Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 5174 ggr
Vanniz
12

blivande mamma.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så glad, finns inga ord för att beskriva min glädje. Min rottweiler tik ska snart få sin andra kull! Jag kommer att lägga ut bilder på småttingarna, och eventuellt filmer. Hon har varit dräktig nu i 32 dygn, en hund går i 63 dygn för dom som inte vet. Så hon parades 13 januari. Och jag kommer att behålla en valp och använda i min utbildning. Jag har tränat mycket agillity,lydnad och spår med henne, hon är en riktigt trevlig och fin hund :)

Emmetem
1

Åh så fin! Följer! :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Frida B
1

nej vad kul!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vanniz
8

Älskar även vintern :)

Fridaaaa
1

Åh vad kul! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vanniz
0

Jag finns även på facebook och kommer uppdatera mer där än här för er som är intresserade och vill följa mina hundar, när jag tränar och vanliga bilder på hundarna samt valparna :) Vanessa carlqvist heter jag iallafall :)

Vanniz
0

Förresten är det någon här som bor i Örebro trakterna? :)

Noa-Nisse
1

Åh så kul! Hoppas att går bra :)

Ska du behålla en tik eller hane? :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jamie+Engla
0

Efter? Haha, har haft massa rottisar ;)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

vallhund
0

Aremea huserar i krokarna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Itchy
0

#6 bor i örebro

You can't spell Bitchy without Itchy

Vanniz
0

#7 vi får se när valparna väl kommer :) Skulle vara roligt om folk från Örebro hörde av sig till mig så skulle vi kunna fixa träffar med våra hundar.:)

Vanniz
0

#8 vad menar du med efter :)?

Jamie+Engla
0

#9 Svarade du på min fråga? Jag undrar vem pappan är, om det är lydnads, försvar eller uts hane ;)

Vanniz
0

Nej jag svara aldrig på din fråga för att jag fick ingen! :/ Hon håller inte på med uts eller försvar med hanen :) kan få tag på en bild på hanen och lägga upp :)

Jamie+Engla
0

#12 Ja vem ärpappan? Tik u: (under) och hane e: (Efter) Kommer dem att vara reggade i skk?

Vanniz
0

#9 vem är det?

Noa-Nisse
7

#15, Det är bättre att vara lite tydligare i dina frågor! Många här är inte insatta i avel och då är det bättre att skriva "vem är pappan till valparna" istället för bara "Efter?"

vallhund
0

Aremea, alias Migo har

Buketräff: hundspåret i Ånnaboda, det handlar då om drag o inget annat.

Ni får googla för att hitta, misstänker att man inte får länka till andra fora.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Vanniz
1

#15 vi köpte tiken av vår granne när hon var valp, för att den tiken va väldigt goo och vi ville ha något att arbeta med. Min granne köpte tiken från sthlm och den förra ägarn skulle skicka papprerna men gjorde det aldrig, därför ä är inte min tik med i skk och jag har väl inte så insatt i det just då för att jag inte var så gammal. Men kan man registrera valparna i skk när nt tiken är det? Hanen är från Nora,och heter Elvis :)

Linnea
7

#19 Nej det kan man inte och valparna räknas inte heller som renrasiga då.

Skynda långsamt så går det fortare.

Itchy
0

man kan inte registrera valparna i skk om mamman inte innehar stamtavla eller är registrerad, då hon i SKKs ögon är en blandras

Vanniz
0

Fast dom är renrasiga ^^

Itchy
3

inte om mamman inte har stamtavla eller är reggade i SKK

Vanniz
0

Men skulle man kunna kolla upp om tikens mamma är med i skk? För dom fick aldrig papprerna skickade.

Itchy
1

så länge tiken inte är reggad i SKK så ses hon & hennes valpar som blandraser, även om tikens föräldrar är reggade

Vanniz
3

Ny tagen bild på mitt hjärta för idag.

joheck
1

#24 Har du hundens fulla namn eller registreringsnummer så kan du kolla om hon har stamtavla här.

Vanniz
0

#27 okej tack så mycket! Ska ringa grannen sen och tala med dom :)

Vanniz
0

Om vi ska vara lite postetiva, hur många valpar gissar ni på ? :)

Denna kommentar har tagits bort.
[Teddies matte]
4

#30 Håller helt med, har du ts ingen som hjälper dig med detta?

Vanniz
0

Jag sa aldrig att hanarna inte är reggade?

[Teddies matte]
0

#32 Det spelar ingen roll om hanen är reggad eller ej, är inte din tik reggad så är både din hund och de kommande valparna blandraser.

Har du kollat upp hanen ordentligt? Är hanen reggad kan det hända att det ligger något lurt bakom eftersom den används i blandrasavel, en bra avelshane används inte i blandrasavel.

Vanniz
6

Nej jag har förstått att valparna nt blir reggade i skk när nt tiken är det. #22 vem har sagt att vi inte testat hundarna? Ni ska nog inte sitta och slänga ut er massa saker när ni inte vet ett skit om hur läget ligger till.

joheck
4

Var vänlig och tänk på våra skrivregler, personliga påhopp är inte tillåtet. Tänk också på att det är omöjligt att bara genom en tråd på ett forum få hela bilden av en situation.

joheck
0

Jag gissar på 6-7 valpar

Noa-Nisse
0

Håller med Johteck!

Kommer det in fler inlägg som är utanför ämnet så tas dessa bort! Och snälla håll god ton!

Kalli
1

#34: Ingen har sagt att ni inte testat hundarna, inte ens vallhund. Hen undrade om ni hade gjort det och du har fortfarande inte svarat på den frågan.

joheck
1

#38 Jag håller med. Och nu är det påpekat och ts har fått se hur vissa upplever denna typ av parning, så nu lämnar vi det.

Vanniz
2

#35 det förstår jag med, men jag tycker även att det är väldigt dumt och sitta och slänga ut sig massa onödiga saker när dom inte vet enst hur läget ligger till Håller helt och klart med #36. Jag skulle aldrig avla på en hund som inte är bra, jag älskar mina djur av hela mitt hjärta och jag blir lite små ledsen på att #30 kan sitta och säga att jag är funtad. Och jag skulle aldrig avla på ett sjukt djur det är väl klart att jag har kollat upp henne? Ska prata med min mamma sen så ska jag länka er kennelns sida han heter David bor i Örebro föder upp rottweiler och pinscher. Ni får säga vad ni vill jag är iaf glad för min tik.

Vanniz
5

Ni kan ta bort tråden, man får tydligen aldrig vara glad för något.

Pennybus
1

Vad kul med valpar! (:

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Emmetem
9

Tycker inte att tråden bör tas bort!
Jag tycker däremot inte att det är det är så värst trevligt av er att säga att TS är okunnig. Jag själv delar hennes glädje och tycker att de ska bli jättekul att få se valpar! Här jag bor så är det faktiskt ovanligt att hitta hundar som är reggade. Och så länge hunden är frisk och inte bär på defekter så tycker jag verkligen inte att det är oansvarsfullt att vilja ta en kull på henne. Så nu lägger alla av med anklagelser och elaka kommentarer och tar den med TS via PM om de nu så gärna vill.

JAG följer den här tråden iallafall för att jag vill gärna ser både bilder på mamma och valpar då jag tycker att tiken ser helt underbar ut!

Vanniz
2

#45 underbart att det finns förståelig människor med, och tiken är helt underbar, tycker inte heller att det är så värst trevligt.. har alltid älskat hundar och dom är det bästa som finns :) jag går en hundutbildning och tränar mycket med olika hundar, jag tycker att det är taskigt att kalla någon oserös uppfödare visst om jag hade avlat på ett sjukt djur och bara tänkt på pengar är det oseriöst i mina ögon, men det gör nt jag…

Vanniz
0

det blir hennes sista kull , ni får tycka vad ni vill orkar inte bry mig mer . Första kullen va de inte jag som ville ha jag sa längre upp i tråden att jag inte var så gammal när jag fick henne.

Vanniz
8

Mitt älskade allt

[madelaine]
3

TS; Vad fin hon är :)
Lycka till med valparna, hoppas att vi får se bilder på dem när de kommer

Emmetem
1

Åh vad fin, lägg gärna ut många fina bilder på henne! Kan inte sluta tycka hon är så sjukt söt! Vi hade en hund som lärde sig att la man huvudet på sned så var man extra söt, haha ;)

Noa-Nisse
6

**Har nu rensat i tråden här! Hoppas den kan hållas någerlunda ren nu!

**
Ts, Jag vill gärna se bilder när valparna kommer sen också :)

[Aremea]
0

# 16

Jag bor på en gård utanför örebro, med fyra vallhundar (bc) och fyra draghundar.

Emmetem
5

#54 Ta det här via PM istället, detta tråd var till för mamma och valpbilder. Inte till negativ respons på om föräldrar är registrerade eller inte. Ta detta på PM och håll tråden fri från detta då jag nu tröttnat på era negativa svar hela tiden.

[fantasilös]
0

Vad roligt! :-D
Jag sätter en liten "tass" här! :-D

Frida B
0

tror på 6 valpar! :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vanniz
0

Vad jag blir glad att det finns folk i tråden som tycker att det ska bli roligt med :')

Pudelbus
0

#6 Jag och vovvan bor i pålsboda inte så långt från örebro 

Vad fin hunden din är :)

LinaK
0

Lycka till med valparna 🙂Spännande att se hur många det blir!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jetaime
0

Jag gissar på 8 st :)

Noa-Nisse
1

Jag gissar också på 8 valpar. Fyra tikar och fyra hanar bara för att det ska vara jämt (; hehe

MoaW
0

jag bor i kumla utanför örebro 🙂 vad går du för utbildning?

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Vanniz
0

Vad jag blir glad att det finns folk i tråden som tycker att det ska bli roligt med :')jag gissar med på 8a, sist fick hon 8a st :)#63 hund på kvinnersta:)

[eeklund]
0

TS …. GRATTIS! :) Riktigt roligt för dig. Det kommer alltid finnas dom som alltid har nåt att påpeka i negativ mening men strunta i det (oavsett om det är här eller öga mot öga eller vad det nu än kan vara).

Kommer du lägga ut bilder på småttingarna? 😊

Vanniz
0

#65 ja det kommer jag att göra! Massvis med bilder :) så tråkigt att det finns så många negativa människor tycker jag :(

[eeklund]
2

#66 Det tycker jag med.. man vågar knappt säga sin åsikt eller ge sitt råd förs man blir påhoppad. Det är tråkigt och det har gjort att jag knappt vill säga nåt här för jag orkar inte med denna negativet som hela tiden existerar. Man blir arg och väldigt trött på det :).

När ska din fina tjej få valpar? :) Rottisar är verkligen otroligt fina hundar, är helt såld på dom men tål dom tyvärr inte :(!

Vanniz
3

Nej jag har märkt att många negativa finns på detta forum :/ jag tycker man kan vara glad för andras skull, och inte säga dumma saker när dom inte vet hur läget ligger till, kommer inte svara på sådant mer :) Ajdå vad tråkigt att du inte tål dom! Runt 17 mars kommer dom små :') lägger ut valp bilder direkt då!

[eeklund]
0

#68 Jag håller med dig :). Glädje gör mer nytta än bitterhet, för andra och för sig själv!

Ja, det är lite tråkigt faktiskt :/
Åh, en månad kvar drygt, spännande! :D Ja, tack gärna! Man får ju inte nog av söta valpar 😍

Vanniz
1

#69 nej man får ju inte det! Kommer lägga upp bilder på mamman då och då så ni får se hur hon utvecklas :)

[eeklund]
0

#71 Ja, hon är en riktigt stilig tjej :)!

Linnea
8

Vill man inte ha kritik ska man inte diskutera..

Skynda långsamt så går det fortare.

Vanniz
0

#73 jag vill inte heller att något djur ska fara illa? Djur är mitt liv utom dom så finns det ingen vits med livet

Vanniz
0

#73,och jag blev jäkligt ledsen av det dom andra sa, jag tog åt mig det, för jag vill verkligen inget djur illa jag älskar verkligen alla djur så jag vill inte att dom pratar som att jag inte gör det.

Karmatarerskanise
17

#74 Nu är det inte så att man tvunget ska få kritik för att man berättar om att man ska få valpar! Ber man om åsikter är det en sak, berättar man en glad nyhet en helt annan. Det är också skillnad på diskussionstrådar och en sådan här tråd.

Har man åsikter om aveln kan man alltid skicka PM till vederbörande istället för att förstöra trådar med inlägg som inte hör till saken.

Nu räcker det med inlägg om avel och inlägg om annat som inte hör till ämnet. Starta nya trådar om ni vill diskutera annat.

Vanniz
28

Sötnos

Karmatarerskanise
2

#79 Fin bild 🙂

Frida B
2

#79 sööt! vill ha! Tänk ändå om man kunde ha rottis… (a)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vanniz
5

Nu är vi uppe på uggleberget i det fina vädret och fikar :)

Frida B
0

#83 vad härligt det ser ut! uggleberget, varför känner jag igen det..? Vart är det någonstans? :) 

hur långt är det kvar nu till valpningen? :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vanniz
0

#84 det ligger i Örebro,närke kil. Nu är det 21 dygn kvar :D!

Frida B
0

#85 okej, skumt att jag kände igen det då :s wihoo!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fenix_Chicci
0

Superfin tjej, så spännande att hon ska få valpar :)

Blev lite nyfiken, jag såg på fin presentation att du går på kvinnersta. Går du i tvåan nu? Brukar du ha med henne till skolan?

Det är nämligen så att jag gick på kvinnersta förra året, men sen hoppade jag av för att det inte kändes riktigt rätt av olika anledningar och började på ett annat program. Och om du då är lika gammal som mig så borde vi ju ha gått i samma klass, men minns inte att någon hade en rottweiler dock

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Vanniz
0

#87 Okej vad tråkigt att det inte kändes rätt :/ jag går i 1an nu, jag skulle ha gått i 2an men jag gick en annan linje innan HUND :) ja jag har haft med henne till skolan :)

Fenix_Chicci
1

#88 Aha, nej det förklarar varför jag inte sett dig eller din hund då!

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Vanniz
2

Nu har hon börjat fått mjölk i juverna och tappat en del hår runt om :) nu är det 18 dygn kvar!

Frida B
0

#90 så spännande, ser verkligen fram emot bilder!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

JasmiineN
0

Åh, ska bli kul & se bilder sen! 🙂

Sajtvärd på Collie

Vanniz
1

hejsan! jag ville bara uppdatera lite, nu sparkar det för fullt i Tess ( tikens) mage!! hon ligger mest och sover och orkar inte gå så mycket längre.. nu är det bara 14 dygn kvar 🙂

Noa-Nisse
0

åh hoppas dessa 2 veeckorna går fort :D

Frida B
0

Oj vad det ska bli kul att se bilder! Mysigt med råttvalpar ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Vanniz
0

Igår kväll sjunk hennes temp, och pendlar mellan 36-37. Hon har börjat hjässa och bädda väldigt mycket :)

[typellisch]
0

#96 Snart valpar? :)

Vanniz
2

#97 skulle tippa på att dom kommer ikväll :) hon har även mer mjölk i juverna och slickar på dom mycket :)

[typellisch]
0

#98 Spännande 🙂

[hästängeln-love]
0

Grattis 🙂

Vanniz
10

Nu har hon fått sina valpar, det blev 4 hanar och 5 tikar 🙂

[typellisch]
0

#101 Åååh :D. Grattis! Många valpar 😍🌺

Animalluver
0

Grattis! :)

Josse5233
0

#101 Grattis! :D Det är en väldigt fin hund du har! :)

Ha en trevlig dag! 

Emmetem
0

Bilder!!! <3

Frida B
0

Grattis! Väntar med spänning på bilder! :D

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[TeamGolden]
0

Oj så vacker hon är! Och GRATTIS till valparna! 🐶😃🌺

Nu vill vi ha massa bilder och filmer på de små liven! 😍

Vanniz
9

Bilder kommer :D jag har inte viljat fota så mycket just nu, tänkte låta henne få vara ifred med valparna men jag kan bjuda på en bild :)

Frida B
1

#108 ojoj vad söt!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Forest]
2

Stort grattis 🌺 Hur går det med lilla mamma sköter hon valparna bra och hur gick valpningen?  Söt liten valp ❤️

Vanniz
0

#110 hon lämnar dom inte en sekund bara när jag tvingar ut henne för att rastas, hon ligger och tvättar och myser med dom hela tiden. Valpningen gick bra förutom att ena valpen kom ut fullt med gegga i nosen så att jag fick suga ur det, men alla diar och är pigga :)

[Forest]
0

Låter kanon 🤗

rebeckanystrom-
0

tass

CHARMEN
0

Åh men Gud så söt! stort GRATTIS!!!😃

Hälsningar Lovisa & Chester❤

[typellisch]
0

#108😍

LinaK
0

Grattis till valparna, det blev ett helt gäng 🌺

Vanniz
0

Tack allihop :)

coreytaylor
0

tass 😘

Kyss

MrsPugsley
0

#108 Men guuud vad söt, jag smäller av! Lilla rynkansiktet :D

Vanniz
0

Har ni några namn förslag på tik? Alla ska börja på B :) killarna heter benzo,boss,balto och baltazar :) det är 5 tikar

Wezza
0

#120 Bonnie? Kommer inte på fler just nu…

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

LinaK
0

#120 Sån söting!

Fick tänka länge och väl efter tiknamn på B 😇

Bailey, Bounty, Betsy, Betty, Bella, Bixi, Bizzy, Blanca är ju några 🙂

joheck
0
JamieBlue
0

Billie, Busa, Bea, Buffy

Vanniz
10

Bea,bixi och Bella är fint :)

coreytaylor
0

guud vilka snuttisar!! Blue tycker jag är fint för övrigt 😇

Kyss

CHARMEN
0

Babe, beauty, bianca, Betty, bisquit tycker jag är fina:)

Hälsningar Lovisa & Chester❤

Cazzos
0

Sätter en tass! Bedårande valpar, och en otroligt vacker mamma!

[Forest]
0

125 åh sicken tuttetunga så sött 😍 Valpar luktar ju verkligen bäbis du får ta en härlig valpsniff åt mig ❤️

Cazzos
0

#129 Tuttetunga och valpsniff.. 😂

[Forest]
0

130 mm finns inget sötare eller godare 😉

Vanniz
0

Det är helt sjukt, dom har vuxit så mycket på bara 6 dagar :) det finns inge godare lukt en valpa

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.