Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 7346 ggr
felzena
0

Vad kostade eran hund?

Som rubriken lyder - vad kostade eran hund(ar)? Skulle vara roligt att veta vad just din ras/blandras kostade. Berätta gärna om du tycker det var ett rimligt pris och vilken ras du har. Själv så kostade mina hundar: Jämthunsblandningen - 3500. Han kom ifrån en tjuvparning och vet inte vem pappan är. Tycker priset var helt okej. Gråhunden - 9500. Kommer ifrån bra meriterande föräldrar mer bra psyke och stor jaktludt. Tycker priset var bra, de brukar oftast kosta mera.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

CorneliaAndersson
0

Min Pudel kostade 8 -eller 9,000 :))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Teddies matte]
0

Lagotto, kostade då 1300€ (handpenning inräknad), rimligt pris, i dagsläget är de dock dyrare.

Fridaaaa
0

0 kr 😉 Alltså bara henne hehe

Fick ta över henne från svärmor, hon som har fött upp Lillan 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wezza
0

1kr 😃

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

RedMonsters
0

Tollaren- 12.000 Kelpien- 10.000

Medarbetare på brukshundraser.

LinaK
0

Bichon havanais 12.000:- normalt pris för rasen

Jack russell 6000:- fick priset nedsatt med 2000:- då jag är vän med uppfödaren och sedan på grund av att han var lite äldre när jag tog honom + att han var lite stor för rasen 🙂Så det var väl ett rimligt pris.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Wezza
0

Ordinarie priset på Smileys kull var 5000:- Men köpte ju Smiley av moster så det blev stor rabatt ;)

90% Schäfer & 10% Husky var dom, 8st.

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

thilda-
0

tror ja la ut ca 1400€ totalt på charlie :)

Belimas
0

Våra kostade 8000:-, 10 000:- och 12 000:- Helt rimliga priser inom rasen.

Chese
1

7.500 :) renras år 2003

IdaStranne
0

87.5% Chihuahua & 12.5% Japanese Chin - 7000:-
Pappan hade bra psyke och ganska framåt och snäll mot alla
Mamman var dock väldigt reserverande och gillade inte annat folk.

Tjorven var inte heller så framåt vilket jag faktiskt tyckte var bra så jag tyckte priset var helt okej =)

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

MagganS-B
0

När jag hade valpar för ca. 12 år sen tog jag 3000,-/st. Det var korsning border collie/collie, 50-50. Vet. besiktigade, vacc. chippade, registrerade och maskade. Den hund jag har i dag är tredje generationen av den korsningen som jag fött upp…..I dag ser jag att såna valpar kostar ca. 5-6000,-

Swadika
0

Jag har för mig att vi betalade 4 eller 5 för honom, detta var 9 år sedan  och idag kostar samma blandning över 8000. Den andra kommer jag vara fodervärd till :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Elverpige
0

Betalade 5500:- för vår renrasiga dvärgpudelhane (år 2000) och 12000:- för eurasierpojken :)

Wellcraft
0

Tror Hector kostade 200:- OM jag minns rätt.

Carita kostade 9000:- tror jag.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

isblixt
0

Vår cockertik kostade 10.000:- :)

[fabienne]
0

Min olde english bulldogge kostade 7000 kronor när vi köpte henne som omplacering när hon var ett år gammal. Funderade inte så mycket över priset men jag måste ju ha tyckt att det var rimligt eftersom jag köpte henne. :) Vet dock inte om jag skulle ge 7000 kronor för en omplacering idag.

Loveradio
0

Min Boxer betalade jag 14000 för. Tycker priset är rimligt.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Lilllens
0

Både rottisen och mopsen kostade 8500, om jag inte minns fel. Rottisen är köpt för snart 8år sen och det var väl ett bra pris.

Mopsen kostade endast 8500 för att hon var en vuxen omplacering, också ett bra pris.

[Forest]
0

Enja foderhund, men skulle kosta 14 000kr  

Donna omplaceringsvalp/unghund med medfött fel tror det var 3000kr för tösen.

Tycker priserna varierar lite, detta beror på kön och färger på Pudel. 🤔

Pudelbus
0

Dom hundar jag och mamma har haft ihop

Storpudel (omplacering) - 0

Blandras från cypern (omplacering) - 4500 tror jag det var

Blandras st bernad/bearded collie (omplacering) - 0 så länge vi betala nästa vet besök

Min egna

Mellan Pudel (omplacering) - 0

semenius95
0

Min shih-tzu/lhasa apso betalade jag 4500:- rimligt tycker jag då dom ligger mellan 3-7lax

vallhund
0

Jag har Leon på helfoder, dvs ingen köpesumma.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Agda
0

Golden retrievern: 8 000 kr, köptes 2002.
Finska stövaren: 6 500 kr, köptes 2006.
Gråhunden: 8 000 kr, köptes 2008.

Tycker det har varit rimliga priser på alla våra hundar.

Misarn
0

Alice kostade 11 000:- tycker det var ett bra pris men hade kunnat betala mera om det hade behövs :-)

Asuna
0

Labbe blandisen gav jag 1000:- för, Min chinese crested 15000:- och för min Lurcher från Irland betalade jag 6000:-

[madelaine]
0

Lily kostade 150 euro, på tok för billigt enligt mig.
Harry kostade 5000 kr.

Jetaime
1

Julia Golden retriver, stamtavla 1996 - 6.000:-
Selma Labrador retriver, stamtavla 2005 - 9.000:-

Zuki Australian Shepherd, stamtavla 2012 - 12.000:-

[Aremea]
0

Valparna har kostat 10.000:- inkl moms, unghundarna mellan 6-12.000:- plus moms och den gamla hunden jag tog över vid 6 års ålder kostade 500:-…

Samtliga renrasiga, reggade BCs.

[_annaH]
0

Betala 2500kr för min hund. Hon e blandras.

Moa1994
0

Jack russel terrier/mexikansk nakenhund dom är  syskon men alice har cecs på ena örat så var billigare. var en tjuvparning. fyller 4 år i år
Alice kostade 2000kr
Alfons kostade 3500kr

Dumle kostade 8000kr. renrasig borderterrier med stamtavla. han är 10 år i år

[typellisch]
4

Molly kostade mig 8500kr.
Kinesisk Nakenhund.

Hon har stamtavla, en far som vunnit pris för bland annat bäst hud (haha) och bra meriterande släkt bak i tiden.

Uppfödaren hade folk som erbjöd sig 12.000kr för henne men hon ansåg jag var bäst för Molly. Hon såg hur stor kärlek jag hade för just hundar och hon prioriterade ett bra hem framför pengarna. Jag fick till och med ''gå före i kön'' för jag var lämpligast. Hon såg sig själv i mig helt enkelt.

Just då hade jag inte råd att köpa en hund för mer än 9000kr. Längtade efter hund i 15 år, såg min chans att kunna ha en hund en vecka innan jag tingade henne så ja.. i början var det knapert om pengar men visste att fler löner skulle komma in och nu har jag bra med pengar undanstoppade ifall nåt skulle ske :). Hade precis råd att köpa henne och ha lite pengar undanstoppade samt köpa tillbehör.

Fridaaaa
1

#32 Vettig person som tänker så! 🙂

[typellisch]
1

#33 Ja :). En himla rar person är min uppfödare! Hon visste att jag hade en ''låg'' inkomst (lokalvårdare) så hon sa att hon anpassade priset för hon visste Molly skulle få det bra här. Himla snäll!

Fridaaaa
0

#34 Himla bra! Då tänkte hon på att hunden får ett bra hem osv 😃

[typellisch]
0

#35 Ja, verkligen! :)

Intehärutandär
0

5000 kr betalar vi min kusin, på avbetalning. Har en chinese crested (nakenhund).

mingman
0

Fidel kostade 12 000. Australian Shepherd.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Sofy
0

Ezio Siberian husky, stamtavla 2013 - 11 000 SEK

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

Pennybus
0

Vi är fodervärdar för Penny så hon kostade oss inget :)

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Viccan92
0

Jason kostade 9000kr. Han hade egentligen gått på 13000 men eftersom ena bollen inte kommit ner så var han billigare. Han är en långhårig Tax.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

[helenal]
3

Betalade sex tusen för min papillon. Hon ville ha tio men hon ansåg att hemmet var viktigast och jag hade inte råd med mer så hon valde mig ändå:) detta var sju år sen.

Zvintos
0

Grim fick vi för nedsatt pris, så 7000kr (2010).
Evi är vi fodervärd åt, men annars skulle hon kostat 14 000kr (2011).

Båda två är Staffordshire bullterriers.

pv60
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bella 3 år, Amstaff/Pitbull-mix 4.000:-

Elize 6 mån, Amstaff-mix 3.500:-

Frida B
0

Ingenting 😃

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

brukshundar
0

Betalade 12 000 kr för min schäfervalp. Helt och hållet rimligt pris för en brukshund och schäfer från så fina linjer! 👍

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

brukshundar
0

#46 Tillägg!

Min Rottweiler kostade 11 000 kr. Rimligt pris för en brukshund men jag tycker ändå det var lite för högt med tanke på att det inte var av arbetande linjer. Fast det är min åsikt, utställningsfolket tycker nog det är ok! Beror ju liksom lite på hur man ser det.

http://www.exceedsaska.blogg.se

Medarbetare på brukshundraser iFokus

sunnys
0

Vi betalde 11 000 för vår staffordshire bullterrier, vi fick honom billigare eftersom han var 5 månader när vi köpte honom från kenneln.

Qepta
0

Betalade 6000 kr för min Tervueren hane (stamtavla), fick honom för det priset eftersom inga bollar trillat ner.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jamie+Engla
0

Engla - 14 000:- (-07) (Värde idag: ca 30 000kr) Kiara- självuppfödd Snitt på alla våra akitor - 16 000st (04-13) Melody - 26 000:- (07) (Avliden) Scarlett vet jag inte :P ( Vi har haft så många hundar! Tog några jag var stensäkra på, o någon till :D )

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Fenix_Chicci
0

Ludde, Bichon Frisé - 7.000 :- Detta var dock 1999 så var ett tag sen och rasen har ökat stadigt i pris sen dess.

Sally, Bichon Havanais - 12.000 (2008) Normalt pris för rasen

Båda hundarna har stamtavla.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[VikkiF]
0

Dansk/svensk gårdshund (stamtavla) skulle ha kostat ca 3000 (1999). Vi var dock hel fodervärd men det visade sig att hon hade ett höftleds fel så vi fick henne gratis.

[jahoda]
0

Familjehunden från när jag var liten var en blandras mellan riesen, labbe och rysk/östsibirisk lajka (vilken korsning nu när jag tänker efter, inga raser man borde blanda!). Honom fick vi gratis.

Renrasiga dobbisen kostade 12 000 och det tycker jag är rimligt, skulle inte betala mer än så om inte föräldrarna har fina arbetsmeriter (utställning tycker jag inte är så viktigt).

iita
0

Min kelpie blandis betala jag 5200kr för. Självklart tycker jag han är värd varenda öre, men skulle nog inte betala det igen för en blandis.

joheck
0

Papillon hane, ca 8v: 13 000 kr - helt ok pris

Papillon tik, ca 1år: 8 500kr - alldeles för högt pris

[typellisch]
0

#55 Ja gud ha :O 8500 för en ett-åring känns riktigt dyrt! Det var ju vad jag betalade för Molly på 8 veckor.

cupcakes
0

Köpte Gibson, renrasig golden, för 4000 när han var 16 månader.

molam
0

Veteran hanen, 10.000 (köpte han när han var 10 veckor) Njaa inte så bra pris då han är iof en snäll hund men är inte så förtjust i han hundar

Veteran tiken, 4500 (köpte henne när hon var 1.5 år) Väldigt bra pris med tanke på att hon var så gammal då vi köpte henne och hade nerverna på utsidan, men nu är hon en underbar hund.

Äldsta unghunden, 9500 (köpte han när han var 12 veckor) Njaa han har lite dåliga höfter och är nästan övertecknad men han är en underbar hund så att här väger man lite fram och tillbaka om det var bra pris eller ejj

Yngsta unghunden, 13.000 (köpte han när han var 8 veckor) RIKTIGT bra pris, egter som han kommer från Norgw och äe från en av de största kennlarna och har grymt meriterade föräldrar samt är en underbar familje hund

Alla Bearded Collie

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jenniferri
0

15 000 kr -Lagotto Romagnolo, 2012.

// Hannah

MartinaLarsson
0

yorkshireterrier, 8 veckor, hane - 12.000 kr
bearded collie, 4,5 år, tik - helfoder
bearded collie, 8 veckor, tik - 11.000 kr

nadilda
0

Lagotto Romagnolo, 15 000 kr, 2012 🙂

Frosstis
0

Engelsk cocker 2004 för 8000 kr

[tiffitott]
0

Tilda blandras; 2000:- (2001)
Barney blandras; 4000:- (2011)
Curre Vit herdehund; 10 000:- (2012)

Noa-Nisse
1

10.000 kr för en 10 månaders grandis.

Medarbetare på Hundar.ifokus

ShitGoose
0

Jack russell terrier, 2500:-
Köpte henne när hon var 11 månader.

Medarbetare på Sphynx iFokus

keptak
0

Vi gav 11 000 för vår Tax, som nu är två år. (Bilden är tagen i somras.)

Starfall
1

Mina tre killar kostade 10.000kr, 6.000kr samt 25kr. Samtliga renrasiga shelties med fina stamtavlor.

Min förra sheltietik kostade 1000kr, hon var en 6 år gammal omplacering när jag tog hand om henne.

fridaas
0

1500kr för en omplaceringstik, dalmatiner/bordercollie/engelsk setter. En tik som bott sina första 6mån enbart i hundgård mitt ute i skogen, omplacerad 3-4ggr och livrädd för allt och alla.
Säljaren ville ha 8000kr eller byte mot dvärghundras först, men ändrade sig sen. Hunden va 16mån när jag hämtade hem henne.
Tycker det var ett för högt pris för henne egentligen med tanke på alla rädslorna, men ville bara ha bort henne från den familjen så fort som möjligt då det kom fram att de inte behandlade henne speciellt bra.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LindaBlue
0

200 euro, med transport, chipning, pass, vaccinationer och tester. Innan dess 30euro/ månad för virtuell adoption från att det var bestämt att hon skulle bli vår.

[Quickeman]
0

Leonberger, tik. Betalade 6.000:-, direkt från uppfödaren. Då var hon ungefär 19 månader gammal & vet. besiktigad dagen innan.

CHARMEN
0

Welsh springer spaniel som jag inte har betalat nått för eftersom jag har honom på foder:)

Hälsningar Lovisa & Chester❤

[Jawa´s]
0

3.500 för blandrasen
12.000 skulle schäfern ha kostat men har köpt henne med avelsrätt för uppfödaren då de vill gå vidare med linjerna, dvs betalt 6.000 i pengar och "betalar" resten i form av en valpkull men minst en levande valp innan tiken fyller 5år.
Tycker det har varit bra pris för båda =)

[Empisen]
0

8.000:- kostade min Jack russell terrier, köpte honom då han var 8 veckor.

LISBETH BORGLIN
0

hej
jag köpte min första golden 2002 hon kostade 7.500 nästa 2006 hon kostade 9.000 och min tredje 2011 kostade 11.000 i min fjärde 2016 14,000 nu ligger priset över 19,000 för hundar tycker det är alldeles för mycket ökning på grund av corona och efter frågan av valpar

Shia1
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

hej!
Jag köpte min första hund i januari!
var inte ute efter en specifik ras- utan en "allround" att kunna vara ute på gården/i stallet med, gå långa promenader, i framtiden kunna rida m den om det fungerar, samt mysa och leka och träna lydnad.

Ville ha en hund väldigt snart, då mitt mående var väldigt instabild och ville ha en trygg viktig vän vid min sida, som behöver mer uppsyn och är mer beroende av en jämf m häst. (han blir tokig om jag skulle vara med honom 24/7 XD

Så satt en fredag på slutenvården och kollade runt bland hundar, m hjälp av mamma då också som är den m mest erfarenhet m hundar. jobbade på Sveriges hundungdom och haft hund osv.

skickade iväg till 3-4 olika som hade valpar,varav fick bäst och mest seriöst svar från en som hade en jaktblandning.

kollade runt på raserna han var en blandning mellan-karelsk björnhund, blue tic, lapphund, finnstövare.

Uppfödaren var väldigt noga m vem som skulle köpa, men tyckte vi lät "perfekt". Då han skulle vara min hund-men m hundvan föräldrar, å gård och våra andra djur osv. så tänkte hon att han nog skulle bli perfekt första hund.

6000 betalade jag för honom. Då var han vet checkad, kollad igenom, besiktad osv utan anmärkning, och uppfödaren hade alla papper å sånt iordning när vi kom och kollade (vi hämtade honom i samma samband) och mamma har haft regelbunden kontakt m henne och skickat hur det gått och bilder och så :)

För min del hade priset ingen större roll. Då jag kollade mer efter raser utefter vad som fanns, och de jag kan erbjuda för att den ska få så bra som möjligt. Hade snarare förväntat mig att en "vettig frisk" hund skulle gå på 12-20 000

då han är jaktblandning men vi inte jagar kommer vi jobba mycket med nosework /söka saker för att han ska få den stimulansen, gå/springa/rida/cykla så han får motion, och även en hel del lydnad/tricks så han får använda hjärnan.

okej blev lite förklaring också XD menmen. lite bild!
som sagt. hade han gått för 12-15k så hade jag tyckt även det vore helt rimligt!

(förstår de kan låta som jag köpte "första bästa billiga" framförallt då jag åkte dit och bara sett suddig bild på föräldrarna XD men kändes helt rätt och alltså nu, tror inte jag kunnat fått tag i en sån fin hund! skäller inte, blev super kompis vid första stund m min kompis hund som hon hämtade en v innan jag köpte honom som bor typ 700 m bort och har stor hundgård! och han funkar super m hästarna och är supermysig inne, kan gå lös på gården/lägdan kommer vid inkallning osv!)

hemul
0

På Nordegren & Epstein (P1) idag eller om det var igår pratade de om att så många skaffar hund under pandemin. De hade vad-han-nu-heter som är boss för SKK där också. Det påstods att en cockerpoo eller liknande kan kosta 80 000! Kan det verkligen vara sant? Helt sjukt i så fall! 😲

Kan förstå om man är uppfödare och inne på utställningar eller annat typ av meritering och köper värsta avelshunden för mycket pengar, men varför betalar vanliga människor 4-5 gånger normalpriset? Är det bara att det gått mode i det, ska alla ha en "poo" nu?

Obs att jag inte har någonting emot blandrashundar, inte ens "designerraser", det är det upptrissade priset jag är chockad över.

aumandan
0

15000kr, 12 veckor gammal mittelspitz hane från uppfödaren. Med stamtavla!

panini
0

#76 Skulle inte förvåna mig! När jag gick valpkurs i vintras så berätta instruktören att hon haft flera cockerpoos under året och de flesta hade gått på 50k 😳

Hornslandet
0

15k, briard. Ca 4 år sen.

Itchy
0

min 6 åriga gatuhundsblandis 0kr, gavs bort på FB
min 3 åriga gatuhundsblandis 5000kr (bästa köpet någonsin)

You can't spell Bitchy without Itchy

• Redigerat 2021-04-13 02:24 av Itchy
Lia
0

Dansk-svensk gårdshund, 11 000:- (2015)

Frenja
0

Min labrador retriever kostade 15 000 kronor 2017.
Cavalieren kostade antingen 12 eller 15 000 kronor, minns inte vilket, 2012.

Pyrenéerhunden kostade 10 000 kronor 2008 och vår första cavalier kostade 5 500 kronor då uppfödaren inte tyckte att hunden var fin nog att ställas ut ;-)

Allihopa kommer från kennlar i SKK. Tycker att 10-15 000 kronor är helt okej priser, är inte jättepigg på att betala mycket mer än så.

• Redigerat 2021-04-13 21:06 av Frenja
Majken!
0

Schäfer, 17 000 kr 2019. Border collie, 13 000 kr 2021, norsk import. Bägge hundarna har förstås stamtavlor och är efter välmeriterade linjer.

Karmatarerskanise
0

Blandraser schäfer/new foundland 7,500
Whippeten 16.000

flocken
0

Axel :schäfer /rottweiler /bc/amstaff 1500 kr. 13 år sedan. Död.
Dexter: amstaff /leonberger. 1000 kr. 6 år sedan. Död.
Sigge. Bc/aussie. Kommer från ett par bekanta. 12500kr. Blir 2 år vid midsommar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jojaton
0

Sheltie, norsk import 2017, 16 000 NOK + svensk registrering i SKK.
Border collie, import från Luxemburg 2020, €900 + utökad ISDS-stamtavla och registrering i SKK. Och resorna då.

Johanna - Instagram

Draken
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Bearded Collie. Mellan 1991 och 2010 (då jag köpte min senaste som ännu är i livet)
Prisökning från 8000 ( den första) till 13000 (den sista)

Vi har även en Chihuahua på 1 år. Honom gav vi 12 för, utan stamtavla.

Äldsta dottern har en Welsh springer spaniel på 3 år. Hon bor inte hemma, men hon brukar vara här och hälsa på ganska ofta, och hunden är hos oss när hon skall bort.

Jag vill ha delad vårdnad på honom, men hon är lite tjurig med mig och tycker inte alls att jag skall ha det 😉

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

blondiie
0

Hanen, amstaff, dobberman och schäfer, 2019, fick honom när han var 8veckor, betalade 10 000kr, dom ville ha 9000kr och jag betalade dom 1000kr i bensin för att leverera honom då jag ej har körkort.

Tiken, gatuhund från Balkan, omplacerad här i Sverige till mig. Strax över 1år. Fick jag betalat för att ta över. Förra ägaren betalade halva resekostnaden på 1600kr plus en bur vi skulle ha på tåget för 800kr.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.