Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1656 ggr
mopsen12
0

Kostnad mat - stor hund.

Hur mycket kostar maten för eran stora hund? Tänkte mig storleksmässigt runt rottweiler och uppåt till GD. Jag har ju mops så hon slukar ju inte direkt säck efter säck med hundmat… 😉

Är mest nyfiken. Skulle kunna tänka mig någon bjässe någon gång i framtiden men har alltid tänkt att jag aldrig skulle ha råd med foder.

Skriv gärna ras, kostnad för foder och hur ofta ni behöver köpa nytt. 🙂

Wellcraft
0

tass

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

linda88
2

Stor o stor men min irländsk röda setter som väger ca 27 kilo äter 1 kilo VoH om dagen eftersom hon är så aktiv och behöver så pass mycket. 1 korv innehåller 5 kilo o räcker alltså i 5 dagar och kostar 149 kr. Värt varenda krona!

Belimas
0

När jag hade leonberger (72 kg) så åt han för ungefär 800:-/månad, jag körde med Standart åt honom.

[AmstaffLeo]
0

Har en amstaff på 27kg han käkar brit premium, kostar 470kr/15kg påse håller ca en månad.

Zaviie
0

Min schäfer (40 kilo) äter för ca 650:-/mån äter 1 lite drygt 1 kilo färskfoder om dagen och 3-4 dl torrfoder, men det är väl nu som han egentligen slutat växa (2 år) och jag vet inte om han alltid kommer behöva samma mängd eller ej :)

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

mopsen12
0

Kul att ni skriver och intressant läsning! 🙂

Fortsätt gärna skriva folkens! 😃

Wezza
0

Har en Schäfer. Hennes mat kostar 350 ungefär för en säck med ?kg. Det varierar hur ofta vi måste köpa mat ;)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Belimas
0

Forts. på #3

Kanske skulle nämna också att ungefär en och en halv 15 kg's säck gick åt i månaden för honom.

mikkan01
0

Schäfer, torrfodret kostar runt 600kr, väger 15kg och hon äter en sån per månad. Köper också några korvar VoH när jag hittar några, så + 100kr.

~mikkan

Misarn
0

Alice väger 45,5 kilo och äter en 12kilos säck i månaden och hon går på Eukanuba - Lax och ris och den kostar 499:- ~ 599:-

mopsen12
0

Jag vet inte om jag ska tycka att det är fasligt dyrt eller inte. Tror nästan det verkar 'billigare' än jag hade tänkt. Egentligen kanske man också kan köra lite på hemlagad hundmat ibland också. Att man lägger i lite kött, ris eller morötter. 🙂

[typellisch]
0

När jag läser dessa priser är jag glad att ha en liten nakenhund 😇 700kr här på 3-5 månader. Och då är det Acana Lamm och Äpple.