Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3142 ggr
vvvirus
0

Valp hackar tänder

Jag här igen!

Märkte igår att min valp hackar tänder efter hon gäspar.

Vad kan det bero på?

Har tänkt på om det har o göra med att hon ramlade på isen och gled på ena sidan av ansiktet. Men då sprang hon bara vidare sen. Tänkte skriva här innan jag ringer vetten. Läste nånstans att det kan vara stress eller något, om man flyttat nyligen, jag och min sambo fick flytta då vi blev lurade av en man på våra pengar (andra hand). Så nu bor vi i en tillfällig liten etta.

Borde jag ta det på allvar? Eller är det "normalt"?

smocken
0

Kan skriva här att jag är jag som skrev inlägget. Min kompis hade glömt logga ut från sin och jag trodde jag var inloggad på min sida, så nu vet ni det :)

[Forest]
0

har tyvärr inget svar på detta men hackar den tänderna alltid när den gäspar?

Pigg o busig annars?

smocken
0

Hon har gjort det sedan igår, hon hackade tänder innan hon gäspade förut och inte efter, så det är då och då. Hon gjorde det också när hon slickade sig runt munnen och när hon skällde lite. 

Hon är pigg och kry, vi var i skogen med henne och hon sprang som vanligt och nosade överallt.

Vi pratade med en vetrinär som sa att vi skulle avvakta och se om det blev värre eller om det slutade. Om det inte slutar så skulle vi boka in en tid så någon får undersöka henne. Hoppas inte det är något allvarligt bara.. :/

Driva
3

Jag vet flera hundar som gjort så efter gäspning, har aldrig reflekterat att det skulle vara något konstigt. Alltid trott att det är för att de spänner käken efter gäspen

Besök min blogg: http://bumpi.se

WildaE.R
0

Wilda gör det ibland om hon är stressad, sen har jag hört att de kan göra så när de smakar av något, men kan vara fel

Mischa
0

Min hackar tänder vid förväntan/frustration när jag gör i ordning maten.

Det låter lite som en hackspett som hackar.

≧◔◡◔≦

smocken
0

Okej vad skönt att höra att andra med hackat änder. Varit orolig att käken skadats. Nu har hon inte gjort det mer vad jag sett så förhoppningsvis så är det nog ingen fara :)

[Forest]
0

Får idé  det har jag inte tänk på alls innan men så gör ju faktist Donna när jag står o gör iordning deras mat o inte tala om när jag står o fixar något gobit (kycklinghalsar,klubba,köttben mm)

smocken
0

För min valp gärspar och precis när hon ska stänga munnen hackar underkäken. Hon verkar inte ha ont eller något.

Mischa
0

#8 Man blir ju lätt "hemmablind" :)

Är det ett hack så kanske hon bara slår igen munnen lite för snabbt efter en gäspning, låter inte så märkligt men skulle du känna dig orolig så fråga veterinären nästa gång ni är där eller ring.

≧◔◡◔≦

smocken
0

Det är flera hackningar. 

Vi pratade med dem idag och dem sa att vi skulle avvakta. Men man oroar sig ju ändå, speciellt när hunden inte kan berätta för en..

[Ace_]
0

Sådär vet jag många hundar som gör. I olika situationer. Tvivlar starkt på att det är något att oroa sig över iöht.

smocken
0

Okej tack, jag blev orolig då jag aldrig sett något liknande förut.

MikkansBuse
0

Min mormor hund hackar tänder när hon blir upphetsad, tex vid lek eller när någon kommer och hälsar på som hon tycker mycket om.