Tips på torrfoder?
Jag har en staffetjej som är väldigt känslig i magen. Hon fiser väldigt ofta, och får lite uppblåst mage.
Därför undrar jag om någon har tips på ett bra foder, som hundar inte fiser av. Något som är snäll mot känsliga magar.
Något tips? Endast torrfoder.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
Vanligtvis är det spannmålet & kolhydrater som gör att hundar blir mer gasiga i magen, vilket innebär att man får bäst resultat om man går över till ett helt spannmålsfritt foder - bäst skulle ju vara färskfoder såklart. Men funkar inte det så råder jag dig att prova olika foder med så lite spannmål och kolhydrater som möjligt som exempel: Carnia Wolf, Orijen, Acana & ziwipeak. Inte säkert att det hjälper helt eftersom där alltid kommer finnas kolhydrater i torrfoder, men jämfört med dagligvaruhandelns foder eller de vanligste märkena i djuraffären är dessa ett klart bättre alternativ för att få bukt med problemet.
Standardt! Inga onödiga tillsatser
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vad äter hunden idag? Hur länge har hon ätit det? Vad åt hon innan? har hon alltid varit fisig? Hur gammal är hon?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#3 Hon äter Brit Care sedan 2-3 år tillbaka. Hon har alltid varit känslig i magen, extra fisig när hon fått grisöron, eller som innan när jag gav henne leversnittar vid träning. Hon är 6 år gammal.
#4 Vilken variant av Brit Care får hon?
Jag har själv Brit Care, lamm & risvarianten till min hund som är lite känslig för en del, och just den varianten skall vara bra för känsliga hundar.
Acana Lamm och Äpple är till för känsliga hundar.
En kompis hund har haft lite problem med magen och de kör numera på Standardt Mild, vilket gjort saken bättre. Kanske kan vara värt att titta på?
#7 Nja. Hon har högt aktiveringsbehov, därför behöver hon ett energirikt foder, vilket inte Standard Original Mild är.
Acanas spannmålsfria sorter kanske?
Ranchlands, Wild Prairie, Pacifica och Grassland
Medarbetare på Undulater och Burfåglar