Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 942 ggr
LillPom
0

Inoff utställning hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

De närmare sig mer och mer och jag börjar bli nervös XD Hur mycket ''fel'' får man göra ?? För Inez kommer ju säkert hoppa lite då och då och titta på mig osv…Men de är hennes första och hon är valp??? Kan man kräva mer ?? Berätta lite hur inoff är och hur de brukar vara? XD jätte nervös att de ska gå dåligt XD

Eskimonica
1

Ha skoj bara! Valpar ska vara valpar och det ska vara kul i ringen, inoffer e ju perfekta att träna på. Idag ställde jag min valp på en inoff och där hjälpte ringsekreteraren en ovan utställare och visade hur hon skulle ha kopplet och visa hunden. Det har jag sett flera gånger. Så ska det vara tycker jag! Det gör inget om valpen hoppar och studsar (min dammsuger ringen efter damm, sten och godis =)) 

Så ta det bara lugnt, ha roligt med din hund så kommer det gå finfint!!!

www.myrvangs.se

russin
1

Inget fel i om hunden tittar på dig och håller koll på matte. Min yngling är mycket för att ha ögonkontakt med mig även i ringen, men trots det har hon knipit ett CERT och blivit BIR 🙂. Hon kan även glädjehoppa när hon står uppställd på marken, men hellre en glad hund i ringen än en som står och hänger mesta tiden.

Valpar på inoff har dom stort överseende med - det är ju träningstävling enligt mig.

russin
0

Inget fel i om hunden tittar på dig och håller koll på matte. Min yngling är mycket för att ha ögonkontakt med mig även i ringen, men trots det har hon knipit ett CERT och blivit BIR 🙂. Hon kan även glädjehoppa när hon står uppställd på marken, men hellre en glad hund i ringen än en som står och hänger mesta tiden.

Valpar på inoff har dom stort överseende med - det är ju träningstävling enligt mig.

LillPom
0

Tack för allt!! Känns mycket bättre ! :D Ja jag tänkte också att jag vill att Inez ska hellre ha roligt än att vi får bästa resultat :)

Jetaime
0

Jag ska ställa min snart 8 månaders valp på malmömässan nu till helgen, är också lite nervös :) Men tycker inte man ska kräva allt för mycket av dom små, det är ju inte direkt blodigt allvar. Jag kommer se det mest som en kul graj och ett perfekt tillfälle för miljöträning ;)

Zuki kommer antagligen att attackera domaren med tungan, hehe.