Välkommen VÅR!
Våren har kommit till skåne -Tjoho!!
Fåglarna kvittrar, barnen är ute och leker och för första gången sedan förra årets sensommar så fryser inte Klenod!! Och för första gången i år behöver man inte någon jacka utan det räcker med en tjocktröja <3 Love it!!
Har ni också vårkänslor?? :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Men vilken tur du har då! Ser jätte härligt ut. Här uppe i Norrland vräker snön ner, tror vi har fått 15-20 cm under helgen….
Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~
#1 Skulle precis till och säga samma sak.
VÅR? Vad är det? Det är ett okänt fenomen här uppe. ;)
Samma här! Klarblå himmel, grönt-gult gräs och solen strålar. ☀️ Underbart!!!
Vågar inte säga att våren är här. det kommer säkert snöa någon dag om jag säger så.. x)
Älskar din hund 😍
Snön smälter sakta men säkert här i Södertälje :). Det snöade igår men det finns inga spår utav den snön.. det har dock blåst som tusan idag men annars har det varit toppen väder, förutom otroligt hala vägar!
de är bra att våren kommer till skåne för snart kommer jag o Norma nerfarandes då vill vi ha sol och barmark och ohala vägar ^^
Här i Gävle är det bra snö, snö och återigen snö. Hoppas att vi kan få vår vi med snart. 😉
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Wow vad härligt! Här upp i norr har vi precis haft snöstorm vilket resulterade i 30 cm nysnö.. burr. Men dagarna blir ljusare och längre och solen tittar fram så hoppet växer! Men dröjer nog tills vi får barmark…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Åh, det är så härligt med vår nu. Jag och min kompis drog ut i 4 timmar med våra hundar i solen, hur härligt som helst! Hörde till och med ett råddjurs kid bräka(?) när vi gick igenom skogen :)
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Vår, vår, vår! Här är det fint, varmt och soligt! Det var 16 grader i solen men bara 3 i skuggan, men om man håller sig i solen…
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Ja, så underbart härligt! Speciellt när man nyss fått veta att hunden som var som ens egen, som flyttade för exakt ett år sedan, kommer tillbaka till oss! Underbara tid! :D
P.s, hur gick det med den andra hunden du hade? Tim kanske han hette..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag är inte alls avundsjuk på er som har snö just nu (; fast jag tycker själv att det är väldigt mysigt med snö!
#10, Hm, menar du den lilla pudeln Timmie? eller du menar kanske den hunden jag tog hand om tills han skulle få ett nytt hem? :)
#11 han som skulle få ett nytt hem :) han var så fin, hur gick det med honom? :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Oh de är så härligt! Snöade igår i Saxtorp ( Skåne ) men inte här i Malmö. 5+ här idag och strålande sol, ritkigt skönt :)
Jadå :) Här i Hamburg har det varit plusgrader på senaste tiden, och på torsdag ska det bli 11 grader.
Igår föll det drygt tre dm snö hos oss xD
samma som TS HÄR ÄR DET VÅÅÅR! :D
Igår kändes det vårlikt då solen gassade på och vägarna var rena från snö på vissa ställen, men det är fortfarande mycket snö kvar. Och framförallt is så det är inte lätt att gå med hundarna utan att dratta omkull 😕
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag undrar lite om vi bor i samma Skåne..? <.< Solen skiner ju i och för sig, men vi har fortfarande lite snö och framförallt så är det kallt. Men jag klagar inte, det får gärna hålla i sig lite till! Vintern är min favoritårstid. 🙂
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Några plusgrader här men snön ligger kvar, solen är framme så jag klagar inte..🙂
~mikkan
#19 ingen snö i malmö iallafall :)
Här är det också vår, haft uppehåll och plusgrader några dagar i rad nu och upp mot 10+ grader ute.:-)
MVH
Sofie
jag bor i lund och här kunde jag gå med tjocketröja :)
Här finns snö kvar men lite barmark finns det allt, det smälter sakta men säkert. Jag satt ute här omdagen o läste en bok medans hundarna gick omkring lite för sen lägga sig på liggunderlaget. Fåglarna tjattra och jag fyllde på fågelbadet, så gråsparvarna badade o tjattra.
Såhär ser det ut hos mig. Avundsjuk på alla som har barmark..
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Lite kul. I Lund där jag bor är ett barmark, i min stuga 3 mil härifrån är det 1,5 dm snö. Om man går en kilometer åt något hålll så är det nästan barmark. Är alltid så, den lilla dalen där våran och våra grannars stugor ligger drar till sig snö.
// Nadja
Usch! Nu längtar jag också till vår! Vi har vårvinter just nu. Den är ju också ganska fantastisk. Det kan vara + grader och strålande sol och man kan vandra på isen eller ta isvägen ut till öarna med bilen :) Hundarna älskar att springa fritt på isen!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Här hittar man faktiskt snö på små ställen ;) en del av skogen som jag går igenom varje dag är nästan snöfri! Och lite gräs har smugit sig fram på baksidan och valpen tycker det är VÄLDIGT gott att äta! Idag var det runt 0an men SOOOOOL! och kunde gå i vårjackan utan problem!
Bor i Stockholm :)
Vi har fastnat mittemellan vinter och vår… 😕
#34 den värsta tiden, lider med er ;)
Här skjuter det för fullt! Skämt o sido, skott i varje rabatt och snödroppar på gräsmattorna, solen skiner och ibland kan man gå utan jacka. Inga spår av snön= en lycklig jag 😃
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Bor i centrala Stockholm, och här är det mest bajsbrun is!
Övergången från vinter till vår är det bästa någonsin! 😍
hur ser de ut i malmö nu då? Kör ju ner på fredag o här vräker snön ner och det är snorhalt :(
Usch och fy, här kom snön återigen på ett ovälkommet besök.. trodde att våren faktiskt var på väg på riktigt nu men tydligen inte.. blir nog ingen vår här 😕
-6 minus och snö tidigare idag, har inga vår känslor :c
Jag hoppas den kommer snart!
Välkommen vår! - ja, tills det börjar snöa 2 dagar i rad efter 2 veckors sol (och lite tö).. 😴
Jag ska flytta till skåne…..😇
Vila i Frid världens bästa Iza.
Med Vänliga Hälsningar
Rebecka
*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

hejdå vår…nu vräker snön ner när det precis hade börjat smälta -_-
You can't spell Bitchy without Itchy
#41 nej det vill du inte! Vi har fått värsta snöstormen här nere nu! Flera vägar är avstängda… Mina föräldrars lilla träskjul blåste bort igår! Lilla Timmie lyfte från marken när vi var ute och kissade…
Perfekt till att hunden kom, kom ju snön… Dagen vi fick Nadja, blev det minusgrader och snöade -.- suck
_(f.d MelvinMimmiLufsen)