Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4230 ggr
IdaL
0

Bia bed?

Hej! Är lite nyfiken på vart ni köpt era hundsängar och vad dom kostade? Har förtillfället en bia-bed till min rottis men den börjar gå sönder så behöver köpa en ny, så tips på bra och inte allt för dyra bia-beds tas tacksamt emot! :)

[RMSLiners]
0

Oj, så många år sedan vi köpte vår. Tror den är köpt på djurmagazinet och kostade 899kr, största storleken.

[Forest]
0

kolla blocket där kan man ha lite tur med hitta billigare bia bed :)

Vi köpte våran på djurmagazinet oxå en rosa http://www.djurkompaniet.se/hund/hundbaddar/biabaddar-c-346-1.aspx tyvärr gilla inte hundarna den alls, men gav bort den till ett katthem där den uppkattas väl :)

[Murvel]
0

Jag fyndade min här på hundar iFokus, på en annons. Begagnad men ser ut som ny 🙂

280 kr för 50*60.

IdaL
3

Ska kika lite, tack! :) Måste ha en 80x100cm till min flicka!
Har haft den jag har nu i många år så den börjar ge upp nu. Men den är minst sagt populär :) När hon kommer in så galopperar hon in och kastar sig ner i sin älskade säng, haha!

htt
0

Tycker ni en biabed är värt pengarna?
Hur är de "fejkade" biabeddarna från tex biltema, hööks eller liknande i kvaliteten?
Har ni haft eran biabed från valpstadiet och har den tåligt valpars diverse "behandlingar" ? :)

LinaK
0

Jag köpte mina biabädd på Teba i Höör, detta var efter att vi varit och kollat på våran valp för första gången ( var i början av 2009 ) Köpte en svart 50 x 60 bädd, när jag kom till kassan tyckte jag det blev väldigt billigt men tänkte inte så mycket på det. Sen när jag kom hem och kollade på kvittot såg jag att dem gjort fel och endast tagit betalt för ett överdrag, finns ju sånna extra överdrag man kan köpa. Så jag fick min biabädd väldigt billig.

Köpte som sagt min bädd i början av 2009 och den ser fortfarande som ny ut. Min hund har använt den dagligen sen dess och bäddat och kraffsat mycket i den men den är väldigt hållbar. Den har väldigt tjockt och hållbart överdrag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Qepta
0

Min hund har en BIA-bädd, köpte den för under 1000lappen 3 dagar innan han kom. Har haft den i ett år och den är fortfarande i toppenskick förutom att min ena kanin bitit hål i ena sidan av bädden.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

IdaL
0

#5 Har haft den sen valpstadiet och hon blir 7 år nu så visst har den varit tålig men nu börjar den ge upp :) Har varit o kikat på hööks, men om man jämför kvalitén med deras och bia bädd så känns bia bädden mer hållbar. 

#6 Vad är det för överdrag? Alltså material :) Kanske man skulle köpt ett överdrag och satt på istället.. :)

LinaK
0

#8 Det är ju samma material som originalbädden, typ konstläder/galon. Men det finns andra överdrag också i ett annat mer mjukare material.

Kolla här så får du se!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Loveradio
0

Hittade min 70x85 (nåt sånt) på Blocket för 400. Så ett hett tips är att kolla på Blocket.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

mingman
0

Jag hade en billig från Biltema!

Tycker den funkade bra. Men sedan bestämde sig Fidel för att hörnen skulle bli uppgrävda. Jag sa dock ifrån och den höll det lilla han grävde, tills dagen sambon lämnade honom obevakad 20 minuter. En glad hund, ett stort hål och skumgummi (eller vad det nu är för fyllning) över hela golvet. Tror dock att även ett original-BIA hade dött av den behandligen, men vad vet jag. Glad är jag i alla fall att det inte var en dyr biabädd jag tvingats slänga.

Skulle rekomendera de med valpar att skaffa billig bädd först (läs filtar i en kartong), och sedan uppgradera om behovet finns senare.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

IdaL
0

#12 Bor i Skåne så norrköping är lite långt att åka 😉 Men ska kika lite på blocket, tack för era tips 🙂