Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1048 ggr
[hannahwolgast]
0

djurplågeri, ARG!

hej, tänkte be om lite hjälp ifrån andra hundmänniskor. Det handlar om två hundägare, ena personen har en hund som går ut en gång om dagen och får kissa, och det är endast utanför dörren. och som idag, hunden har stått vid dörren och skällt från 11 tiden imorse tills nu 6 på kvällen, ägaren är och ''festar''. hon har bara hunden på foder också för den delen, borde inte hon som har den ute på foder veta lite om att denne hund nätt och jämt får vara ute? herregud… den andra personen är en satkärring med 2 hundar ena hunden har hon haft flera år, den andra är en valp på cirkus 8-9 månader. dom är också ute HÖGST en gång om dagen, är dom inte ute får dom kissa och bajsa på balkongen. hon har även 4 chinchillor 9 katter och 2 kaninen och en papegoja. hon är den värsta av dom tycker jag, och vad gör jag? sitter här och klagar, vad finns det att göra då!? det är ju synd om hundarna och dom andra djuren, hon har även haft besök av länsstyrelsen (?) men då fick hon brev pch då gjorde hon ju iordning i lägenheten så det såg hyffsat ut..

[Teddies matte]
0

Kan du inte anmäla?

Det borde ju finnas andra i närheten som uppmärksammat samma sak, så då är ni ju flera "vittnen".

Gallskriket
2

ANMÄL!

Sajtvärd på problemhundar.iFokus
Calliethedog.blogg.se ❤

Duvethon
3

Tycker självklart du ska anmäla. Hade gjort det direkt utan att tveka, det är ju trots allt djurplågeri!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Loveradio
1

TS har tagit bort sitt konto

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Mischa
0

Du anmäler hos länsstyrelsen.

≧◔◡◔≦

Gunnel Råsander
0

Hej! Jag tycker absolut att detta borde anmälas, och håller med om att det är djurplågeri. Jag har själv en liten blandiskille som är med oss överallt, enda gången han blir lämnad ensam är när jag går ner i tvättstugan eller ska gå till affären och vi är ute med honom ung 5 ggr/ dag. Men jag tycker att ägaren till hunden bör få veta hur hunden har det   och ämta inte ägaren hunden, så ska man nog gå vidare  nog gå vidare och anmäla fodervärden/ ev ägaren om denna inte hämta hem sin hund/ Gunnel