Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 960 ggr
mingman
0

Foderbyte

Fidel, Aussie nu 15 veckor.

Jag har tänkt byta foder till honom ett tag. Idag äter han eukanuba puppy medium. Det funkar helt okej, men jag är inte helt nöjd. Framför allt är han oerhört gasig, vilket inte är så trevligt.

Efter att ha tittat runt på olika sorter har jag beslutat mig för Orijen Puppy.

Har ni erfarenheter av foderbyte? Gärna liknande, dsv lägre proteinhalt till högre? Något mer att tänka på än det vanliga, att fasa över sakta?

Erfarenheter av orijen?

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Reise
0

Jag hade ungefär samma foderbyte som du, min åt Eukanuba Puppy Large Breed. Och tyckte att även hon blev kass i magen och fes väldigt mycket av de.

Tänkte byta till Orijen, men utav en slump så var de slut i alla djurbutiker - de var något fel med leveransen.

Så jag bytte till ett foder som heter Taste of the Wild, som är hög proteinhalt utan spannmål. Orijen är dock ännu högre i proteinhalt.

Hon är myyycket bättre i magen, och fiser inte alls längre, pälsen har blivit fantastisk. Så rent generellt tycker jag att foder med högre protein och inga spannmål är bättre!

mingman
0

Kul att höra. Gick bytet bra och så? Inget löst eller hårt i magen?

Jag har kollat på ToTW också, men valde Orijen. De två kändes ganska lika. Vet inte varför det blev Orijen, hamnade mer där "nu måste jag välja något!" och så blev det som det blev.

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/

Reise
0

Vet att man ska fasa ut bytet..  men hon var så fruktansvärd i magen på eukanuba - och vägrade faktiskt äta de efter några veckor, hon bara vände i dörröppningen till köket när jag tog fram de.. Så hon visade tydligt vad hon tyckte om de fodret. Så hon plockade bara utav ToTW fodret, och kvar låg eukanuba…

Så jag bytte faktiskt rätt av, och hon är mycket mycket bättre i magen. Hon var mycket lös och oregelbunden av Eukanuba. Och nu med ToTW är de mer fast, mycket bättre. Jag är jättenöjd och hon äter sitt foder bra :)