Torka kiss och plocka bajs
Hej!
Vad använde/använder ni för att torka upp kiss och plocka upp bajs INOMHUS?
Vad använder ni för medel, om något, där kissfläcken eller klutten var?
Var kissar och bajsar valpar vanligtvis när de är inomhus? Precis utanför "lyan/bädden" eller typ i hörn, i blommor, överallt..?
🤔
1. hushållspapper och eventuellt mopp efteråt
2. Jag använder ajax i sån där blomspruta, vet inte vad det heter…
3. Min valp kissade och bajsade lite överallt. Oftast gick hon iväg till ett annat rum än det man var i av någon anledning…
Besök min blogg: http://bumpi.se
En trasa/mopp stod framme under de första veckorna. En hink med vatten och lite grönsåpa torkade jag rent med.
Hugo kunde kissa precis där han stod, typ. Fast helst på mjuka underlag så att kisset inte skvätte upp på magen.
Det finns speciella rengöringsmedel/sprayer som verkligen skall ta bort all kisslukt, kan vara bra att ha, en valp går gärna och gör ifrån sig på samma ställe om det redan luktar där sen tidigare. Annars kan det nog komma lite var som helst, var det råkar sig. I början kan de ju inte direkt bestämma sig för var de vill kissa utan det bara kommer.
En mopp och hink fylld med vatten och golvrengörings-grejnånting. Papper till skiten.
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Vad använde/använder ni för att torka upp kiss och plocka upp bajs INOMHUS?
Disktrasa till kiss, sedan torka med papper. Bajs med toapepper som spolas ned i toan. Sedan torka med disktrasa och torka med papper.**Vad använder ni för medel, om något, där kissfläcken eller klutten var?
**Grönsåpa utspädd i vatten.Var kissar och bajsar valpar vanligtvis när de är inomhus? Precis utanför "lyan/bädden" eller typ i hörn, i blommor, överallt..?
Molly har speciella platser hon gör sitt, hon märker ut så att säga.
**Vad använde/använder ni för att torka upp kiss och plocka upp bajs INOMHUS?
**Vi använde mopp med såpa med citrondoft, har hört att hundar inte gillar citrondoft. Hur mycket det stämmer vet jag ej. Först torkade vi upp pinket/bajset med hushållspapper och sedan moppa.
**Vad använder ni för medel, om något, där kissfläcken eller klutten var?
**Som sagt, såpa med citrondoft
Var kissar och bajsar valpar vanligtvis när de är inomhus? Precis utanför "lyan/bädden" eller typ i hörn, i blommor, överallt..?
När mina var valpar så pinkade dom lite var som, där dom liksom var vid tillfället dom var pinkenödiga. Med första valpen hade vi matta kvar i hallen, vilket inte var bra då det blev hans pinkeställe. Så bort med mattor är mitt tips!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Plockar bajs med toalettpapper och slänger i toaletten direkt. Torkar med moppa efter och lite skurmedel som luktar blommor.
Han kissade på en tidning vid ytterdörren. Han hade en tidning på övervåningen först med, då han hade svårt att hålla sig som mycket liten. Få olyckor annanstans.
Åh tack för era svar. Jag har lånat böcker om valpuppfostran etc men de svarar ju inte på sådana här "frågor for dummies" 😂
Vi torkade med papper. Hade turen att få en valp som inte bajsade inomhus. Det har hänt totalt fem gånger under de två månader jag haft honom, och då har tre av gångerna varit på grund av magproblem. Men kiss med papper, och så lite allrengöring (från sprayflaska) över.
Kiss hände lite varstans, inget speciellt ställe.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
När Chica var valp använde jag först bara rengöringsmedel eller ättika/vatten, men först när jag köpte piss-off slutade hon baja på samma ställe och vart efter ett tag 100% rumsren :) Det tar bort all doft och inte bara den som vi människor känner.
Torkade med toapapper och diskmedel. Körde också med Piss Off. Vid större olyckor torkade jag med mopp och golvrengöringsmedel.
Min valp kissade och bajsade lite överallt. Gärna i sin bädd…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Exakt samma 17

Hundbajspåse till så mycket som möjligt av skiten, svårt om det är löst men man får "skopa". Sedan papper och sedan skura. Jag har slutat med mattor😉
Mina vovvar lämnade dock valpstadiet för länge sen och är av modell större
Jag använder papper (helst hushållspapper) och har en sprayflaska med vatten och diskmedel som jag sprayar på golvet sen och torkar bort. Vår valp kissar gärna på trasmattorna men har nu en hörna som han väljer och där tar jag bort mattan på natten så att jag slipper tvätta den jämt. Han basar sällan inne men Isf väljer han marmorskivan vid kaminen. Samma hörna som kissningen.