Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 988 ggr
[typellisch]
1

Är jag den enda?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är jag den enda som sover på golvet med min hund ibland? :)

När hon var riktigt liten så somnade jag lätt på golvet (vi lekte och jag la mig ner på mage och somnade, haha) på ena hennes kudde. Vaknade med en hund på rumpan vars huvud hängde mellan mina ben 😎Mest också för att sängen inte var ett alternativ för henne då hon kunde ramla ned, då vart det att man tog en tupplur på golvet.

Nu för tiden kan jag somna på hennes stora kudde. Sen ligger vi där och sover eftermiddag tillsammans. Ser säkert riktigt skumt ut men ack så skönt det kan vara. Molly är toknöjd också, som den äkta kelgris hon är (hon bryter nästan näsan på mig för hon ska ligga så nära som möjligt, ibland somnar hon på mitt bröst med tassarna på varsin axel och huvudet på ena axeln, haha).

Eller har ni annat knasigt ni gör eller är jag bara allmänt weird?

(Bilden: hennes mysiga bädd, på bilden var hon 8 veckor och 4 dagar ❤️)

Fridaaaa
1

Sover ej på golvet. Kan mysa på golvet med Lillan ibland men icke sova där 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#1 Jag somnar så himla lätt dock. Ligger jag för att mysa lite med Molly somnar jag och sen hon, eller tvärtom. Haha… blir nog lätt så när man är en väldigt trött person 😇

Swadika
0

Haha nej, jag har somnat på golvet flera gånger när man lekt med hunden ^^

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[typellisch]
0

#3 Åh, skönt att jag inte är ensam, haha!

Intehärutandär
0

Jag är känslig för tryck och kan inte ligga på hårt golv, men annars skulle jag somnat direkt. 😃 Brukar somna i min säng eller i soffan om man tar det (för) lugnt.

kodex
0

Hehe, nej, oftast inte :P Vi ligger i sängen jämt!

[RMSLiners]
0

Somnar inte på golvet däremot soffan där hon allt som ofta somnar på mina ben eller mellan mig och ryggstödet när hon pressat sig dit.

mingman
0

Haha!

Min Fidel är ingen som gillar för mycket närhet. Tror framförallt det beror på att han blir för varm. Så efter några minuters tvångsmys flämtar han och vill bort. Således, jag sover inte med min hund på golvet, för det skulle bara vara att sova på golvet utan hund.

Då föredrar jag sängen.

En halv OT, men rolig anekdot;
Vi har haft honom i sängen ett tag nu, för att han helt enkelt sover bättre. När vi höjde temperaturen en grad i sovrummet blev det för mycket för Fidel, han hoppade ner och lade sig på kalla golvet istället, knäpphund!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

rebz
0

De första 3-4 nätterna när jag fick hem Bino så sov jag hos honom på golvet. Sen kunde jag även lägga mig på golvet och vila bredvid honom ibland :P. Men numera så gör jag aldrig det, kan gå ner på knä och pussa lite på honom ibland men han är inte mycket för att "mysa" o ligga nära trots att vi sov tillsammans när han var valp :P.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[typellisch]
0

Hahaha, då är jag den enda som slocknar på golvet typ?

sasha_setter
0

Jag brukar ligga på golvet och mysa, men jag brukar inte somna… Fast iförsig så kan jag inte somna någon annan stans än i sängen, inte ens i soffan…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[typellisch]
0

#11 Hmm, och jag kan somna överallt, hähä

Sofy
0

Ibland gör jag det☺️

Följ min och mammas matblogg på Instagram Frosserian

[typellisch]
0

#13 Åh, slipper jag känna mig skum 😇

JoannaLi
0

Jag väljer alltid att släpa ner madrasser (ett jäkla jobb) till ett av rummen som hundarna får vara i när jag är hos mina morföräldrar. (Senare blir jag utknuffad av hundarna, men det är det värt.) 

Har även hänt att jag somnat sittandes i en dörröppning mellan ett rum som hundarna får vara i och ett rum de inte får vara i, för att Jappe (som då var knappa året) hade en hosta och var allmänt ynklig. Jag somnade med honom tryckt vid mitt ben, och vaknade nertryckt på rygg, och en årsgammal jämthundshane över min kropp. Varmt och mysigt var det i alla fall :)

IdaL
0

Jag brukar ligga framför brasan! :) Ligger på ryggen så kommer min rottis tik och lägger sig på rygg brevid med nosen vilande i min armhåla! ;) Enda gången jag kan somna på rygg, vilket jag inte kan i vanliga fall haha!

[typellisch]
0

#15 & #16 Jag är inte ensam trots allt :D