Smörja in tassarna?
Hej, tänkte kolla med er vad man kan smörja in torra trampdynor med?
Jag har smörjt in Sheldons trampdynor 2 ggr med människohudlotion, vilket jag antar inte är ultimat eftersom han är hund och inte människa.
Men skulle det funka med vaselin?
Det finns jättebra salva på apoteket som bara heter "Tass-salva". Det är som en vit tub med svart text på som jag tror ska finnas framme vid kassan. Jättebra och BILLIGT! :)
okej, tack för tipset, ska leta upp denna salvan ^^
Mina nurvarande hundar får aldrig torra tassar, speciellt inte nu när vi har flyttat från stan (= inget salt på vägarna här) men när vi hade border collie använde vi försvarets hudsalva. Det var jätte bra vid torra tassar.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
animail.se/rapsodog-tassalva-100ml.html Jag använder denna :D Tycker den är super och prisvärd.
Finns några tassalvor för hundar. Jag använder den som man kan köpa på apoteket som nämndes av nån ovan. Har även använt en som heter Fyra Ess Hundsalva men den luktade så starkt av tjära så den slutade vi med. Men som sagt kolla på apoteket el. i närmasta zoobutik :)
Vi använder detta och har gjort till alla hundar. Sprickor mm försvinner på nolltid.
Jag har inte köpt något ännu, för min använder skor/tossor på vintern - som annars utan kan ge torra trampdynor. Men till min Papillon använde vi kådsalva, som vi köpte på en marknad. Så det tänker jag köpa igen, på nästa marknad.
Fyra ess salva
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com