Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1470 ggr
[Tess86]
0

Björkis Golden Wagon

Är det någon här som har en Björkis Golden Wagon eller liknande?

Fungerar den bra, är den smidig?

Jag är så jäkla sugen på att köpa en. Men själva vagnen kostar nästan 5700 kr, och så vet jag inte om det tillkommer pris för skaklar, isåfall är det ungefär 1000 kr till, plus en speciell sele för 600 kr/hund.

Alternativet annars skulle vara att köpa en kickbike som är till för att spänna hund framför. Jag vet inte riktigt vilket av alternativen som är smidigast och roligast att använda.

HundMedFart
0

Oj, en gammal tråd men kan ju svara ändå :-D

Skacklar ingår inte, och en sele går på ungefär 350:-.

Har själv inte en Golden Wagon men har hört mycket bra om dom.

[Tess86]
0

Kul med ett svar, hade själv glömt bort tråden men vill fortfarande ha vagnen, eller en kickbike, har inte riktigt bestämt mig ännu.

Det vore intressant att höra ifrån någon som har den hur pass lättkörd den är. Hur mycket kan man som passagerare styra färden, kan man hjälpa till och svänga och stanna och så… Och hur tungt blir det för hunden egentligen. Vår jämte väger 30 kilo, undra hur länge hon skulle orka dra.

Så med skalmar till skulle det gå på nästan 6700 kr. Och så sele till en eller båda hundarna.

Var har du hittat sele för 350, för när jag kollar på björkisselen i deras webshop så kostar den nästan 600 kr?