Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 688 ggr
[typellisch]
0

26 mars!

Hej hej. ☀️

Vad händer idag?

Själv gick Molly och jag upp vid 06.08, hon fick sin grötris sedan la vi oss och sov igen till 09.00. Mycket skönt! Hon ligger just nu och solar i mitt rum och jag sitter här.
Hennes mage är knasig än så det blir att fasta henne nu fram till 09.00 imorgon bitti sedan köra på grötris igen. Tydligen är det nåt som går här då en bekants som har två hundar också var dåliga i magen i helgen 😕 Visst är Mollys mage bättre, det rinner inte som vatten utan nu imorse var det ljust och det rann inte på henne men fortfarande inte bra. Feber har hon inte och hon är pigg och glad annars så det ingen fara så.. hoppas på det bästa!
Annars blir det en lugn dag idag..

Ha en bra dag alla!

Pennybus
0

Jag var ute med Penny igen vid 5 och sprang sedan fick hon frukost(och tack gode gud att hon börjat äta igen) och vi var ute en liten stund och så busade hon med sin ärkefiende igenom staketet, väldigt kul, gör framsteg varje dag med hennes osäkerhet!

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#1 👍 Ja, det är kul med framstegen! Molly är också osäkra så stötte vi på vår bekant med hennes två irländska varghundar och Molly pep och viftade på svansen när hon såg dom.. förut vågade hon inte närma sig alls :). Framsteg framsteg!

Pennybus
0

#3 Penny piper när hon ser en hund och om hon är lös springer hon lite närmare men stannar c 5-7m ifrån och väntar på ett "varsågod" eller inkallning, innan tryckte hon sig mot mina ben och var alldelles vettskrämd, nu kan hon gå ihop med unghanar och t.o.m. leka med de, tycker det är superbra. Grannens hund har hon varit extra rädd för, vi försökte släppa ihop de en gång och då gick hon på och penny sket bokstavligen på sig och sprang och skrek i ett hörn. Men nu sprang och längs staketet med tiken och viftade på svansen och skällde! :D Igår hälsade hon på en goldehane och det gick superbra och de sprang lite :D

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#3 Åh :D. HÄRLIGT!

Vattnadal
0

Har bara i panik kastat åt hundarna och de andra djuren mat, och lyckats få i  mig 2 mackor. Har en problemlammning, där ett lamm kommitb ut, och ett stort dött fastnat.

Hjälp är på väg nu, så jag tar en kopp the och pustar, innan jag ska ut till stackars lillasyster igen.

Blir ingen promenad innan jobbet känns det som, och kanske blir jag sen oxå…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[typellisch]
0

#5 Åååh 😕🌺 Skönt att hjälp är på väg!

Vattnadal
0

Det var trillingar, 2:an och 3:an försökte komma samtidigt, ingen av dem överlevde. Lillasyster har i alla fall ett litet bagglamm, och jag hoppas båda klarar sig bra, även om de är lite slitna.

Nu tar jag Vidar och Vittra på en liten prommis. Ingrid får stanna hemma med de andra, för jag är lite trasig i händerna och hon är lite för dålig på att gå fint i kopplet.

Sen kolla till mor och son i fårstallet, ta en dusch och dra till Draghundcenter för en jobbdag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[typellisch]
0

#7 Åh 😕 Tragiskt!

mingman
0

Idag har Fidel tappat ännu en tand. Han ser missbildad ut i munnen stackarn. Igår åt han knappt något, men idag har han ätit bättre, vilket glädjer mig.

Jag har jobbat 9-16, så han har varit med sambon och några timmar hundvakt. Tydligen sov han mest hela dagen, så det var en överglad, överenergisk hund som mötte mig halv fem. Har försökt hålla honom lugn dock, för 18.30 har vi valpkurs. Sist hade han varit igång tre timmar innan den började och var helt hemsk. Gnällig och skällig. Så nu är det lugn och vila som gäller tills vi går om en timme.

Fick idag också veta att jag ska jobba 7-20 imorgon. När jag är valpledig mycket behöver jag jobba de dagarna jag kan (sambon hemma) men så tråkigt det är. Jag vill ju vara med vovven min. =( Men sedan blir det nästan en vecka på landet, så det är bra. =D

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

LinaK
0

Sitter här och är halvt illamående, har inte ätit ordentligt idag och bara fått i mig fika på två ställen 🤮Ska bara försöka slita mig från datorn och laga lite mat.

Idag hade jag en lektion i skolan sedan åkte jag och handlade lite, sedan blev det en till tur till svägerskan idag igen för att hälsa på lilla bebis! Där blev det fika med bakelse för att fira bebis ankomst. Sedan hem igen och hämta hundarna för att åka till min vän där vi gick en promenad med hundarna. Fick även träffa hennes valpar som är nästan 3 veckor nu. Även där blev det fika 😛Så nu får det va nog för idag.

Hundarna är iallafall trötta efter allt spring med deras hundkompisar, så det är ju skönt. Får bli några snabba pinkerundor på tomten senare, tror dom är rätt nöjda med det idag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#9 Molly tappade sin skadade tand idag med :D. Fast jag drog ut den då den var så pass lös.

Härlig dag annars :)

#10 Härlig dag :)