Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1718 ggr
123fyra
1

tvångstanke?

Min hund har en tvångstanke att han måste upp och kolla i fönstret varje gång vi kommer in. Är det normalt? Haha.. han kan inte slappna av om han inte får göra det och blir jätte arg. Inte aggressiv utan bara morrar och gnäller. Har era hundar några "tvångstankar"?

Ruzicka
2

Jag vet inte riktigt. Kanske. Kanske är de normalt att de gör som Nelson gör, men jag tycker allt det var lite underligt… 🤪

Jag gav Nelson en halv räka att smaka på, och han skulle prompt rulla sig i den. Han satt i mitt knä och struntade helt i att han skulle falla ner om han faktiskt började lägga sig på rygg och rulla runt. Jag fick tag i honom och fattade först inte att det var räkan som gjort honom helt galen, men var gång jag närmade mig hans mun med den så blev han som tokig och skulle rulla. När han insåg att jag höll fast honom så han inte kunde rulla med hela kroppen började han "rulla" med huvudet istället. Han höll på fram tills att jag tog bort den helt. Men äta den? Det kunde han inte ens tänka sig!

Jag har testat flera gånger och han reagerar likadant varje gång. Knäpphund! >.<

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[RMSLiners]
2

Låter mer som ett stressbeteende din hund har TS än en tvångstanke. 

Vår hund har inga direkta tvångstankar, finns inget hon nödvändigtvis måste få göra om hon inte erbjuds det.

[typellisch]
0

Först tänkte jag att Molly inte alls har ''tvångssyndrom''… men igår kom jag på två saker:

• Hon ska slicka mig runt munnen efter att jag borstat tänderna (jag tvättar området runt munnen noga).
  • Hon ska tvätta mig i ansiktet innan hon somnar på mig.

Knashund :D.

123fyra
0

Jo de kan nog vara stress. Bor mitt i stan typ och är fester och sånt ofta. +att det är ett gupp som bilar och släp låter ganska mycket!