Knorrsvansen är nere...
Hej!
Vår vovve har sen någon vecka tillbaka börja ha ner sin svans så den hänger mer istället för att ligga som en knorr på ryggen. Så fort man pratar eller leker med honom så kommer svansen upp. Ute på promenader lika så.
Men ibland inne så låter han den hänga.. Allra helst nu när det är lite folk här över påsk. Vad kan det bero på ?
Han är pigg och som vanligt i övrigt!
Någon som kanske kan ha nån aning?
En del hundar med knorrsvansar har de ofta nere när de är lugna och avslappnade, inget ovanligt.
#1 Han har ju inte haft det förut man han kanske börjar bli tryggare i sig själv på nått sätt?
För han verkar inte ha ont någonstans eller må dåligt heller..
Detta är helt normalt :) har själv en knorrsvansad hemma och han tar ner sin svans emellan åt. Några tillfällen när han gör det är: när han vill visa sig underlägsen, är trött, skäms för något, eller om han går förbi och vill verka obemärkt hehe..
Tror att den hänger när ni har folk där för att han känner sig lite underlägsen :) eller vad man ska säga. Han kanske vill vara lite "diskret"
#3 Ah :) Skönt att höra.. Phu!
Ja men lite så var min tanke också, han vill gärna vara med där det händer också och vi har en liten kille på 2 år här som han vill ha lite koll på och jag tänkte att det blir lite jobbigt för honom i och med det men att han samtidigt trivs med situationen då han fullkomligt älskar människor och allra helst dom som är här.
Mollys svans hänger bara där då och då :). Precis som andra säger; hunden är avslappnad, underlägsen osv.
#5 Så skönt att höra att det är fler med samma "problem" nu kan jag andas ut.. Såg veterinärbesök framför mig… :)
#6 Man lär sig alltid nåt nytt 😃