Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2447 ggr
[typellisch]
0

Bästa egenskapen hos Er hund?

Vad är det allra bästa med just er hund? 🙂 Ni får säga en sak enbart, annars känns det inte så personligt liksom.. den egenskap som är den bästa hos er hund med andra ord!

Mollys allra bästa egenskap är hennes glädje. Alltid lika glad mot alla människor, finns ingen hon hatar utan alla är välkomna med stor glädje när det gäller min hund och det får mig alltid att le ❤️

Pennybus
0

Pennys bästa egenskap är hennes will to please, det har verkligen gynnat oss i träningen.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#1 Förstår det!

Wellcraft
0

Hectors bästa egenskap är livsglädjen, han är så glad hela tiden! Han glädje smittar av sig, och han har hjälpt flera människor med rädsla för s.k kamphundsraser att känna sig tryggare med den sort av hundar. Det spelar ingen roll om det gäller en liten hund, kanin, katt eller människa, Hector är alltid "hej jag känner kanske inte dig, men jag älskar dig ändå", enligt honom finns det inga främlingar, alla är hans vänner.

När det gäller Carita eller "Kita" så är det nog arbetsglädjen, hon gör alltid sitt bästa och är mycket lyhörd och intelligent. Hon har alltid älskat beröm, mer än vad "vanliga" hundar gör så jag har alltid sett till att berömma henne massor,massor,massor. Hennes glädje när hon lyckas lösa sin uppgift eller göra sin uppgift rätt är så rolig att se!

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[typellisch]
0

#3 😃 Älskar livsglada hundar!

[trabajo]
3

Äldsta hundens bästa egenskap är att hon är så harmonisk, hon är så lugn och snäll mot allt och alla. Hon är trygg och stabil. Hon verkligen älskar livet.

Yngsta hundens bästa egenskap är henne glädje, hon blir glad för nästan allting. När vi ska träna, när vi ska gå ut, när vi ska leka, när vi ska mysa, när vi ska sova. Hon blir så glad att man blir alldeles varm och full i skratt.

Jag har turen att få dela min vardag med dessa hundar. Världens härligaste! ❤️

bearded
2

Går väll med strömmen och säger också GLÄDJEN. Finns inget Fred hatar. Det räcker att man ger honom en blick och så blir han överlycklig och ska pussas. Vet inte hur många gånger Fred har fått vuxna människor att läggs sig på golvet och ta emot hans pussar medan de har börjat skratta. Fred älskar allt! Finns inget som är tråkigt eller taskigt. Hur ledsen jag än är så får Fred mig alltid att skatta till lite när han kommer med sina pussattacker. Man blir bara glad av att se honom! :)

felzena
0

Nalle - Hans bästa egenskap är att han är så trygg i sig själv. Han är orädd för allting och är otroligt stabil i psyket. Zeb - Hans vänlighet. Han vill inte göra en fluga förnär utan han älskar allt och alla. Det kan vara jobbigt ibland men oftast är det positivt.

Värd på jakthundar Medarbetare på hundar
~Ju mer man ser av människorna, desto mer uppskattar man sin hund~

[typellisch]
0

#5 & #6 😃

IngaTrnqvist
1

Oj, vad svårt att välja en egenskap. Men om jag måste välja är det väl hans träningsglädje och lättlärdhet. Han älskar att lära, oavsett om det handlar om trick, rallylydnad, agility eller vardagslydnad. :)

[typellisch]
0

#9 Rätt häftigt hur hundar kan så mycket .. :)

sasha_setter
0

Hennes egensinnighet. Jag vet att det finns saker som jag aldrig kommer att kunna lära henne, men jag gillar det på något konstigt sätt! Det känns lite som om hon är otämjbar…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

[typellisch]
0

#11 🙂

joheck
1

Kingpin - Hans arbetsglädje (och lust). Helt fantastisk att jobba med!

Sansa - Hennes kärleksfulla natur. Det är nått väldigt speciellt med denna lilla hund som verkligen berör.

[Nalle-]
1

Att han är så himla go! Finns ingen som kan mysa som Hugo, han ska alltid vara nära.

Loveradio
1

Livsglädjen helt klart! Han är jämt så himla glad och är aldrig på dåligt humör. Och det smittar av sig :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Vizzla
1

Alf - livsglädjen

Theo - snäll

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Lathundarna
1

Oj… Allvars stora fördel och bästa "egenskap" - men ibland även stora nackdel - är helt klart motorn. Hos Lollo segrar definitivt envisheten 😃

russin
1

Polly: will to please i alla lägen

Mini: totalt orädd i alla tänkbara miljöer

[RMSLiners]
1

Energin

ChristineF
1

Att hon är signalkänslig och vaken, är både positivt och negativt. Hon känner av människor, hundar och andra djurs energi direkt, iakttar med sina stora ögon och har ett tydligt språk. Man kan inte lura henne!
Dock lite osäker/låg ibland, men vi jobbar på det.
Iaf väldigt lättlärd för hon förstår precis vad jag menar, ibland innan jag hinner säga något! :) <3

Josse5233
1

Caspers stora energibehov. - Han passar mig perfekt efter som vi båda älskar träning och motion. :)

Ha en trevlig dag! 

Qepta
1

Arbetsviljan

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Asuna
1

oj vad svårt 🤔

Sara: Att hon är så himla livsglad 13 år och springer fortfarande och leker med dom yngre hundarna 🙂

Miko: Att hon är så himla cool Inget stör hennes lugn.

Tony: Hans arbetslust.

LinaK
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sigge: Uppmärksam

Algot: Trygg

Mina hjärtan ❤️

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Wezza
1

Oj, tror inte jag kan välja bara en…Smiley har så många bra egenskaper som gör henne till just Smiley ❤️

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Nathalie-G
2

Tryggheten! Har haft perioder då jag har mått otroligt dåligt, och då kryper Kiro upp i min säng, tätt in till och mysen! Han gör mig lugn om jag har ångest, slickar mina tårar och är så himla underbar! Alla dagarna jag har tvingats gå ut med honom fastän jag helst vill stanna i min säng, alla roliga saker som han har för sig som får mig att skratta! Kan tacka denna underbara individen att jag lever idag!

Portie
1

Glädjen. Han är alltid glad, svansen viftar alltid och när han är riktigt glad så viftar hela kroppen, ser ut som att han dansar 😃tycker också att det är så gulligt när han kommer med typ fem leksaker i munnen, viftar på hela kroppen och morrar när man kommer hem.

Swadika
1

Att han alltid är så glad  :) Det spelar ingen roll om man har haft en jobbig dag eller är ledsen utav något för så fort man ser hans viftande svans, att han alltid söker och ska pussas så blir man glada igen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[TeamGolden]
1

Hans tydliga Av och På knapp som han på senaste verkligen blivit bra på! Nu är det verkligen full rulle ute på promenaderna och sen är det sova och gosa inne. helt otroligt skönt att äntligen ha en hund som försvinner lite ibland så matte kan få titta på sina program i fred utan en leksugen valp som drar en i byxbenen, nej nu chillar han och sover i soffan medans man gör annat. Det är det bästa med honom! 🙂

Frida B
1

Önskar att jag kunde säga glädjen, men den finns inte där än… Hennes förra ägare tog det ur henne. Men just nu är det hennes förmåga att bara slänga sig i sängen, soffan, ja vad som helst för att bli kliad på magen!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[typellisch]
0

#29 Ja, det där längtar jag efter. Att få göra mitt och inte behöva se vad Molly gör för hyss 😇

mingman
1

Bästa egenskaperna tycker jag är lite svårt att säga om en 15-veckors faktiskt; MEN -

Jag gillar att han är robust, tålig och orädd. Det är inget som riktigt skrämmer honom.

Jag gillar hur hans av/påknapp utvecklas. Om ett tag är den nog riktigt bra, som #29, men redan nu har han hajat konceptet med aktivitet/vila.

Sen är han snygg också, såklart!

Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/