24 mars, morgon!
God morgon đŽ
Vad har ni för planera denna söndag?
SjÀlv blir det inget sök godis eller sÄ Àn.. eftersom Molly Äkte pÄ diarré pga, vad vi tror, hÀstrevben sÄ ska magen fÄ cirka 12 timmars vila mellan mÄltiderna. Visserligen var hennes avföring fast inatt nÀr vi sprang ut, det rann inte lÀngre som en vattenkran, men vill ÀndÄ avvakta nÄgon dag till.
SÄ vi ska vÀl leka med strumpan hon fick av mig igÄr, leka med bollen och se hur vÀdret blir sÄ vi kanske kan ta en timmes promenad eller 30min.
Ha en underbar söndag! đș
(SlĂ€nger in en nytagen bild pĂ„ Molly som solar, som varje morgon â€ïž)
Idag Ă€r det söndag vilket betyder lĂ„ngpromenad med stora söndagsgĂ€ngetđ
Vi samlas och gĂ„r kl 10 och vi brukar vara allt mellan 8-12 personer och mellan 10-16 hundar. SĂ„ livat kan det bliđ Men de flesta av oss har kĂ€nt varandra lĂ€nge och gĂ„r ihop vissa kvĂ€llar i veckan, sĂ„ det brukar fungera kanon. Lite beroende pĂ„ vĂ€der, men oftast Ă€r vi ute runt 3 timmar.
Idag Àr det strÄlande sol, sÄ vi kommer sÀkert vandra en hel del pÄ fÀlt dÀr skaren Àr hÄrd och hÄller - och ger bra sikt Ät alla hÄll och perfekt för hundarna att springa och busa pÄ.
Det Àr vÀldigt intressant med större hundgrupper sÄ hÀr, för Àven om det Àr lite uppjagat i början nÀr alla trÀffas, sÄ lugnar det snart ner sig och dÀr det gÄr att leka och rasa ut sÄ grupperar hundarna sig efter dom de gillar att umgÄs/leka mest med. Oftast hÀrjar stora hundar med varandra och smÄ hundar hÄller sig till andra mindre hundar.
Ibland dyker det upp nÄgon ny som hört talas om dessa promenader och dÄ kan det bli extra knorrigt i början innan den frÀmmande hunden kollats igenom av de andra, men Àven hÀr brukar det oftast fungera bra.
#1 LĂ„ter som en hĂ€rlig dag och aktivitet đ
Det Ă€r det och bĂ„de hundarna och jag brukar vara ganska trötta nĂ€r vi kommer hem đ egentligen blir det lite lĂ€ngre Ă€n vad mitt onda knĂ€ tycker om - men ibland fĂ„r man offra sig. Man mĂ„ste ha roligt oxĂ„đ
#3 Jaa đ
Min hund vÀckte mig kl 7 och jag har försökt somna om sen dess eftersom jag Àr jÀttetrött, men det gÄr bara inte. Suck. Han Àr jÀttepigg och vill ut nu, sÄ han hittar pÄ massa bus för att fÄ mig att gÄ ut i skogen. SÄ det Àr vÀl bara att masa sig upp⊠SÄ pÄ schemat stÄr skogspromenad, Ikea och sÄ ridning ikvÀll. Plus en massa roliga mÄsten som att stÀda!
#5 Ikea Ă€r roligt đ
UtstÀllning pÄ malmömÀssan idag :) Kiara helt ur form och jag sjuk.. Va skoj! Hoppas pÄ ett ck iaf =D
#7 Ă
h, spĂ€nnande đ
Lycka till! đș
#8 Japp! Vi Àr hÀr nu, hund nummer 13Àr inne och Kiara har nummer 68 av 68.. Sist! Jippi, not!

Sovmorgon, sen masade jag mig upp och matade innehundar och gjorde frukost Ät hundarna ute. Maken gick ut och började morgonmata alla, medan jag svassade runt i morgonrock och började göra frukost Ät mig. Det fick jag sluta med, för en tacka lammade.
FörstagÄngslammare, och 2 tacklamm fick hon. Ena Àr dÄlig pÄ att Àta, sÄ jag har varit dÀr och assisterat flera gÄnger idag. Hoppas det gÄr bra, för nu fÄr hon klara sig sjÀlv, den lilla.
HÀrlig promenad med innehundarna, mockat kaninburar och alla utehundar har fÄtt springa lÀnge ute i hÀgnet. De vilar inför kommande lÄngtur pÄ fjÀllet i mitten av veckan.
Nu bakar jag limpa, och det nÀrmar sig dags att sÀtta hundmat inför kvÀllsmatningen. Sen tror jag att jag förtjÀnar ett hett bad ikvÀll, bara all tvÀtt Àr vikt.
MVH Elin
Medarbetare pÄ spetsar och urhundar. VD pÄ Draghundcenter
#10 Hur gick det?
#11 Ă h, massa djur. Vad hĂ€rligt đ Hoppas lilla lammet klarar sig!
Inga planer alls. Hunden var i morse och utforska ett nytt skogsomrÄde i 1,5tim sÄ hon Àr utslagen och inte sÄ mycket GO i. Hon har haft mycket aktiviteter i flera dagar i strÀck nu sÄ hon Àr nöjd och belÄten. Sen har vi varit till Media Markt och jag blev med en liten Nexus 7 platta sÄ jag slipper knappa pÄ mobilen hela tiden dÄ gubben min Àr den som alltid okuperar datorn.
#13 đ
#12 tredje bÀsta tik med reserv cert och reserv cacib, exelent.. Inte den bÀsta dagen idag
#15 FörstĂ„r inte vad allt det dĂ€r betyder men tredje bĂ€sta Ă€r bĂ€ttre Ă€n fjĂ€rde bĂ€sta osv đș
#17 Vilken hÀrlig bild :D
Hade ni trevligt? :)
Vi hade jĂ€ttemysigt, men det var jobbigt dĂ„ det pĂ„ vissa stĂ€llen inte var riktigt bra skarsnö under pulversnön - utan man gick igen pĂ„ vissa kortare bitar dĂ€r solen inte legat pĂ„. Det sög ordentligt i benenđ
Men glada hundar, glada mĂ€nniskor - det var bara blĂ„sten som störde liteđ
#19 HĂ€rlig dag đ
KÀnner att jag vill skriva om Mollys mage.. vid 10 tiden sÄ var det ju rinnande och en helt okej avföring med glanst överdrag liksom, det var blandat. Sen gjorde hon inne för en timme sedan och det var ocksÄ blandat. Mest gegga och samma som det var nÀr det var glansigt men nu var det inget glans vad jag kunde se (vi har ingen lampa i hallen sÄ var svÄrt att se men sÄg pÄ pappret att det var brunare och geggigt). Sedan brunt vatten som avslutning.
Det kÀnns som det Àr pÄ bÀttringsvÀgen sÄ att sÀga.. eftersom det blir mer och mer fastare och inte rinnande brunt vatten liksom.
Molly Àr en glupsk hund, tuggar inte ens sin mat. SÄ funderar pÄ att vid varje mÄltid, tvÄ gÄnger/dag, utfodra genom sök och trix en gÄng för att sen utfodrar i en aktiveringsleksak helt enkelt. KÀnns som magen kan fÄ en chock nÀr det rusar ner mat som inte ens Àr tuggat? DÄ fÄr hon sin hjÀrngympa samtidigt som magen kanske tar upp maten bÀttre.. det skadar inte att prova i alla fall.
God "morgon"!
God kvÀll rÀttare sagt. IgÄr hade vi svÀrförÀldrarna pÄ besök, och de sov över. Det innebar att Fidel fick leka med staffen Chilla, vilket han gillar, nÀstan lite för mycket.
Idag fick han vara hos dem nÄgra timmar, sÄ jag och sambon fick lite "vuxentid". Sedan var han trött nÀr han kom hem. Vi försöker hÄlla hundarna lugna, men han Àr en valp och hon terrier, det blir ös, Àven om de blir bÀttre för varje gÄng pÄ att ta det lugnt ocksÄ.
Och idag tappade han första tanden! Vi satt och prata om det, sÄ tittade jag i munnen pÄ hund, och tanden i mitten allra lÀngst fram i överkÀken var borta. Den i underkÀken sitter löst ocksÄ. Som jag lÀngtat, haha! Snart Àr valptÀnderna borta!
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#21 Det Àr skönt nÀr tÀnderna lossnar :). Molly Àr snart 8 mÄnader och det hÄller igÄng Àn. Hon Àr en nakenhund sÄ dom Àr lite sega med det dÀr ;). Just nu Àr en tand vi Äkte in för pga att den vart skadad lös, och jag hÄller tummarna att tanden under Àr fin och hel :). Annars har hon nÄgra valptÀnder kvar minsann..
#22 Oj, hade ingen aning om att det kunde dra ut sĂ„ pĂ„ tiden med tĂ€nderna för nakenhundarna. KĂ€nns som min hund haft sina tĂ€nder i en evighet nu - fast det har han ju sĂ„ klart inte đ (Han Ă€r snart 10 mĂ„nader.) Hoppas Mollys tand Ă€r ok!
#23 Nakenhundar har problem med tÀnder (dubbla tandrader, lÄngvarig process med att tappa dom, dom saknas, tappas med Älder osv) :).