Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3357 ggr
caww
0

Dentastix

Vad anser ni om dentastixs? Ger ni era hundar det? Varför/varför inte?

[typellisch]
2

Nej. Bara ren skit (förlåt uttrycket men det passade så bra in).

Råa ben är mycket, mycket, mycket bättre. Och billigare för plånboken dessutom :).

Annette
2

Jag slutade med Dentastix eftersom vår hund blev jättedålig i magen av dem.

Fridaaaa
1

Nepp ger inte det.
Våran hund gillar inte dem och tror ej dem gör nytta heller för den delen. Onödigt dyra med….

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
1

#3 Nytta gör dom inte kan jag säga. Jag provade på Molly innan mina kunskaper vart större. Inget tuggmotstånd, allt var slut på 5 minuter och så vart ju avföringen inte så rolig heller. 😐

linda88
0

Om vi vinner dom på någon tävling får dom äta upp dom men de är inget jag köper.

mikkan01
0

Japp! Som godis, dom älskar det. 🙂

~mikkan

Jaaanee
1

Ibland delar jag dentastix i små bitar och har som godis när vi tränar trick. Vovven älskar det!

Wezza
0

Köper det ibland till Smiley, hon tycker dom är goda och dom är snälla mot hennes väldigt känsliga mage :)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Lilllens
0

Gav det ibland förut, bara för att hon gillar dem. Men de är snordyra och hon äter lika gärna på en morot så har slutat köpa dem.

Fenix_Chicci
0

De har fått det som godis någon gång ibland men är inget vi direkt köper eftersom jag inte tror på att de hjälper mot tandsten, då är råa ben bättre. Och sen är de så dyra. 

Dessutom är Sally så kräsen så hon äter dem knappt, de slinker ner men finns definitivt godare. Ludde äter allt så han äter dem visst men känns onödigt att köpa dem ändå.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

IngaTrnqvist
0

Vann dentastix en gång i en tävling, så då delade jag dom i små små bitar och använde som träningsgodis, men det är inget som jag skulle köpa själv. 🙂

Jetaime
0

Det är inte direkt nyttigt och inget jag själv köper. Men fick senaste på utställningen och då gav jag henne dom. Men nytta gör dom inte direkt. Alla våra hundar sväljer dom i princip hela, och två av dom blir väldigt dåliga i magen.

Hundtagg
1

Min hund hade JÄTTEdålig andedräkt och dentastix hjälpte verkligen. Men köpte de aldrig i annat syfte.

JamieBlue
0

Nej, jag ger hellre annat att tugga på, sådant som varar längre och som  är mer naturligt. Typ ben 🙂

mingman
0

Det tog hyfsat lång tid för Fidel att tugga sig igenom en, men det går snabbare och snabbare tyvärr. De vi prövat (pedigree) har en hemskt artificiell doft, och den enda fördelen jag kan tänka på är väl som #13 säger att det luktar ok ur munnen efteråt.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[fabienne]
0

Nej jag ger inte dentastix till min hund. Ser ingen som helst anledning till det. Ger råa ben istället. :)

Driva
0

Mina hundar verkligen är helt tokiga i dentalstix. Jag brukar köra aktivering med de, med att de får leta fram de i olika saker. Eftersom de blir så motiverade kan man ha ganska hög svårighetsgrad.

Sen ger jag det också för att deras andedräkt blir uthärdlig om de får dentastix.

Besök min blogg: http://bumpi.se