Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 1349 ggr
mjuhm
0

Namn till valpen?

I april/mars ska jag få en egen liten dvärgpinscher/dvärgpudel hanvalp "utöver" familjens hundar. Ska bli jättespännande att få en helt egen bebis! Visserligen är det ett tag kvar, men jag funderar redan nu på namn till den, men det är helt tomt i min skalle.

Har ni några tips?
Jag funderade på Willy, men min låtsasbror heter William så då tyckte jag det inte passade. 
Jag är rätt kräsen med just hundnamn. Jag vill inte ha namn såsom Svartis, Gulis, Koppis, Trädis, Tösen (osv, ja ni förstår nog). Och det är en hane de kommer bli eftersom våra andra hundar är hanar.

Kom gärna med era förslag!

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[Zlarviig]
0

Junior? Gnejs, Granit? (Är olika stenar) Nilo, Milo? Oliver? (har alltid tyckt att det är gulligt :P)

[nathalie44]
0

Nemo, Kasper, Konrad, Sebastian, Gizmo, Hampus, Isaac jag kan fortseta så länge som hälst.

mjuhm
0

Tack för förslagen! Låter gulliga allihopa. :) #2 För mig får du fortsätta hur länge de bara går ^^

[Zlarviig]
0

Pussel, Klotter, Silver, Milton, Drake, (den som sprutar eld, inte engelska namnet) Nimba, Atlas, Lucas, Oscar, Hugo, Theo, Charlie, Max, Viggo, Noah, Leon, Alve, Dante, Malte, Noel eller Neo?

[IdaSo]
0

Akki,Shiva,Kato,Egon,Flash,Pedro,Shadow,Topi,Tomi,Moro,Piko

Tog namn från min sköthunds ägares kullar :)

[Forest]
0

Vad är det för färg på valpen? det kanske kan få andra att gissa lite passande namn :)

Jag gillar Willow,Wizard,Dexter,Bork det är dessa jag kommer på just nu

[nathalie44]
0

Eric, abel, Babe, hannes, Pelle, Nalle, Merry, Aragon, Sam, Jack, Will, Mario

camilla85
0

Gizmo tycker jag en sån liten hund skulle kunna passa i :-).

[Zlarviig]
0

Paco är ett fint namn tycker jag Glad (Uttalas Paako)

mjuhm
0

#6 Valpen ligger i moderns mage än så länge & föds inte förns i slutet av februari/början på mars. & då menar jag att jag kommer få valpen i april/maj & inte april/mars ^^

Hursomhelst är den förtingad så vi vet ju självklart inte säkert om det ens kommer någon hane. Dock om det endast blir tikar så får jag ju ta en tik istället, men jag tycker tiknamn är SÅÅ mycket lättare att komma på. Hannamn tycker jag är knepiga. :/

Tack allihopa, jag har en del namn att välja på nu.. Hittade massor av söta & fina bland era förslag!

[IdaSo]
0

Meddela sen gärna vad det blev och vilken färg och namnet du valt :)

mjuhm
0

#11 Det ska jag göra!

[Forest]
0

10 ser att  jag läste helt fel o trode allså den var född Flört

Smullis
0

Är valpen född ännu och har du hittat något fint namn? C:

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[trabajo]
2

Milton, Charlie, & Milo tycker jag är fina namn 🙂

Flöffo
0

Min hund heter Willy. Fast jag brukar säga William ibland, efter att jag fick reda på vad det betyder.

Puzzel, Yatzy?

//Flöffo

Soeffia
0

Pelle tycker jag passar på nästan alla hundar! :)

Lita aldrig på pannkakor i luften.

Cazzos
0

Victor/Viktor, Dexter och Milton är mina favoritnamn till hanhundar 🙂