Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3441 ggr
Loveradio
0

Bajspåsar

Random fråga så här mitt i natten men vad kör ni med för bajspåsar? Jag kör med Dogmans med handtag. Tycker de är stora och bra, lätta att få upp och tjocka så att de inte går sönder. Plus i kanten att det är en Boxer på förpackningen.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

joheck
0

Inne på Bichon har vi haft en liten diskussion om bajspåsar, titta gärna in där. Orkar inte svara mer än så för tillfället, läggdags :P

Pennybus
0

Vi kör med dogmans utan handtag som vi fick med i valppaketet(vi har varit lata med bajsplockande), tycker de är super.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

ChristineF
0

Gillar arken zoos (utan handtag i olika färger) och rustas (svarta med döskallar o handtag) påsar. Tjocka, inte för stora och lätta att öppna.

[typellisch]
2

Varierar .. köper billigaste helt enkelt. Nu har jag rosa. Men föredrar med handtag på dock.

russin
1

Allra bäst gillar ja Tickpacks som kommunen sätter upp här. brukar ta några när jag går förbi en sådan stolpe.

Annars blir det Dogmans utan handtag.

Gullan402
1

Billiga! Just nu kör vi Rustas lila med handtag. Gillar handtag.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Lathundarna
0

Köper 50-pack på ÖoB för 7 spänn, tjocka och bra och inga irriterande handtag 👍

[RMSLiners]
2

Inte det blekaste eftersom jag inte köpt dem, de är lila i alla fall. Fick de i julklapp tillsammans med en hållare man kan hänga på hiking väskan. 

Har dock inte använt dem någonting eftersom hunden försvinner in i skog eller buskar och skiter och jag har inga planer på att dyka efter i djupsnö.

[Forest]
1

7. Hmm här kostar dom 10kr jag kör med samma dom du men här kostar dom numera 10kr för 50-pack 😉

Nathalie-G
0

Just nu kör vi med rustas, rosa med döskallar och handtag! Ett måste för oss är handtag och att dom inte är för tunna!

cupcakes
1

Jag klarar inte av påsar där man ser igenom, som man gör på många av de färgade. Lite töntigt kanske eftersom jag utan problem går runt med döda fåglar och kaniner när vi ska träna.. Så jag kör på svarta med handtag för att det är lättare att knyta. :)

Lilllens
0

Det står "poop happens" på mina och det är en liten rulle med massa påsar, dem gillar jag bäst. Köpte på djurmagasinet någonstans, annars kör jag med ÖBs!

[Sniff]
0

Jag föredrar komposterbara🙂

lillalycka
0

De billigaste! Vem orkar lägga ner pengar på bajspåsar? 🤪 

På ullared finns det 2st 50 pack för 10:-, brukar köpa med mig en halvårsförbrukning hem:D

semenius95
0

Kör på öb's eller rustas med döskallar och handtag ! :D

fidojunior
0

Köper utan handtag från ÖoB. De är lagom tjocka, billiga, lätta att öppna även med vantar och tillräckligt långa för att lätt kunna knyta påsen. Enda nackdelen är att jag den senaste gången fick hem 2 rullar där limmet som stänger påsen längst ner inte hade torkat ordentligt eller något sådant så det var hål på alla påsar på botten. Men har kommit på ett sätt att ta upp bajset på utan att hålet öppnar sig och bajset inte ramlar ut.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

ChristineF
0

#16 Köpte alltid öbs innan, men efter samma erfarenhet som dig på flera rullar har jag inte köpt på ett tag. Känns som de var bättre förut.

[typellisch]
0

Det bästa är när man vill bli av med saker så kan man alltid föreslå bajspåsar som byte 😇 Har rensat mitt rum och saker och alltid sagt att jag vill ha bajspåsar i utbyte.. nu har jag sisådär över 10 rullar hemma, haha. Har även passat på att säga att jag vill ha en barntandborste i utbyte som är till Molly 😇 Haha.

Michaela-N
0

Lägger inga stora pengar på det, jag köper rosa eller blåa bajspåsar från ICA.

[Daniela1983]
0

Har haft gröna tjocka utan handtag, de var inget vidare. Har även provat dogmans har jag för mig. Köper nu ö o b's 50pack för 10 kr.

LinaLj
0

Jag blir försedd med bajspåsar av Trixies ägare, det är den lila sorten från Rusta.

SaraC
0

Det ska vara den tjockare typen. De jag oftast köper är Eukanubas eller ICA:s egna. Hatar när man får tag på några tunna, fladdriga som antingen inte går att få isär eller som går sönder.

Handtag har jag aldrig förstått vitsen av!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Loveradio
0

Tycker det är mycket lättare att knyta med handtag. När jag körde med påsar utan handtag så hände det en gång att det var bajs på kanten av påsen och när jag skulle knyta den så fick man det på handen vilket var mindre trevligt..

SaraC
0

#23 Kanske beror på storlek på hund? Min hund gör inte på långa vägar så stora korvar så att det skulle läcka upp till knytningen 😉

Loveradio
0

#24 Ja det har du ju rätt i ;) Och vad de äter. Min hund sket massor innan jag bytte till delvis färskfoder. Nu skiter han mindre.

[Forest]
0

16.  De har bytt levrantör eller tillverkare på bajspåsarna därmed kom det nya färger o det är de färgade som har vart lite strul med. Dom svarta har jag inte märkt fel på än. Öppna gärna drieckt första påsen fel på är säkert övriga påsar det oxå i rullen, jag har haft mest fel på röda,rosa inte de gröna eller svarta.

SaraC
0

#25 Skulle tro det! Hade en GD förut och alldeles när hon kom var hon kanondålig i magen, då krävdes det ICA-kassar 😉

Emelie
1

Jag använder alla sorters bajspåsar sålänge de är tjocka. Jag hatar när de är för tunna och får alltid för mig att bajspartiklarna ska gå igenom och fasta på mina händer 😂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Misarn
0

Vi har också Doggman med handtag, men sen köpte jag lite färggranna på ica som är rosa och turkos men dom var inge bra alls. Tunna och genomskinliga och det är inte så trevligt att bära runt på :-P

[Timantis]
0

Tycker de bästa är gratispåsarna som kommunen sätter upp. Med 3 hundar som skiter 2-3 gånger om dagen går det åt lite påsar så här blir det billiga annars om jag måste köpa. Willys för det mesta.  Visst ingen stor kostnad men många bäckar små.

gillar utan handtag bäst.

fidojunior
0

#26 För mig var det de svarta som det var fel på men ska titta noggrant nästa gång jag ska köpa. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Qepta
0

Köper oftast lila tjocka bajspåsar från ÖoB, betalar 10kr för en rulle och det är ett bra pris enligt mig.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se