtar till sommar nu!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Vattnadal
0

Nu är det nog slut på köra släde hemma, så då börjar jag längta efter barmark, men först ska vi ha is, sen lera.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[RMSLiners]
0

Här smälter snön sakta men säkert. Hunden har stått still utan drag i 9 månader snart men intalar mig själv att när vi har barmark kan jag köra lite med henne, dock inte fulla 1 mil på en gång. Måste bara fixa bromsarna på cykeln först och rengöra samt olja kedjan då den är väldigt lerig.