Vilket valpfoder?
Hej!
Jag ska få valpar på min tik och nu börjar de närma sig för henne att byta kost och gå över på ett foder för dräktiga tikar.
Jag står och väljer mellan två olika foder som jag har hört mycket gott om. Det ena är "Doggy professional Extra Valp" och "Precept plus puppy formula".
På min senaste kull hade jag precept plus puppy formula, men jag hör mycket mer positivt om doggy professional Extra Valp.
Tänkte därför höra med er om någon av er har någon erfarenhet av DESSA två olika sorters valpfoder.
Just nu lutar de åt Doggy professional, men vill även höra er åsikt om fodret :)
Tack!
Varför foder med spannmål som första ingrediensens?

Precept är ett riktigt bra foder, inga konstigheter, e-ämnen eller tok, och mycket kött. Doggy är ett billigare foder, med spannmål och en massa skit, rent ut sagt. Ge precept, om du ska ge ett torrfoder.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Håller med #2!
Doggy, och liknande produkter, kan lätt framkalla allergier osv vilket kan ge klåda, pälsavfall m.m. Så bra produkter som möjligt helt enkelt!
Tack, då blir de nog att ta samma valpfoder som jag gjorde sist :) Tiken o valparna tyckte om de och dom hade en fin växt- och viktkurva, så då håller jag kvar vid de fodret :) Tack så mycket! 🙂
#4 Låter toppen 😃