Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1861 ggr
[Tess86]
0

VGWbälte Extension/Beginner

Någon här som har provat både VGWbältet Extension och Beginner? 

Finns det några andra skillnader än att det bara finns tillbehör till Extension och att det saknas något tyg på Beginner? (Vad är det förresten för tyg som saknas på Beginner? Jag ser inget tyg på bilderna på Extension heller).

MrsPugsley
0

Skulle också vilja ha svar på denna fråga så jag puttar upp tråden.

[Tess86]
0

Det kanske är ovanligt att man skaffar hem båda sorterna. Beginner är ju "till för" valpar och växande hundar och de flesta kanske inte har skaffat en sån sele än då, för att hunden inte är så stark och fått ovanan att dra (det kommer väl ofta hos ivriga unghundar, som kanske har växt klart i kroppen men inte i knoppen).

[AmstaffLeo]
0

Jag har bara VGW extension. Funkar jätte bra på min hund och är nog det bästa jag köpt för honom. VGW beginner köper man oftast för att hunden växer hela tiden, senare köper man Extension. Du kan åka till djuraffärer så hjälper de dig med storlekar. Här i djurmagazinet fick jag gå ut med vovven och testa hur den funka.

[Tess86]
0

Jo, jag har hört att Beginner är för växande hundar. Men om det inte finns någon skillnad mellan dem förutom att beginner inte har några tillbehör så köper jag hellre den billigare beginner än extension. Det finns en återförsäljare i närheten av mig, jag ska titta in där och se om de har båda varianterna.

[AmstaffLeo]
0

Jo det finns skillnad. Beginner har inte det läder liknande tyget som Extension har. Den går under bröstkorgen. Då slipper man oroa sig över om hunden skar sig. Den är lite för dyr, men det var den värd.

[Tess86]
0

#5 Okej, så det är det som är skillnaden. Det står på deras hemsida att den saknar det tyg som extension har men de nämner aldrig vad det är för tyg de pratar om. 

Egentligen är det ju inte oöverkomligt dyr när man jämför med vad andra selar kostar, men det blir ju ändå en del pengar att lägga ut till två hundar, när man inte har möjlighet att titta på dem i förväg utan måste beställa. Dessutom har jag ju redan flera selar till båda hundarna så man vet ju inte hur mycket man kommer använda dem. Vid skogspromenader och träningsrundor med cykel/skidor osv kommer jag ju att använda deras gamla selar, så det blir nog mest till kommande barnvagnspromenader som det blir att använda dem. Men det kan ju vara nog så användbart, man vill ju kunna komma ut på promenad när man är föräldraledig också.