God Middag 22 mars
Ingen annan har gjort något inlägg idag, så tänkte att jag kunde göra det. Vad händer i dag?
Äntligen fredag och det betyder helg för mig och det betyder att jag äntligen kommer att få träffa min älskade hund igen. Så det kommer bli en lång promenad och massa mys med honom. Även idag på förmiddagen så pratade jag med uppfödaren så vi har nu bestämt träff när jag ska få träffa dem och valparna. Det kommer bli massa mys.
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Åh! Så mysigt. Jag minns när vi åkte till uppfödaren och träffa valparna!
Jag har jobbat till lunch, och Fidel var med hundvakt några timmar. De hade roligt, och nu är han sådär behagligt trött och sover på min ena sko. Det känns lite småfarligt, men han verkade på tok för trött för att bry sig, och jag ville inte skälla i onödan när han faktiskt inte tuggade på skon.
Om en timme ska vi åka ut till min mamma i skärgården. Sedan blir det häng med mina småsyskon och massa lösspringande ute, så han kommer vara en trött hund ikväll.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
#2 Ja, och min mamma tror att valpen kör slut på mig. "Om du vill kan han ju sova här nere så får dina småsyskon gå ut med honom imorgon bitti". Jag tror inte jag kommer tacka nej, även om det ej stör mig att gå upp vid 7.30 när han vaknar.
#3 Nae, men ibland måste man få sova ut också :) Och då ska man passa på tycker jag ^^ Nu är min hund riktigt duktig på att sova, han sover gärna fram tills man själv går upp på morgonen(9,10 ibland 11), men när han behöver gå ut vid 7 då är det inga problem.
Och nu när jag snart får valp, absolut inga problem att tänka mig gå ut mitt i natten eller riktigt tidigt på morgonen :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#4 Ja, vi vaknade på natten första fem veckorna, sedan fick han temporärt flytta upp i sängen för att jag inte pallade mer. Här om dagen fick jag vänta på att han skulle vakna. Då gick vi ut första gången 09.30!
Sova ut är bra, såklart. Ska nog ta chansen, men är rätt morgonpigg och tycker om att gå upp när alla andra sover och ha det lite lugnt med kräket.
Här har vi sovit till 12, fast då va vi ute kl 2 i natt också :)
Om en stund ska vi iväg till universitetet för lite miljöträning och antagligen lite annan träning också, fyller fickorna med godis. Tänkte ta med kameran också och se om jag lyckas få några bra bilder på dom små liven.

Sovmorgon, sen mata innehundar och skicka ut Ingrid och Cora i en hundgård och rasta de andra 2. Lååång härlig frukost, mata och vattna alla djuren. Efter det insåg jag att det kommit ca 2 dm snö på 2 timmar. Pulsade ca 3 km på 50 min, inte direkt hastighetsrekord.
Hundarna hade helskoj, och vi tränade lite inkallningar, leta godis i snö och bara bus. Hade Vittra lös, och Vidar lös stora delar, Ingrid i flexi.
När vi kom hem ville Vittra ut i en hundgård, jag och Vidar åkte till Draghundcenetr (som jag för övrigt precis tagit över helt själv. Köpte loss faster och tog över hennes aktier).
Nu ska vi snart stänga och åka hem för middag och soffmys.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Det gick jättebra med miljöträningen och vi lyckades faktiskt få en hel dela annan träning gjord också, trots mycket störning.
Bjuder på en bild, vädret va dock inte riktigt samarbetsvilligt sett till ljus…… Ni kan läsa mer och se fler bilder på bloggen.