Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1799 ggr
LillPom
9

ÖVERLYCKLIG!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror nästa jag ska gråta lite ;) Tror nämligen att Inez är RUMSREN! 

Inte kissat i buren på flera nätter! Hon kissar inte inne heller! Hon håller sig! Helt överlycklig! Efter allt jobb så är vi framme ! :D

Man kan ju verkligen säga att man blir ju helt till sig lite ;)

[Nothronychus]
1

Hon är så otroligt söt <3

Grattis!

[typellisch]
0

När vet man om ens hund är rumsren? :) Jag menar, Molly kan hålla sig i 3-3,5 timmar utan att göra inne. Är hon akut bajsnödig kan det ske olycka inne dock.. närmar vi oss 4 timmar så gör hon inne. Ibland gör hon inne efter 3 timmar och 15 minuter. Så håller hårt på det där med 3 timmar så att säga. Kan jag också kalla henne rumsren då som inte gör inne på 3 timmar? Förlåt för lite OT men har alltid undrat 😇

[Murvel]
0

Grattis! Hur gammal är hon nu? Det känns som att det gick rätt snabbt ändå.

linda88
8

Rumsren tycker jag en hund är som visar/ " talar om " när den måste göra något om det är kris.

Arcadia
0

Grattis! Visst är det härligt 😎

Men helt ärligt, min definition av "rumsren" är när valpen dresserat matte att förstå när den är kissnödig 😇så jag håller med #4.

LillPom
1

Ja hon säger till nu också :) De kom inte fram i texten. Men hon visar verkligen mig att hon ska ut om hon ska göra nått nu! Vilket hon inte gjorde förut… då var de ju liksom lite smyg :P Nu tittar hon på mig och skäller lite tyst då är de dags ;)

Arcadia
0

Duktig hon är! Min hund fick ta till mer drastiska metoder när hon var valp, typ  slicka hejdlöst i ansiktet eller skrapa med tassen eller om inte det hjälpte, dra i byxbenen mot dörren… Ja denna matte var nog en ovanligt svåruppfostrad en😛

Fast allvarligt gick det väldigt snabbt för oss också. Vi har knappt haft en pöl inne sedan hon flyttade in. Tror det beror just på att hon var så fysiskt tydlig med att visa när det var dax.

[Ebidda98]
0

Duktigt! Bravo Inez :)