Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 853 ggr
[typellisch]
0

25 mars, morgon morgon!

God morgon 😮

HÀnder för er idag dÄ?

Molly har en tendens att vilja stiga upp 06.00.. men det vill dÄ inte jag. Klockan 07 kan jag gÄ med pÄ, eller 06.30, men inte tidigare! SÄ hon somnade om.
Hennes mage Àr fortfarande krasslig, nÄgorlunda bÀttre men vÀldigt löst Àn. SÄ idag pÄbörjar jag att ge henne grötris kokat pÄ vatten 6 gÄnger/dag. Hittills har hon fÄtt behÄlla maten (kÀnslig som hon Àr) och jag hoppas det hjÀlper nu!

Annars Àr mamma ledig sÄ hon följer med pÄ en lÄngpromenad senare :). Annars tar vi dagen som den kommer!

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gomorron :) jag Ă€r ledig nu i tre dagar, vilket kĂ€nns toppen!  Mina hundar Ă€r morgontrötta allihop, och jag dricker mina tre koppar kaffe i lugn och ro medans hundarna sover vidare. De vaknar nĂ€r jag sĂ€ger att vi ska gĂ„ ut. 

Dagens planer Àr att ta lÄnga promenader pÄ skoterleden.

JamieBlue
0

#1 SÄ söt!

Fridaaaa
0

Morron!

Nu ska jag köra till skolan, ska ha grupparbete :)
Solen skiner! SĂ„ hoppas jag hinner med en lĂ€ngre prommis med hunden idag, i alla fall 20-30 min, minst. Beroende pĂ„ hur jag kĂ€nner mig, ingen kondis kvar efter jag varit sjuk och Ă€r inte 100% Ă€nnu sÄ  :)

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#1 Åh, jag hoppas Molly blir sĂ„ nĂ€r hon blir vuxnare ;). Nu Ă€r det full fart nĂ€r det gĂ€ller henne.. kliver jag upp Ă€r hon snabb pĂ„ att vara redo för bus och lek eller promenad osv.

#3 Men du mÄr betydligt mycket bÀttre antar jag? :)

Pennybus
0

Jag har varit ute med vovven redan 2ggr, en gÄng klockan 5 dÄ jag kan ha henne lös och lÄta henne springa av sig utan oro för bilar. Andra en halvtimma efter hennes frukost, c. 7. Idag blir det Äter igen korta trÀningspass och mycket ute, sÄ fint vÀder sÄ.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#5 👍

fridaas
0

Morsning!

HÀr har vi precis skjutsat dottern till dagis, jag och hunden ska snart ut pÄ första promenaden, bara kissrundan som Àr avklarad Àn sÄ lÀnge.
Solen skiner och himlen Àr blÄ, funderar pÄ att ta en cykelrunda dÄ vÀgarna Àr torra nu, Àven om det ligger massa snö runt om.

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar Frida

Kolla gÀrna in Finntrolls HembrÀnneri pÄ facebook och instagram.

[typellisch]
0

#7 👍

Fridaaaa
0

#4 Japp :)

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Pennybus
0

Det blev Àndrade planer och vi trÀnade inte sÄ mycket dÀremot gick vi en bit med ett trevligt par som var dagmatte/husse Ät en goldenhanne pÄ 1 &1/5 Är gammal, de fick busa av sig i paddocken nÀra mig, det Àr dÄ kul att Penny Àr mycket mer social med andra hundar och inte trycker mot ens ben lÀngre, helt livrÀdd, har verkligen gjort under med den hÀr hunden.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#9 HĂ€rligt!

LinaK
0

God dagens!

Idag har jag haft en lektion i skolan, sedan Äkte jag hem och Ät vÄfflor med sambon och sedan tog vi en promenad med hundarna tillsammans innan han Äkte till jobbet.

Fick precis hem ett paket frĂ„n animail.se med kattsand och hundgodis, sĂ„ hundarna var riktigt nyfikna pĂ„ paketet. SĂ„ dom fick sig en smakbit av godiset 😛

Senare sĂ„ ska jag till min svĂ€gerska och trĂ€ffa en liten mĂ€nniskobebis som Ă€r 1œ vecka gammal ❀

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#12 VĂ„fflor blir det till middag hĂ€r 😃

Åh, mys dag!

zanten1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dag!

Har haft en lektion i skolan och slutade klockan 11, sedan Ă„kte jag hem och Ă„t lunch och sedan Ă„kte jag och min kompis med vĂ„ra hundar (hon har en pointervalp som Ă€r sÄÄ söt) till ett stĂ€lle dĂ€r vi slĂ€ppte dem lösa och satte oss och solade đŸ˜Ž.

LinaK
0

#13 Det Ă€r ju sĂ„ gott med vĂ„fflor 👍 Med glass och sylt pĂ„, mums! Fast just nu Ă€r jag inte sĂ„ sugen dĂ„ jag precis Ă€tit. *proppmĂ€tt*

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#14 FÄr man ens ha sina hundar lösa denna tidpunkt pÄ Äret?

#15 Jag föredrar grÀdde och sylt, mumma! Haha nej, man blir lite Àcklad av det direkt efterÄt :). Jag mÄr mest illa av all grÀdde men det Àr ju sÄÄ gott!

zanten1
0

#16 det Àr pÄ nÄgra bekantas mark och det har inte synts till vilt dÀr.

[typellisch]
0

#17 Jag vill sĂ„ gĂ€rna diskutera vidare, typiskt mig, men jag ska lĂ„ta bli đŸ€ Alla gör vi som vi sjĂ€lva kĂ€nner helt enkelt. 🙂

zanten1
0

#18 jag vet vad lagen sÀger men jag tyckte inte det var sÄ farligt nÀr det var pÄ mina vÀnners baksida och vi gick pÄ en Àng (som Àgs av dem), vi var aldrig i nÄgon skog och det Àr inte nÄgon skog i nÀrheten förutom pÄ andra sidan e4an som syns pÄ bilden:)

[typellisch]
0

#19 Menade absolut inget illa.. Jag Ă€r bara en sĂ„dan som i vissa lĂ€gen vill slĂ€nga ur mig alla mina Ă„sikter. Alla gör vi som vi sjĂ€lva vill helt klart 🙂 Är det nĂ„t jag lĂ€rt mig som hundĂ€gare sĂ„ Ă€r det att man sköter sin hund medan andra fĂ„r sköta sina 😃 Men som sagt.. den dĂ€r moral-tanten kan ploppa upp ibland ;P.

Maja2
1

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

Äh, vilken underbar dag!

zanten1
0

#21 Vad roligt med en till frĂ„n skellefteĂ„-trakterna! đŸ˜ƒdet var sĂ„ fint vĂ€der hĂ€r uppe idag!

mingman
0

God dag!

Idag har jag jobbat, sÄ Fidel var hemma med sambon. De mötte upp oss i stan, och vi köpte foder. Nu blir det taste of the wild, som jag hoppas att han ska Àta bÀttre av Àn eukanuba. Taste of the Wild kÀnns ocksÄ generellt som ett bÀttre foder. Hade tÀnkt ta Orijen, men nu hade de bara TotW inne, sÄ man tar vad som finns.

Sedan Äkte vi hem. Hund var trött efter stadsbesök sÄ han sover nu bredvid mig i soffan. En tand Àr jÀttelös, men inga fler Àr tappade sedan igÄr.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

[typellisch]
0

#23 Acana, Orijen och Taste Of The Wild Àr de foder som Àr de bÀsta pÄ marknaden sÄ att sÀga :).
SĂ„ det blir nog bra ska du se!

mingman
0

#24, ja precis. Det Àr lite den uppfattningen jag fÄtt ocksÄ. TÀnker nog sÄ smÄningom gÄ över till BARF eller fÀrskfoder, men vill ha ett bra torrfoder som grund, sÄ han fÄr enbart torrfoder ett tag till.

[typellisch]
0

#25 Hellre en större slant pÄ bra foder Àn skit-foder :)

mingman
0

#26 Ja definitivt! Sedan Àr bra foder generellt drygare, sÄ man behöver inte ge lika mycket.

[typellisch]
0

#27 Precis :)

fridaas
1

Det blev ingen cykeltur dÀremot gick vi 3kms rundan och övade pÄ inkallning och gÄ fint i koppel.

Med VĂ€nliga HĂ€lsningar Frida

Kolla gÀrna in Finntrolls HembrÀnneri pÄ facebook och instagram.