Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 18005 ggr
Joie
0

Vad har du för ras?

Hej! Det skulle vara kul att veta vad ni här på hund i fokus har för hundraser och vad de heter! :) Jag har själv ingen så jag vill gärna höra vad ni har att säga om eran ras, för och nackdelar (plus och minus). :)

Skriv gärna så här:

Namn:

Ras:

Personlighet:

Plus:

Minus:

Zvintos
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Namn: Meder´s GoldDog Divinium Liv "Evi" & Meder´s GoldDog Chinwendu "Grim"

Ras: Staffordshire bullterrier

Personlighet: Allroundhund som är med på det mesta med ett glatt humör, men som likväl kan slappa i soffan utan problem.

Plus: Väldigt kärvänliga och överlag glada i barn. Lagom storlek, lätta att ha att göra med.

Minus: Kan bli lite för kärvänliga, speciellt om du frågar min far. Tungan ute

Nu är plus och minus såklart skrivna utifrån vad vi anser, så någon annan kan ju tycka något helt annat.

nadilda
1

Namn: Encos Natasja "Dolly**"
**

Ras: Lagotto Romangnolo

Personlighet: Hon är bara en valp, men hon är en riktig livsnjutare. Hon är nyfiken, kelsjuk och väldigt busig. Hon gillar allt och alla, utom kråk-fåglar :P     Hon gillar att träna och lära sig nya saker.

Plus: Det är så mycket att jag inte orkar skriva det..

Minus: Jobbigt ibland att hon vill hälsa på alla människor hon ser, ex. på stan. Lite svår att klipp klorna på är hon också.

svenssonborlange
1

Namn: Tyson

Ras: Dobermann/Schäfer

Personlighet: Sprallig, och världs snäll!

Plus: Lättlärd, finns inget ont i honom, han är så dumsnäll så det är sjukt!:)

Minus:  blir lätt klängig och dryg eftersom han ska va med exakt överallt.

Namn: Mexico

Ras: Amstaff/Dobermann/Schäfer

Personlighet: Hon är bara 2½månad än, så hon är både livlig, kelig och trotsig än.

Plus: Väldigt lättlärd, älskar att få lära sig saker, riktigt go av sig.

Minus: Har inte lärt sig att inte bita på allt än, klias i tänderna på hon!

knutteknop
0

Namn: Ida

Ålder: 9mån

Ras: Papillon

Personlighet: En underbart busig tjej med humör och peronliget, hon älskar allt och alla :)

Plus: Go och glad, älskar alla, orädd, stabil,träningsvillig, lättlärd, har viljan att jobba, väldigt frammåt, mattekär, kelen, matglad och leksakstokig :D Kan skriva massor mer men det har jag int e tid med ;)

Minus: Är skällig på andra hundar och främmande föremål men det beror på osäkerhet efter att ha blivit halvt ihjälbiten av grannhunden, men det håller vi på att jobba bort :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

knutteknop
1

Namn: Vitterklippens Masetto "Bosse"

Ålder: 6år

Ras: Australisk Terrier

Personlighet: Han är en typisk terrier, träningvillig, tokig, självständig, envis och helt underbar :)

Plus: Naturbegåvning i agility, duktig på att spåra och tycker det är lika kul som matte gör, lättsam, kontaktsökande, Mattekär, lättlärd, påhittig, duktig på att klättra.

Minus: Kan vara riktigt dominant, ingen riktig inkallning (mitt fel dock) superrädd för åskan och facebook chat ljud.

måste också tillgga att jag har lärt honom att klättra upp för våran stege hemma ;) Vi har nämligen bara stege upp till mitt rum (stegen är vinklad, så den står inte helt rakt upp) och det var jobbigt att bära upp honom varje gång :)

Myrtorpets Möss och Kaniner

Ronja06
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

• Namn: Viggo
  • Ras: Shetland Sheepdog
  • Personlighet: Livlig, kaxig, nyfiken och lättlärd. Bra på - av knapp. Stort självförtroende och enormt föremålsintresse. Miljöstark.
  • Plus: Räds inget (förutom att han hatar att simma..) och är helt enkelt den mest perfekta hund jag kunnat tänka mig. Miljöstark och stabil som berget även vid "konstiga" händelser. Alla dessa egenskaper ihop har skapat ett äkta krutpaket i agilityn. *ler* Dessutom är han snäll som ett lamm mot allt och alla, väldigt social och är alltid först fram att hälsa av våra hundar på främmande människor.
  • Minus: Väldigt envis och självständig. En rätt svår hund att hantera (han pekar ibland fingret åt en och går sin egen väg och löser konflikter på sitt eget sätt) innan man lyckas klicka på de rätta knapparna. Stundvis lite för skällig enligt mig.

Mvh Emelie Förlägen

NathalieT
0

Namn: Foogel Delfino "Pelle".

Ras: Lagotto romagnolo

Personlighet: Han är en riktig livsnjutare som aldrig tackar nej till äventyr, väldigt positiv alltså. Han älskar att röra på sig och att springa, gärna efter bollar eller andra leksaker. All mental stimulans är rooligt. Men han kan bli lite tjurig ibland (t.ex om man tar bollen ifrån honom ;)) Och så är han envis som synden.

Plus: Positiv. Glad. Arbetsvillig. Lättlärd. Stort föremålsintresse. Nyfiken. Nästan outröttlig. Lekfull. Glad. Flamsig. Rolig. Söt. Matglad. Lydig. Förarvek (när han inte är på sitt tjurskalliga humör) ;)

Minus: Blir lätt manisk och stressad. Kan ibland bli för fixerad vid tikar som inte är bra på att säga ifrån. När han är på sitt envisa humör så är det nästan omöjligt att få honom att göra saker på det sättet jag vill ;)
Ibland blir man trött på han tjocka päkls som alltid ska tova sig. Men för det mesta tycker jag om att fixa med pälsen.

Men trots sina svaga och jobbiga sidor så är han den bästa läromästare och första hund som jag någonsin kunnat drömma om :)

Ronja06
4
  • Namn: Chen Yim
  • Ras: Border Collie
  • Personlighet: Ständigt glad och alltid på G. Översocial och aktiv av naturen. Men lugn inomhus där han sover mestadels. En rätt så behaglig border collie överlag. *ler*
  • Plus: Alltid glad och träningsvillig. Väldigt lyhörd och extremt snabb i sina handlingar. Starkt föremålsintresse och väldigt social. Väldigt lätt och mjuk att arbeta med i vallningen. Dessutom har han inga som helst problem med ett par vilodagar.
  • Minus: Misstänksam mot människor han möter på håll (varningskall) likaså mot hundar på håll. Detta beteende började han med efter en mycket tråkig incident där han blev mycket illa biten som 10 veckors valp. Utöver det - inga minus.

Mvh Emelie Förlägen

NathalieT
0

Oj, nu beskrev jag ju inte direkt rasen utan min hund som individ. Men skitsamma Tungan ute

zoolatri
0

Namn: Toutchstone Cheddar Tinka

Ras: Släthårig foxterrier

Personlighet: Självständig, påhittig, livsnjutare. En solfläck att ligga på är lycka!

Plus: Bryr sig inte om andra hundar eller andra störningar.

Minus: Åskrädd, stackarn. Tycker mindre om andra hundar ju äldre hon blir(9,5 år)

Namn: Glenn-Fiddich Seth

Ras: Dansk-svensk gårdshund

Personlighet: Alltid glad! Älskar allt och alla!

Plus: Lättmotiverad, smart och lättlärd.

Minus: Osäker i vissa situationer.

Ronja06
0

#9: hahaha, det gjorde jag också. *så går det när man läser lite för fort*Oskyldig

Mvh Emelie Förlägen

zoolatri
0

#9+11 Hoppsan, jag med!Oskyldig

iloovedogs123
0

min hund är en salig blandning, så jag personlighetsbeskriver honom istället.

**Namn: Ozzy
**

**Ras: engelsk setter, border collie, Tax, bernen sennen, schäfer och flat coated retriever.
**

**Personlighet: Underbart energi och fokus, när han verkligen vill samarbeta.
**

**Plus: Han är otroligt barnkär. Han är ganska mycket efter mej, och inte efter de andra 4 i familjen. (hehe) Det kanske vissa tycker är en dålig sak men han tycker om de andra i familjen vääldigt mycket, speciellt lillan, och andra personer som är "nya" människor han aldrig har mött förr eller möter sällan.
**

Minus: Han är så otroligt spattig och tycker att det är sååååå kul att plocka upp agilitybommen istället för att hoppa över den .. det har nästa slutat helt nu men det var lite jobbigt till en början, hehe (: Han luktar också vääääääldigt mycket, och han skulle kunna följa en doft (ja en doft) i flera kilometer bara för att den är intressant. Han tappar då ALL fokus på mej och lyssnar inte alls för han kopplar bort mej, just därför håller jag honom kopplad på promenaderna.

Belimas
0

Namn: Tindra

Ras: Tibetansk spaniel

Personlighet: Mattegris, väldigt glad nästan jämt, lekfull, kelgris, envis men ändå lagom, pratsam.

Plus: Storleken, mångsidigheten, personligheten, behändiga, många fina färger, frisk ras, långlivad.

Minus: Självständigheten som hos en del individer kan var ganska rejäl.

impo123
0

Namn: Amira

Ras: Schäfer

Personlighet: Lekfull och riktigt barnkär:)

Plus: Glädjespridare

Minus: Hon ska alltid hälsa på alla( och när man går med henne i koppel och inte är riktig så får man vara beredd på en flygtur hehe:))

Namn: Rasmus

Ras: Lahsa apso

Personlighet: Riktig kelgris:)

Plus: Vill alltid mysa

Minus: Kan tillslut bli lite jobbig om han kanske ska mysa när man gör något viktigt och verkligen gör något viktigt.Och så är ju jag sån att jag inte kan stöta bort ett djur:)

// jennifer

Loveradio
3

Namn: Valentin

Ras: Boxer

Personlighet: Riktiga clowner med stor arbetsvilja och livsglädje.

Plus: Deras livsglädje, energin, deras stora arbetsvilja och will to please, kärvänligheten, tillgivenheten, intelligensen, humorn,  mångsidigheten.

Minus: Att de älskar allt och alla är såväl positivt som negativt t.ex så är det inte helt lätt att med inkallning då de gärna vill fram och hälsa. Sen är seperationsångest ganska vanligt bland unga hundar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Henrika85
1

Namn: Zeus

Ras: Blandras, 75% toypudel, 25% chinese crested dog

Personlighet: Snäll, följsam, glad i människor och andra djur, älskar kel och att bli ompysslad

Plus: Skäller nästan aldrig, väldigt anpassningsbar, går bra ihop med katter och andra hundar, lättlärd och intelligent, blev rumsren vid 4-5 månaders ålder.

Minus: Har inte riktigt greppat det här med att inte bitas än, samt att han är väldigt lättdistraherad när vi är ute och går. Han blir också lätt svartsjuk om jag gullar med något av mina andra djur.

P.S. Zeus är snart 7 månader gammal.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Tinus-mus]
0

Namn: Akilles men kallas Ines eller Ankan

Ras: Amstaff/rottis

Personlighet: Rolig, Är med på alla slags konsigheter matte kan tänkas hitta på. har mycket humor och en riktig kelgris

Plus: hans livsglädje, energin, kärvänligheten, tillgivenheten,  humorn,  mångsidigheten.Älskar allt och alla. och en rikig sju sovare priscis som matte.väldigt envis och stesstålig.

Minus: Att  älska allt och alla är såväl positivt som negativt. Ser dårligt och kan bli väldigt ofukuserad i mellan åt. kan bli för uppspelt i bland så han vet inte vad han ska ta vägen vilket vi jobbar på.

Lilllens
5

Namn: Troja

Ras: Rottweiler

Personlighet: Allmänt glad hund, ibland rätt barnslig. Hon är en aning misstänksam och är vaktig. Väldigt självständig. Hon kräver inte mycket mental stimulans.

Plus: Extremt lättlärd, lydig. Väldigt lojal och skulle aldrig lämna en.

Minus: Vet inte sin storlek. Gillar inte andra hundar. Är inte så mycket för träning, vill hellre knalla runt på gården. Blir stressad runt barn.

liinnea
0

Namn: Dexter

Ras: Chihuahua / Papillon

Personlighet: Väldigt glad och kär i matte och husse. Han är fortfarande valp men är väldigt snäll!

Plus: Hänger med på det mesta. Agility, lydnad, och säkert fler saker.

Minus: Skällig vid möten med andra hundar.. Även när det kommer in främmande föremål i hemmet.. ;)

rebz
2

Namn: Bino

Ras: Japansk Spets

**Personlighet:
**Binos: Han är väldigt glad och alert, älskar att träffa familjemedlemmar, älskar att få springa, tycker om nosarbete, envis, "mammagris".
Rasens: De är väldigt alerta och vill vara med, även om det inte händer så mycket. De kan vara reserverade mot främlingar och är oftast de som vill ta första steget. De är familjekära och familjen och de som hunden träffat under sin uppväxt håller den varmt om hjärtat.

Plus: Bino: Han tycker om de flesta sporter vi provar på och är öppen för nya saker, även om han kan vara lite skeptisk i början. Han äter det mesta, vilket gör att man har ett stort utbud när det kommer till träningsgodis :). Han är så pigg och glad att man själv blir på bra humör bara genom att kolla på honom :D. Han är väldigt mammig och mån om att få vara nära mig = han är supersnabb när jag sätter honom, går en bit och sedan kallar in :P haha.**
Rasen:** Plus med rasen är att den är så allround. Det är en liten/mellanstor hund som är snabb och är även smidig. Den är inte avlad för något speciellt vilket gör att den har lätt att klara av de flesta sporter man vill hålla på med. Som agility, freestyle, rallylydnad, spår, sök, lydnad etc. De är väldigt familjekära och vill vara med i allt som händer. De har i princip inga sjukdomar inom rasen, patella är det enda som är känt att förekomma men kollar man upp att föräldrarna är patellafria (även gärna längre bak i ledet) så är det kolugnt :).

Minus: Bino: Han kan vara rätt envis och dra benen efter sig eller låtsas som han inte hör när man säger något (vilket man ser på blicken man får att han faktiskt gör :P). Han har svårt att vara helt ensam hemma (mitt fel då ensamhetsträningen sköts upp då jag jämt var hemma = pluggar på distans). Han vaktar hemma, men brukar oftast efter tillsägelse vara tyst (något vi jobbar på). Han är väldigt mammig = går jag ett par meter bort och han är bunden gnäller och skäller han.**
Rasen:** Minus med rasen är att de kan vara reserverade mot främlingar (de flesta ser det som ett minus jag tycker snarare det är ett plus). De har även lite av det där vaktiga i sig vilket gör att de gärna vill hålla koll och säga till om någon kommer eller är utanför huset osv (något som med träning kan minskas som med de flesta raser). Ett till minus är att de vill vara med familjen, så de är inte så förtjusta i att vara ensamma, något som gör att ensamhetsträningen är väldigt viktig! De kan vara rätt envisa så man kan få jobba lite för att få resultat, något som gör att ett positivt resultat känns ännu mera positivt ;P

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[3rixon]
0

Namn: Lucky

Ras: 50 % Riesenschnauzer, 25% Tollare & 25% Finsk Lapphund

Personlighet: Lucky är en mycket snäll och glad hund. Väldigt social och älskar allt och alla. Men han är också ganska dominant, bestämd och envis och allt ska vara på hans vilkor hela tiden. han är väldigt livlig och slarvig vilket gör att många människor är rädda för honom och många hundar tycker att han är jobbig.

Men han har faktiskt mycket energi och behöver både fysiskt och psykisk träning dagligen och får han inte utlopp för dessa behoven så blir han odräglig och rastlös och väldigt jobbig.

Han är väldigt lättlärd och otroligt smart, så smart att han många gånger överlistat oss. Som sagt är han läraktig, men inte speciellt lydig. Han har starka åsikter om hur saker och ting ska vara och han lyder bara om han vill.

Därför är det viktigt att alltid ha honom på sin sida och få honom att vilja göra det man ber om. Men det är lättare sagt än gjort.

Lucky är egentligen ett misstag, hans pappa kastrerades ett par dagar efter att han blev till. Han föddes ensam utan syskon och vi fick honom gratis för att jag ville ha honom. Egentligen är han inte en lämplig hund för oss, men vi älskar honom så otroligt mycket och försöker verkligen göra det bästa av det som har blivit.

Pluss: Han är väldigt snäll, glad och social och inte arg på andra människor eller hundar och att han då är väldigt lättlärd.

Minus: Det finns tyvärr en del minus, och de största är väl att han är så fruktansvärt dominant och otroligt envis. Sen vill han gärna hoppa ut framför bilar och cyklister och dra mot andra människor. Men det har blivit betydligt bättre, i alla fall när det är jag som är ute och går med honom. Mamma och pappa har det däremot lite besvärligare..

Och sen kommer han inte när man ropar om han fått syn på något spännande..

[Besan]
2

Namn: Asterix

Personlighet: Väldigt charmig av sig och älskar att lära sig nya saker. Behåller även lugnet i alla möjliga situationer. Han är envis, modig och väldigt vaktig ute på gården.

Plus: Föredrar (än så länge iafCool) mig framför allt annat. Väldigt lättlärd och älskar att träna. Har otroligt lätt för att slappna av.

Minus: Misstänksam mot främlingar och tycker inte om att vem som helst går fram till honom. Utan det måste ske på hans villkor, om han nu ens vill hälsa.

[Sofia1]
0

Namn:Ida

Ras:Shetland sheepdog

Personlighet:Snäll är ganska rädd av sig ibland, älskar att testa nya saker med matte :)

Plus:Älskar att vara med mig tycker det är roligt att testa nya saker.

Minus:Det kan ta en tid med vissa trix om man vill lära tlx rulla runt och sitt ligg pang :s

myra82
3

Namn: Massive Dog's Aoi, kallas Myra

Ålder: 3 år

Ras: Tosa

Personlighet: Lugn go och glad, en riktig myshund Glad

Plus: Lätt att ha med på nya platser med mycket liv och rörelse, älskar att mysa med kända som okända människor, en utmaning att träna (tycker det är roligt att träna hundar som är en utmaning)

Minus: Envis till tusen och ganska stönig när hon sätter den sidan till. Kan ibland vara lite bitsk mot andra okända djur.

Portie
2

Namn: Drömtorpet´s Hugo de Batteur

Ras: Portugisisk vattenhund

Personlighet: Glad, pratar MYCKET och vill ha uppmärksamhet helst hela tiden.

Plus: Vänjer sig snabbt vid nya miljöer och platser, gillar att jobba, vill vara med hela tiden men har inga problem med att vara själv.

Minus: Kan vara väldigt envis och han testar gärna gränser (även om han har lugnat sig väldigt mycket det senaste året)

JoannaLi
2

Namn: Jappe (vill minnas att han heter något typ GuldstadensJappe, men jag är inte helt säker, så jag kör på det jag vet :)

Ras: Jämthund

Personlighet: En otroligt mysig kille som alltid gör så gott han kan. Är också väldigt kelsjuk, och är väldigt smart. Följer mig runt i huset, och sover på min tröskel när jag sover i 'otillåtna' rum, även om det finns en säng för dem, flera hundsängar och soffor.

Plus: Ras: De jag har träffat har varit väldigt vänliga, när man har blivit godkänd. Är ju en jaktras, så jag ska nämna att de är ju bra på att jaga älg. Hanarna jag har träffat har haft mycket 'will to please' och skulle nog ställa upp på det mesta.

Jappe: Är väldigt lätt att motivera i träning, genom godis, muntlig uppmuntran, och till viss del lek. Ställer upp på det jag föreslår, och älskar allting där han känner sig trygg. Underbar kille som alltid gör så gott han kan, och skulle göra vad som helst för att göra matte/husse glad.

Minus: Han (och de andra jag träffat) har haft väldigt nära till skall, och har en stor vaktinstinkt. Han har problem med hundmöten, men det är på grund av bristande träning, och likaså koppel- och kontakträningen.

Väldigt stor och stark, så när han drar iväg måste man ha teknik och råstyrka för att hålla kvar.

Stor jaktinstinkt.

wirah
4

Namn: Greta

Ras: Dvärgpinscher

Personlighet: Hon är en riktig kelgris och ska mysa alltid o.s.v När hon sover rullar hon ihop sig så vi kallar henne kannelbullenGlad När det är varmt ute är hon en virvelvind i kopplet och är jätteglad, när det är kallt och regnigt är hon jättedeppig, hehe!

Plus: Rasen blir väldigt "kära" i sin matte/husse så man får räkna med att dem runt bena=)

Minus: Rasen har ett stort vaktsinne och vill vakta sin matte/husse så de är väldigt resserverade.

KråkeBen
0

Namn: Arne & Helga

Ras: Båda är Dansk/Svensk Gårdshund

Personlighet: Helga är väldigt valpig av sig fortfarande, otroligt lekfull. Arne (som dessutom är pappa till helga), är lite mer lugn och soffpotatis, ligger hels och slappar, men kan få sina stolleryck iblandGlad Båda två är väldigt roliga och ett par riktiga energiknippen! 

Plus: Helt underbara hundar, alltid glada. Älskar att mysa och vara med överallt Glad

Minus: Helga är  reservarad mot andra människor och hundar, tar en stund för henne att hälsa ordentligt på främlingar. Arne hatar att möta på andra hundar när man är ute och går, i början var det helt omöjligt, men han är mycket säkrare och skäller knappt något nu. Arne är en omplaceringshund, han har en trasig bakgrund där han fått stryk av både människor och framförallt andra hundar, så jag skyller honom inte för något, är bara stolt över honom att han lyckats återvinna sin självkänsla.

amela87
1

Namn: Ruby

Ras: Cavalier king charles spaniel

Personlighet: Mjuk,kärvänlig, försiktig och en riktig fjäskis mot allt och alla

Plus: Hon går ihop med alla hundar,vilket är skönt när man möter nytt folk. Närkontakt är viktigt för henne. Hon ska gäna ligga så när intill som möjligt,vilket jag älskar. Hon tar allt med lugn och harmoni. Har en otrolig konsentration och älskar att få uppgifter att lösa, vara sig det gäller spår,sök eller träna in nytt trix. När jag vill vara aktiv är hon glad och vill med,när jag vill slappa så duger det minst lika bra. Glad

Minus: Hon kan vara lite fööör snäll ibland Obestämd

[RosaPower]
2

Namn: Milo

Ras: Skye terrier/ Cavalier king charles spaniel/ Shih tzu/ Bolognese/ Griffon

Personlighet: Busig, kärvänlig, pratglad, kelig, nyfiken, social, snäll och försiktig av sig ibland.

Plus: Han vill testa på nya saker, gillar att lära sig saker, han skäller sällan ute.

Minus: Han är mörkrädd och skäller inomhus ibland om han hör någon litet ljud. Han är även väldigt dominant även fast han bara är 11 månader, han vaktar inomhus och skäller när det knackar på dörren. Han är väldigt intresserad utav andra hundar och sedan är han väldigt svartsjuk om man gosar med andra hundar. :)

IsabelleJ
4

Namn: Just Amazing Apollon (Pricken)

Personlighet: Otroligt snäll, mysig & kelig, social, älskar alla människor och vill alltid alla väl.

Plus: Snäll mot nya människor som kommer hem till oss, ger dom utrymme och är inte för på om de verkar osäkra. Han bryr sig för det mesta inte ett skvatt om mötande hundar, om inte den andra hunden börjar bjäfsa, då vill han gärna protestera med ett litet varningsskall, men springer aldrig fram. En riktig myshund!

Minus: Han tror att han är mycket mindre än vad han egentligen är ;)
Sätter man sig på golvet när han är i närheten så får man räkna med att bli nedplöjd, men detta endast för att han vill ha en liten mysstund!
Han kan ibland nonchalera en dessutom. Brukar ha honom lös där jag har uppsikt över där jag går så jag kan koppla honom i tid ifall det skulle komma någon som kanske är hundrädd, man vet ju aldrig, även om han aldrig skulle göra något. Han lyssnar alltid när man säger "stanna" eller "sakta" när han är lös, det ser man på honom, men det är precis som han verkar tycka att det är FÖR jobbigt att stanna, han saktar in men han stannar sällan helt, utan det är alltid typ 1 steg var tredje sekund till slut. Jag vill gärna kunna ropa på honom och att han kommer direkt, vad han än gör! Så det är något jag jobbar med :)

joheck
1

Namn: Kingpin och Sansa

Ras: Papillon

Personlighet: Pigg(!), glad, arbetsvillig, smart, sällskaplig.

Plus: Otroligt lättlärda och underbara att arbeta med. Pigga och alltid villig att stå till lags. Klarar allt men kräver inte allt. På och av knapp.

Minus: Kan vara skälliga, småhunds skallet… Storleken kan göra det jobbigt vid diverse träning.

Det är vad jag kan komma på just nu, är rätt trött.

lilla jag
1

Namn: Trixi

Ras: Bichon Havanis

Personlighet: Hon älskar att hoppa och hon skuttar effter leksaker.

Plus: En lätt lärd tjej som älskar att lära sig nya trick, gillar att vara med på allt och är inte rädd för vanliga saker.

Minus: lite kaxig mot störe hundar och människor hon inte har träffat.

// Olivia>The dogs!

Min blogg Länk

Lathundarna
0

Namn: Allvar

Ras: kelpie

Personlighet: mattes allt-i-allo

Plus: mångsidigheten, viljan, humorn, explosiviteten.

Minus: lite osäkerhet kombinerat med hög skärpa ger inte alltid positiva utslag.

Agda
0

Namn: Ida

Ras: Golden Retriever.

Personlighet: Snäll och väldig villig på att göra det mesta, väldigt ung i sättet. Gillar att göra saker, i skogen river hon gärna upp rötter och småträd/sly.

Plus: Snällheten, och viljan att göra saker.

Minus: Sjukdomsproblem. Har sista året varit sjuk och det har gått upp och ner med henne. Just nu mår hon ganska bra iallafall och är sitt gamla pigga jag. Dock ser hon lite läskig ut, tappade päls och det växer ut sakta där + att hennes hud har blivit väldigt mörk.

Namn: Zazza

Ras: Finsk stövare.

Personlighet: Lugn och vill mest bara ligga och ta det lugnt. Förutom i jakttider, då är hon på hugget.

Plus: Att hon är väldigt lugn, kan ligga och sova i flera timmar och kräver då ingenting att aktivera sig med.

Minus: Att hon inte gör sina behov ute om vädret är dåligt, och istället kan kissa inne på sin dyna eller någon annans hunds dyna eller i min säng … Plus att hon är en riktig mattjuv, går inte att lämna något framme på bänken när hon är ensam i köket.

Namn: Tara

Ras: Norsk älghund, grå.

Personlighet: Väldigt busig. Morrar och skäller på främmande och ser då riktigt hotfull ut, men är egentligen ganska feg.

Plus: Att hon är så himla snäll och gosig, och perfekt storlek (runt 20 kg, så lätt att bära på). Likaså är skälligheten ett plus ifall man är ensam hemma. Och att hon är duktig på att spåra, har jättebra nos.

Minus: Att hon inte är någon vidare jakthund, vid vissa jakttillfällen har hon haft ståndskall på lämmlar … Även skälligheten är minus vissa tillfällen, hon har svårt att tystna när man säger till henne.

LOLslashFREAK
4

Namn: Frida

Ras: Labrador/Berner Sennen

Personlighet: Som individ är hon väldigt lugn och hetsar sällan upp sig. Vi tog över henne när hon var 7år och väldigt bra grundtränad. Jag har lärt henne en del nya saker och hon har vilja och motivation trots åldern. Både Bernern och Labben är vattenhundar som älskar att bada och apportera, vara ute och röra på sig lika mkt som att ha en heldag på soffan. Dessutom riktiga matvrak. De egenskaperna har hon verkligen. Hon är också ganska vaktig, morrar och skäller när det kommer någon. Men det är bara för att säga till, när hon hälsat går hon och lägger sig.

Plus: En lättlärd hund som alltid följer sin ledare. Gör inte så mkt väsen av sig utom när det kommer en bil på gården. Extremt mysig hund som vill bli kliad oavbrutet och följer med på vad man än erbjuder.

Minus: Hon har ganska känslig mage och bör inte äta för mycket godsaker. Men det är rätt bra å andra sidan, eftersom labradorer & labradorkorsningar lätt går upp några kilon.

Galenpanna

Misarn
4

Namn: Alice

Ras: Leonberger
Personlighet: Alice är väldigt allert och smart. Vill alltid vara till lags även fast det händer lite på hennes sätt och kanske inte riktigt på det sätt man tänkt sig. Hon är ganska klumpig och har inte riktigt kontroll över sin kropp men då är hon som matte, för det har inte jag heller. Hon tycker om när det händer saker omkring henne och vill gärna vara med överallt. Har gått valpkurs och grundlydnad och både jag och tränarna märker att vi har en väldigt bra kontakt sins emellan. Alice har en stor kärlek till allt som är blött och ibland lerigt och har ett extra bra minne där det finns platser man kan bli lite blöt och smutsig men tycker bara det är charmigt. Man ska märka att man har en Leonberger Glad

Plus: Väldigt allert och nyfiken som alltid vill vara med en och vara till lags. Väldigt Uppmärksam och känslig för kommandon och signaler som man ger. Är också väldigt humoristisk och man har aldrig tråkigt med henne. Hon är väldigt lätt att ha och göra med och har ingen jakt eller driv som gör att man inte kan ha henne lös. Finns väldigt lite negativt hos henne och för mig är hon den perfekta hunden.

Minus: Hon är väldigt rädd och försiktig bland okända människor och där det är mycket liv och rörelse som inne i stan etc. Men har blivit mycket bättrenu när vi har lagt stort fokus på miljöträningen så förhoppningsvis så kommer det inte vara lika extremt. Har redan märkt en stor skillnad.

[eeklund]
0

**Namn: Molly
**

**Ras: Chinese Crested Hairless
**

**Personlighet:  En riktigt bushund som är en äkta knähund. Är väldigt framåt och nyfiken. Är även en glad och orädd hund som är väldigt snabblärd och sammarbetsvillig :). Haft henne i 4 dagar och det är detta jag sett hos henne.
**

**Plus: 'Kineser' brukar vara osäkra och tillbakadragna men Molly är helt tvätemot! Hon hälsar på människor och är väldigt nyfiken av sig som sagt.
**

**Minus: Jag kan nog inte säga nåt minus ännu eftersom hon är valp och jag bara haft henne i 4 dagar :). Men att hon, än, inte lyssnar så bra anser jag som minus än så länge.. jag hoppas och tror det blir bättre om någon månad och då kan jag lära henne lite mer :). Hon är bara bebisen!
**

Lillalukas
2

Namn: Devils angel beloved bugatti  "Kiwi"

Ras: Staffordshire bullterrier

Personlighet: Alltid glad, lekfull och väldigt kärvänlig. Har gärna lekar där det är fart och fläkt men kan lika gärna krypa ner brevid i soffan och bara mysa.

Plus: "behaglig storlek" Mycket hund i liten förpackning, energi till max och mycket kärleksfull hund.

Minus: Lite väl envis ibland och kan även vara lite väl kärleksfulla när man får besök :)

NathalieT
0

#39 Men herregud så söt, sötaste nakenfis jag har sett någon gång!! Kyss

[eeklund]
0

#41 Åh, tack så mycket :). Jag kommer faktiskt inte raka henne som man brukar.. jag tycker om henne som hon är och hon har sin charm med sitt burr (hon har ju mer päls än en nakenhund ska ha).. enda gången hon måste rakas är när det blir utställning i framtiden :). Men annars nä, hon får se ut sådär!

ElinP
0

Namn: Ibbe

Ras: Nova Scotia Tolling Duck Retriver

Personlighet: Ibbe är väldigt glad, kärleksfull och personlig vovve. Han älskar människor och andra hundar, o de flesta andra djur. Inget jakt på fåglar vad jag har upplevt trots att han är en fågelhund. Hästar är dock lite läskiga fortfarande. Han är alltid glad, pigg som satan när han drar igång men kan även lägga sig i en säng och snarka. Väldigt underhållande.

Plus: Rätt storlek för den som vill ha en större hund, mindre än golden och labbe och smidigare. Väldigt glad, aktiva och lekfulla. Älskar agility, bruks och lydnad, all aktivering.

Minus: Vill gärna hälsa på alla, tyr sig till de flesta, ingen emanshund.

[Agilityvovven]
0

Namn: Ryegate's With Every Wish "Zingo" & Ryegate's Up For It "Klara"

Ras: Flatcoated retriever

Personlighet: Glada, fulla av energi, älskar bus, mat & mys

Plus: Otroligt trevliga, gosiga, sammarbetsvilliga och lättlärda

Minus: Klara är väldigt vaktig, och båda är enormt fokuserade på all form av mat

[Zlarviig]
0

NAMN: Mixa Masken Werner RAS: Amerikansk Pitbull terrier/ Engelsk Staffordshire terrier PERSONLIGHET: Alltid glad, undergiven som bara den mot andra hundar, älskar att bada, väldigt energisk och riktigt rolig. PLUS: Mixa är alltid glad, hon är alltid med där familjen är, hon funkar med alla hundar ( finns till och med några hund aggressiva hundar som har gillat henne), älskar att ligga i knät, en perfekt kompis att ta med på promenad eller joggingtur, älskar katter ( hennes bästa kompis är en jobbig kattunge), hon älskar att arbeta och vill alltid göra mig nöjd, hon älskar mig och hon är alltid undergiven mot alla hundar hon träffar. MINUS: Hon är för undergiven (hon vågar inte säga ifrån), hon är små rädd för barn, hon är lite på och följer efter mig var jag än går, hon skäller och blir uppspelt så fort det ringer på dörren (även om det är på tv..), om jag skulle släppa henne i skogen skulle hon va utom hörhåll på någon minut och då är hon borta i en halvtimme (på en äng går det bra, hon vet att slutet på ängen är en gräns, men det går lika bra det) finns ju vissa som inte kan släppa sin hund alls :P

Noksi
2

Namn: Noksi

Ras: Siberian Husky

Personlighet: Väldigt kärvänlig mot personer han känner, bryr sig inte så mycket om främlingar, mycket energi, stor knähund, älskar att kramas, självständig, en riktig kelgris!

Plus: Helt underbar, man får sig väldigt många skratt pga av hans självständighet och när man ser hur han funderar "och vad får jag för det?" om man ger ett kommando ;)
Mycket energi och hänger gärna med dig på allt du vill göra!
Väldigt snäll och kärvänlig, barnkär trots att han knappt träffat några barn (ska ligga i deras natur)-
Älskar sin kattkompis mest av allt trots att han inte varit van sen valp! PRATAR MYCKET :) Skäller nästan aldrig, ingen vakt. tydlig av/på knapp.

Minus: Ibland kan hans självständighet och vilja att bestämma själv vad han ska göra vara jobbig, är man van vid en lydnadsglad hund så är inte husky det bästa valet. Svårt för att vara ensam, han är omplacering och dom förra ägarna har inte vant honom från början så han kan inte vara själv tio sekunder. Helst ska man ha minst två huskys för dom är en ras som trivs bäst i flock! Lite dåligt självförtroende pga dålig uppväxt hos förra ägarna, kan leka lite hårt med dom som är mindre än han själv utan att förstå det. Väldigt stor jaktlust så man kan inte ha honom lös. Han är döv när han är ute hehe. Skygg mot nya män. Vi tror han blivit slagen som valp! :(

Namn: Milton

Ras: Normalstor tax

Personlighet: Världens snällaste lilla vovve, verkligen ALLTID glad och nyfiken på allt som händer.

Plus: älskar alla människor och hundar (kan bli lite jobbigt när han vill hälsa på alla menmen), hänger gärna med på allt du vill göra för han har mycket energi, men kan likagärna ligga och lata sig i soffan pch sängen hur mycket som helst, ibland få rman släpa ut honom för att han ska kissa xD Inga problem alls med att vara själv. Han har jag haft sen valp så litar till 100% på honom i alla situationer!
visar sig alltid undergiven alla så han har aldrig hamnat i konflikt med en annan hanhund (inte ens de hanhundar som aaaaldrig har kunnat träffa en annan hanhund)

Minus: OEHÖRT självständig, han gör inget han inte vill göra. Men jag får skylla lite på mig själv för jag visste inte riktigt vad det innebar att ha en Tax när jag köpte honom, han är nu 2,5 år. 
Så han är en olydig rackare hehe.
Väldigt hoppig för han blir så glad när alla kommer.
Han tycker INTE om katter, han blir helt galen när han ser en!
Dåligt tålamod, vill han något så vill han något, får han inte det så gnäller han.

Läs härna min blogg där jag skriver ur Noksis perspektiv :) http://nanooks.blogg.se

IloveKina
0

Namn: Kina

Ras: Dvärgschnauzer

Personlighet: Alltid glad! Älskar att lära sig nya saker, inte lika taggad på något som har något med vatten att göra. Annars är hon en sol som aldrig går ner. Hon har en väldigt tydlig av och på knapp. Lyder underbart bra och försöker verkligen vara till lags.

Plus: Lätt lärd, älskar alla individer (hund, katt, häst, människor mm.)

Minus: Hatar regn, vägrar att gå ut och kissa när det regnar.

_Wilma
2

Namn: Wilma

Ras: shetland sheepdog

Personlighet: lyhörd, nyfiken, snäll, följsam

Plus: storlek (liten för att vara sheltie)och temperament passar mig (individuellt så klart), kan och vill hänga med överallt,  lättlärd, kan vara lös eller kopplad, aldrig aggressiv, skäller inte ofta (en del shelties skäller mycket)

Minus: ointresserad och reserverad av de som hon inte känner, försiktig/ undegiven mot hundar som hon inte känner eller litar på

Sajtvärd på Sheltie IFokus

Joie
0

Vad fina alla är!

Vargafrost
0

Namn: Idelma

Ras: 75% Dobermann, 25% Flatcoated Retriever

Personlighet: Snäll, tillgiven, "osocial" (tar inte kontakt med random människor), 30 kg knähund.

Plus: Kan väl inte säga något rasspecifikt egentligen. Har Doberns sena mognad och flatens flams. Lättlärd och arbetsvillig - gör så gott som allt för en godissmula.

Minus: Blandningen kan vara lite väl skarp för vissa pga dobern.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Vargafrost
1

Namn: Isheim Gerpla "Gerpla"

Ras: Isländsk Fårhund

Personlighet: Tillgiven, kontaktsökande, social, arbetsvillig, nyfiken och aktiv.

Plus: En väldigt frisk ras som håller igång långt upp i åldrarna. Allroundras; lydnad, agility, bruksspår, brukssök och viltspår har jag hört om i rasen, utöver utställning (och vallning hemmavid för en del). Kräver inte vallningen för att må bra, men helt klart ett plus. Hänger med på allt och är i regel väldigt orädd.

Minus: Använder gärna skallet (är den enda vallhunden som får använda skallet, säger väl en del…) och kan ibland vara lite "väl" social mot okända personer.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Jetaime
5

Namn: Winsome Pack's Alabama Angel "Zuki"

Ras: Australian Shepherd

Personlighet: Lyhörd, trogen intelligent och envis. Hon är mycket en "tänka-först-agera-sen-hund" så det kräver att matte är riktigt rolig ibland ;).

Plus: Arbetsvillig, tycker det mesta är kul, har en bra på-och-av-knapp, lyssnar och följer mig väldigt bra.

Minus: Kan skälla till då och då när det blir för intensivt, tex när hon arbetar med nått och blir väldigt koncentrerad och det inte riktigt går hon hon vill. Annars har jag väl inget mer negativt att säga.

Ulrisa
3

Namn: Berry Patch Vampire Lady Fangs - Bindi

Ras: Miniature American shepherd

Personlighet: Lättlärd, social, hängiven, snäll och otroligt samarbetsvillig älskar sin familj. Gillar mer småhundar än stora, är de för stora avbryter hon gärna leken med att lägga sig på rygg. Älskar att leka, med andra hundar och människor. Otroligt social mot männsikor som hon tidigare träffat, slänger sig på rygg framför fötterna, viftar på svansen och vill bli kliad på magen.. det är det bästa hon vet! kan även göra så mot "okända" människor som hon fått en bra kontakt med från början. Hon är jättebra på att läsa av människor och känner på direkten om det är någon hon kan lita på eller inte. De som hon är osäker på vid första mötet ryggar hon ifrån, vill gärna hälsa men det ska ske på hennes villkor. Andra människor reagerar hon som jag tidigare skrivit som vilken i familjen som helst.

Plus: Att hon inte skäller, hon är otroligt snäll, kommer det hem människor till huset så blir hon jätteglad men hoppar inte, kommer bara fram och hälsar sen går hon och lägger sig. Hon anpassar sig för stunden, ute är hon aktiv och vill leka, jobba men inne ligger hon gärna och kelar. Hon är väldigt anpassningsbar! Har aldrig visat aggresivitet mot andra hundar eller människor.

Minus: Kan vara lite reserverad mot "vissa" nya människor inte alla, det beror på hur första mötet var. Hon gillar inte när de kommer rakt fram till henne, hon vill hälsa på dem först. Annars ryggar hon undan. Annars har jag farktiskt inget mer negativt att säga. Jo, kanske att hon är så fruktansvärt "hundkär" så hon tar sig gärna en tur till grannens hundar för att leka om man vänder ryggen ifrån henne en stund… inget som stör min granne men det stör mig :-)

Fridaaaa
3

Namn: LillanRas: Sankt bernhard, långhårigPersonlighet: Kelsjuk, osäker, alert, busig

Plus med rasen: Trevliga hundar. Relativt lättränade. Kan tränas i många olika hundsporter. Minus med rasen: Dreglar och fäller massor. Tar en hel del plats.
Risk med höfterna om man inte kollar noga.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cassii
0

Namn: LexieRas: Shetland sheepdogPersonlighet: Otroligt familjekär och när folk lärt känna henne tycker de väldigt ofta om henne, hon är som en riktig clown och jag vet inte hur många gånger om dagen som jag skrattar åt hennes påhitt!Plus: Hon är väldigt neutral och skulle mer än gärna kunna jobba flera timmar varje dag. Hon reagerar inget speciellt på nya miljöer utan är väldigt neutral överlag.Minus: Tycker inte om nya människor utan är väldigt osäker på de, något som hände efter en olycka som liten (blev biten av en hund, men kopplar det inte till hundar utan människor)

Namn: TwixRas: Shetland sheepdogPersonlighet: Glad, galen och ser livet som en stor lekplats! Hon har ett mycket bra självförtroende och svansen ligger alltid som en båge över ryggen. Hon gillar att gosa med mig och är väldigt på överlag!Plus: Social, glad, galen och föremålsintresse! Hon är väldigt "goig" och gillar mat otroligt mycket!Minus: Hittills går hon upp väldigt mycket i varv vid snabba träningar (om jag springer ifrån henne, springa genom tunnel etc.) Men jag tror det bara är en mognadsfråga :)

JasmiineN
1

Namn: Brantastigs Älsklingsdocka ''Dolly''

Ras: Collie, långhårig

Personlighet: Busig, lekfull, lättlärd, mysig, social, nyfiken.

Plus med henne: Väldigt Lättlärd, är med på det mesta, väldigt mysig & trevlig, Social.

Minus med henne: Hon gillar inte okända saker (hon vill slita sig ut kopplet så fort där kommer något hon inte sett förut eller saker som skrämmer henne), Hon tycker inte om att duscha alls, klumpig tjej.

(Hon är bara 4 & halv månad än)

Sajtvärd på Collie

sinfang
16

Namn: Sindri (Hane, 3 år)

Ras: Dalmatiner

Personlighet: Intelligent. Envis. Mycket kärleksfull och älskar mys. Vill gärna ligga i knät i soffan. Älskar kroppsvärme och gos. Väldigt "egen", hittar på mycket roliga grejer.. Påhittig och finurlig. Smart, säger till när han vill ha hjälp med saker (hjälp mig med leksaken under soffan, fyll på mitt vatten, öppna dörren till mig osv osv - men han "frågar" alltid så fint haha, ett speciellt "hjälp-mig-skall") Han är lättlärd - när man är en god "lärare", dvs är tydlig och ser till att lektionerna är roliga! Mycket uthållig & flexibel (älskar en heldag i skogen med mycket spring, spår och lek, men älskar nästan lika mycket att ligga på soffan och slappa efteråt). Sindri älskar att titta på teve, simma och leka med aktiveringspussel för hundar, spårövningar, cykelturer m.m.. Han är en fena på att lära sig tricks med klickerträning.

Plus: Mycket av det ovan är egenskaper jag gillar med Sindri. Framförallt uppskattar jag hans starka personlighet och sätt att kunna kommunicera. Sindri är som många andra dalmatiner en exemplarisk vakthund - kan vara både bra och dåligt, men det passar i mitt liv. Däremot saknar han helt jaktinstinkt - vilket också är i mitt fall perfekt då jag kan ha honom lös i skog och mark utan att vara så värst orolig. Han springer alltid i närheten av mig och har noga koll på var matte är. Min dalmatiner är lyckligtvis mycket frisk, stark och sund, och ännu så länge fri från rastypiska åkommor som eksem och allergier. En del hävdar att "ju mer prickar desto friskare dalmatiner" - vilket jag inte alls vet om det finns någon sanning i, men faktum är att Sindri är extremt övertecknad (snarare vitfläckig än svartprickig), och helt fri från hudproblem.

Minus: Sindri har mycket lätt för att bli uppstressad och nervös. Han är mycket pipig när han är otålig och kan ha oerhört svårt att varva ner i främmande miljöer. Hemma är han däremot alltid avslappnad och fridfull. Men åka tåg, bil, buss, gå på stan, sitta med på uteserveringar - det är ingen höjdare. Han är tre år och vi jobbar fortfarande på det.. Sindri går inte heller ihop med andra stora hundar (utom vår äldre hund som han är uppvuxen med). Han blir lätt rädd och osäker om han träffar på någon annan lösspringande stor hund, vilket kan leda till aggresivitet. Därför har han inga "lekkompisar" i hans storlek. Småhundar går bra. Sindri älskar att leka med barn och är väldigt duktig, men jag skulle inte låta barn leka med honom utan uppsikt. Han behöver en tydlig ledare - och tydliga gränser.

Jag tror Sindri är en mycket typisk dalmatiner, dessvärre av den sorten som har nervösa tendenser. Jag tror att man behöver lära känna en dalmatiner på riktigt för att upptäcka vilken underbar hund det är. Dom har ett hjärta av guld och är oerhört kärleksfulla, varma och lojala individer.

Thissofie
2

Namn: Zigge

Ras: Fransk Bulldogg

Personlighet: Envis, Clownig, Sömning, Glad

Plus: Mysig, hängiven till sina ägare, livfull, glad, sömntuta,
älskar allt och alla, egen personlighet, aktiva.

Minus: Allt för envisa ibland, gör lite som de vill, svårt att sluta leka.

Fjordell
0

Namn: Stand Strong Da Hot One "Jackson"

Ras: American staffordshire terrier

Personlighet: Han är en otroligt barnslig och lekfull kille, och vet vad han vill… Väldigt envis! Älskvärd och flirtig av sig.

Plus: Lättlärd och trogen. Älskar alla! Kräver att man känner sig störst, bäst och starkast, annars är det han som bestämmer, vilket jag anser otroligt positivt då det fungerar som en liten påminnare om att man inte ska ha låga tankar om sig själv överhuvudtaget.

Minus: Det är så väldigt mycket terrier i honom, tappar lätt fokus. Lite vaktig av sig ibland. Och dessvärre har han, så fort han fyllde 1 år, blivit väldigt osäker av sig kring det mesta. Men vi jobbar på det, han är trots att bara 1½, så han har mycket utveckling kvar att göra, både mentalt och fysiskt.

tigre
1

Namn: Elvis

Ras: Welsh springer spaniel

Personlighet: Fruktansvärt nyfiken, social och impulsiv. Han ska vara mitt i centrum hela tiden och inte missa en sekund av något. Otålig är han också, helst ska allt hända med en gång, att vänta är det värsta som finns. Han är en dessutom en väldigt högljudd hund. Pratar hela tiden.

Plus: Initiativrik, glad, sprallig. De är roliga hundar, mycket personlighet och glädje. Snabblärd och kvicktänkt.

Minus: Den enorma nosen… Går med nosen i backen hela tiden. Jag är inte överdrivet förtjust i hur sociala de är heller. Allt och alla är bästa kompisar. Ofta upplever jag dem som lite "all over the place". Svårt att fokusera på EN sak, för det kan ju hända något intressant nån annanstans.

Ulrisa
5

# 57 Det va nog den finaste dalmatiner jag sett!! vad mörk, och ovanlig! jättefin!!

sinfang
0

#61 Ååh hihi, Sindri tackar & bockar för dom fina orden :')

JasmiineN
1

Håller med #61 att den Dalmatinern var jättefin!

Sajtvärd på Collie

rosahalsband
0

Namn: Rosie

Ras: 75% Schäfer 25% Labrador

Personlighet: Knasig, klumpig, busig, omtänksam, Världens kelgris!

Plus: Älskar mina vänner och nära, lättlärd som bara den. Älskar att ha sällskap av mig och följer min sida samt när folk mår dåligt tröstar hon, även när de inte visar några tecken (för oss människor) kommer hon på dom och lägger sig och myser, rullar runt och clownar sig för att folk ska bli glada.

Minus: Som sagt lättlärd, även på den negativa sidan, tränat bort "utfall" emot hundar, cyklar, djur och barn, min mamma har omedvetet lärt tillbaks varenda liten dålig sak, och min hund förstår ju inte vad hon gör för fel för hon lär sig på en gång om man inte visar det rätta direkt, tyvärr. Har blivit osäkrare och är fortfarande så sjukt valpig så man ibland inte orkar.

Lilllens
3

Nu kan jag även skriva om min nya illbatting :)

Namn: Holly

Ras: Mops

Personlighet: Hon är en extrem morsgris. Vill alltid äta något, får hon inget hämtar hon sin måtskål och lägger den framför mig(hon tar upp den i sängen och soffan om det behövs). Hon är inte den vanliga mopsen som gärna sover och tar det lugnt, nej det är full rulla varenda 24/7. Hon påminner om en terrier och jag skojar inte ens. Men det var därför jag fastnade för henne.

Plus: Jag kan egentligen inte skriva så mycket om just rasen eftersom Holly är så långt ifrån en mops man kan komma(förutom att hon ser ut som en). Men de mopsar jag har träffat har varit väldigt roliga och glada! Det är en människokär ras.

Minus: Hälsoproblem. Även om det inte har drabbat just Holly, hon andas utmärkt enligt veterinär. Hon har inte utstående ögon heller, det är också vanligt. Folk tror att man automatiskt har en sjuk hund för att det är en mops, så är det inte.

RockinNewport
6

Väldigt intressant tråd :) Jaha då ska vi vad vi kan få ner om min lille plutt ;)

Namn : Ceazar "Memphis"

Ras: Grand Danois

Personlighet:  Snäll men vaktig. Väldigt sällskaplig och ska vara med på allt, även i möbler så som sängen och soffan. Helst sitta i knäet. Annars alert och pigg speciellt när det är matdags

Plus: Lättlärda och bra vakthundar med ett stort hjärta.Hängivna familjen och en stor och trygg hund.  Barnkära och lättanpassade, trots sin storlek behöver de inte ett palats att bo i, bara de får sin dagliga motion.

Minus:  Storleken. Valpen växer så det knakar ( min har gått upp nästan 19 kg på en månad) så man får vara försiktig med deras leder och skelett. Kan vara bra att ge dem ett tillskott av B-vitamin och kalk utöver fodret. Kan vara jobbigt att bära in dem i bilen eller uppför trappor första året.

Ett annat minus som jag har märkt är att när min hund som är en 4 månaders valp träffar vuxna hundar så blir de vuxna misstänksamma när den här "valpen" ser ut som en vuxen hund men beter sig som en valp. De blir förbryllade över storleken…

Men summan av det hela så är jag jättenöjd med Memphis. Han är lika go som alla andra Grand Danois jag har träffat. Känner att jag hittat en ras som passar min livsstil alldeles utmärkt =)

.... You Never Can Tell ....

[Zlarviig]
1

NAMN: Mixa Masken Werner (Kallas Mixi, Pixie och Pruttkorv)

RAS: Amerikansk Pitbull terrier/ Engelsk Staffordshire terrier

PERSONLIGHET: Lat, Gosig, Tror att hon är en katt, Älskar alla djur, Beskyddande, Kärleksfull.

PLUS: Mixa är alltid på kelhumör. Hon ska alltid krypa upp i knäet, hur man än sitter. Hon ÄLSKAR och respekterar alla katter. Hon vet precis vad hon kan göra med vilken katt. En kan hon leka med och jaga, en måste hon var lugn och snäll mot o.s.v. Hon är så underbart varm och värmer en gärna när man fryser. Hon älskar att bada som jag gör.

MINUS: Hon är för undergiven (hon vågar inte säga ifrån), hon är små rädd för barn, ibland kan hon vara lite väl beskyddande, hon är en RIKTIG SURKÄRRING när hon är skendräktig, vilket är vid varje löp.

evelina1991
1

Namn: Wilma (8 månader)

Ras: Schäfer/ Border collie

Personlighet: Kärleksfull, älskar alla! Nyfiken, smart, älskar att jaga våra katter här hemma men livrädd för dem annars.

Plus: Att hon är så himla lätt lärd. Tog inte ens en månad efter vi hämtade henne så lärde hon sig att inte kissa och bajsa inne. Om de inte verkligen knep.

Minus: Att hon drar så fruktansvärt i kopplet! Hört att de kan vara rasrelaterat, vi vet ej! Men detta håller vi på att arbeta hårt med.

HystrixEpic
0

Namn: Akila (6 år)

Ras: Labrador/ Irländsk Setter/ Engelsk Springer Spaniel

Personlighet: Hon är väldigt enkel på det sättet att hon älskar mysdagar i soffan med korta promenader och sovandes lika mycket som hon älskar hela dagar i skogen Glad Lyckan kommer när man kar köpt henne ett ben eller tar fram kopplet! Hon är glad och visar vad hon vill. På grund av en skada hon fått som valp så kan vi inte hålla på med agility och liknande för mycket. Då gäller mycket uppvärming. Annars älskar hon att leka och busa. Bollar är hennes favorit grej. Och det tog lång tid att lära henne apport på rätt sätt då det var roligare att hämta bollen och springa iväg ytterligare några meter och tugga på bollen. Nu för tiden när man kastar bollen kommer hon tillbaka och kastar bollen på en, det gör hon iallafall om hon vill leka apport Skrattande Därför har vi börjat träna "basket" då hon ska kasta bollen i en korg vilket går framåt! Glad Syns att hon är labrador då hon gärna bär på våra skor och lägger dom vid hennes sovplatser, däremot har jag aldrig fått henne att bära på en sko på kommando. bara bollan och en och annan pinne**.

**

Plus: Lättlärd, glad, väldigt anpassningsbar, charmig, helt underbar hund helt enkelt! lydig, kan ha henne med mig överallt för hon är så lugn i sig själv och bryr sig inte så mycket om var vi är. Kan åka buss och Tåg utan problem. Är jag sjuk så gör det inget för hon gillar att ligga och mysa hela dagarna också, hon brukar alltid vara hos den som sover Skrattande Gör såna söta ljud ifrån sig när hon vill något eller när hon sover. Hon är inte så kräsen. Gillar godis, kan ge henne vilket ben som helst och hon blir lycklig. Smart!

Minus: Brukar ta upp halva sängen när man ska sova och hon är som en bönkudde när hon väl ligger där och svår att flytta på Skrattande Får ibland separationsångest när man lämnar henne på en okänd plats (det brukar vara strax innan löp), innan löp beter hon sig som en ouppfostrad valp som rymmer och lyssar jättedåligt! Ganska mammig

[Teddies matte]
1

Namn: Hopeanuolen Terho Tamminen "Teddie" (2 år)

Ras: Lagotto Romagnolo

Personlighet: Glad, vänlig, busig, människokär.

Plus: Det största plusset med honom: Otroligt lätthanterlig!! Väldigt lättlärd, frisk**.
**

Minus: Som yngre kunde han ha lite svårt att anpassa sig till nya platser och situationer, blivit mycket bättre med åldern dock.

nlinds
0

**Namn: Melwin
**

**Ras: Bearded Collie
**

**Personlighet: snällaste busfröt i hela världen
**

**Plus: Går ihop med ALLA hundar som går ihop med honom.
**

**Minus: Kan inte vara ensam själv och är rädd för nästan allt :(

**

**Namn: Inte bestämt mig ! men det lutar åt Aros / Nero :)
**

**Ras: Vit schäfer
**

**Personlighet: Gosbjörn
**

**Plus: Charmig som få
**

**Minus: Inte rumsren än !
**

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Vizzla
0

Namn:  SE V CH Alf

Ras: Långhårig normalstor tax

Personlighet: Alf är busig men snäll och lugn inomhus. Han är tålig, modig och nyfiken. Han ha alltid nåt på gång och får han inte uppmärksamhet så ser han till att man uppmärksammar honom.

Plus: Modig och snäll, tål all behandling

Minus: Osäker på nya människor

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

[Crazy Rabbit's]
1

Namn: Musical's Forever Plaid "Eskil"

Ras: Labrador

Personlighet: Eskil är en underbar hund med så himla härligt temperament.
Han är glad emot allt och alla och skulle aldrig göra någon något ont.
Han älskar att vara ute i snön och går gärna lös överallt.
Och hans sätt är så härligt, när han har tråkigt kommer han och lägger huvudet i knät och tittar på en. Skulle aldrig kunna tänka mig en mer trevlig hund än min Eskil.
Finns så mycket att skriva, men det skulle bli en hel novell, haha.

Plus: Snäll emot alla djur och människor, underbar att ha lös och lyssnar riktigt bra
Han är en riktig kelgris och lägger sig gärna i sängen/soffan med mig om han får, och det älskar han.

Minus: Kan inte hitta några minus med honom, det enda är nog att han är lite gnällig av sig, dock endast när han har tråkigt och vill ha uppmärksamhet :)

Tetitu
6

Namn: Penny (~8 månader)

Ras: Golden Retriever

Personlighet: Happy-go-lucky, älskar alla på gott och ont, busig, genomsnäll (nästan dumsnäll), ättövertalad ("matte jag vill inte ligga still och få pedikyr" "jooo, men nu gör vi det här" "okej då! :D" ;)), bra på- och avknapp oftast. Har både lätt för att gå upp i varv och för att koppla av, men vad som bör ske i vilka situationer är inte helt utrett än ;) Miljöstark, dock så är hon lite i spökåldern just nu, hehe.

Inte envis, även det på gott och ont. Kan vara lite svårmotiverad ibland (kan ju ha med åldern att göra), men vi börjar få "bukt" på det nu efter mycket jobb med att hitta de bästa belöningarna. Älskar att bära på saker, vältra sig, knorra och är allmänt bäst.

Plus: Älskar allt och alla, går ihop med alla hundar hon mött, älskar alla människor hon ser och speciellt barn. Är väldigt lugn och tål all hantering, från vem som helst. Tycker oftast det är kul att samarbeta och träna, är smart och förstår fort. Har en jättehärlig personlighet och är genomsnäll till 100% och jag kan lita på henne till 99%. Är inte envis och vill göra rätt.

Minus: Älskar allt och alla ;D Vill ofta fram till folk och fä vilket kan vara väldigt jobbigt ibland även om det är bättre än att hon är rädd såklart. Är inte envis, vilket kan vara lite svårt ibland i träning eftersom att hon stundvis lätt ger upp, men vi jobbar på det :D Den resterande 1% jag inte litar på henne är när hon går lös, eftersom att hon gärna vill fram till andra hundar och människor. Jag kan alltså inte säga att jag till 100% är säker på att jag skulle få in henne i alla lägen om vi mötte en människa/hund i skogen när hon var lös (jobbar på det med, skvaller ftw!).

Men jag älskar min Penny mer än allting och jag är så himla nöjd med att jag fått just henne, kunde inte blivit bättre. Min älskade prinsessa!

Charlotta-B
0

Namn: Max (2År)

Ras: Bedlingtonterrier

Personlighet: Lugn, men busig, älskar barn.

Plus: Lagom stor lätt att ha med sig, Funkar bra med andra djur, väldigt lugn lite som en gammal gubbe :P Men har en påknapp och kan vara riktigt på G om det gäller.

Minus: Han har allergi.

Charlotta-B

DinJejja
1

Namn: Alf

Ras: Dvärgpinscher

Personlighet: Mysputte! Mysa under filt, täcke eller framför varmt element/brasa är det bästa. Livlig och älskar att få sträcka ut på en gräsmatta eller äng. :)

Plus: Gillar alla. Väldigt go och tillgiven.

Minus: Vaktig. Kan vara lite jobbigt om man bor i lägenhet och det går förbi någon i trapphuset eller om posten kommer.

Bilden är från nyss, värmer sig framför elementet. :)

lillalycka
0

Namn: Nalle

Ras: Tibetansk spaniel (Mamman har en liten % lhasa apso/griffon i sig men det varken syns eller märks)

Personlighet: Glad, busig, älskar barn och andra djur, ställer upp på vad som helst, orädd.

Plus: Att han är så glad och vacker. Vill alltid vara med på allt, kan vara soffpotaits eller vara med och jobba en hel dag. Har en väldig urstrålning. Mycket intelligent och lättlärd. Orädd, går att ha lös på ställen där det inte är någon väg.

Minus: Kan ha lite väl mycket egen vilja ibland. Springer inte bort när man har honom lös men väldigt svår att få tag i, kan hålla sig en meter ifrån en men låter sig inte fångas. Kan skälla på dörren ibland.

Hannna
0

Namn: Cissi

Ålder: 15 år

Ras: Lancashire heeler

Personlighet: Positiv och har integritet!

myraibrallan
3

Namn: Kedveshazi Tassimo

Ålder: 1 år och en månad

Ras : Korthårig collie

Personlighet: snäll, pigg och charmigSkrattande

Plus: pigg och glad,alltid med,

Minus: lite fjantig om man höjer rösten,,

Joie
0

:) underbara!

Ralktad
9

Namn: Nikkitorpets Chevrolet Corvette.

Ålder: Snart 10 veckor.

Ras: Australian Shepherd.

Personlighet: Bestämd, lättsam, busig, will to please, självständig, följsam, alert.

Plus: Väldigt bestämd och självsäker tjej. Hon är väldigt trygg i sig själv som är ett stort plus. För varje vecka visar hon mer och mer arbetsvilja och klokhet.

Minus: Än kan jag inte hitta något minus, mer än att hon är lite för självständning och säker i sig själv. Precis när jag fick henne så kunde hon gå sin egna lilla väg, men nu har hon blivit allt mer följsam. Sedan också att hon är lite för oförsiktig, menmen.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Caaassiiie
1

Har tyvärr ingen egen vovve. Men har växt upp med massor av hundar, framförallt med Rottweilers. Har ett starkt band till min grannes hund från det att han var valp och bara någon vecka gammal, så kan skriva ett par ord om honom för han ligger mig varmt om hjärtat och har hjälpt mig genom jobbiga dagar! Tyvärr så har jag mist två fina vänner sedan 2009. Nero blev 8,5 och Bacchuz fick knappa 2 år livet. Har aldrig haft bättre hundar i mitt liv! Men skriver nu ett par rader om hunden som finns kvar.

Namn: Sigge

Ras: Rottweiler, 9 år.

Personlighet: En riktig gangster, haha. Skämt åsido. En fin gammal vovve med ett stort hjärta. Hade det inte varit för hans gråa nos, så lovar jag att du inte hade gissat på att han är 9 år. Inte ens veterinären trodde på det. Han har lika mycket spring i benen och är lika aktiv som när han var en busig valp. Han kom aldrig riktigt ifrån det stadiet. Glad hund som vill vara med på allt. Hade kunnat skriva så mycket mer.

Plus: Som sagt, hade kunnat skriva massor. Men en sak som jag är väldigt glad över är väll att, trotts att jag inte träffade honom så mycket under tiden jag gick i skolan, utan först nu senaste halvåret, så kommer han ihåg allt vi gjorde när han var valp. För det är BARA med mig han gör de sakerna med. Bara mig han "pratar" med/välter omkull och blir skogstokig med. Hela hunden lyser upp och blir riktigt besviken om han inte får träffa mig minst en gång om dagen.

Minus: Det får jag väll säga är att han är han-ilsken. Det kan vara riktigt jobbigt om man är ute med honom och han får syn på en hane, då är promenaden körd, om du inte kan ta en annan väg förbi. Fast ibland bryr han sig inte alls lika mycket. Han har också sina bra och dåliga dagar. Ett annat "minus" är väll att han inte är min egen vovve! (Dock kommer min granne snart hem med en ny liten valp till mig, om sådär en vecka)

Här kommer en bild på den gamla token!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Viccan92
1

Namn: Klockarebol's Jason "Jason"

Ålder: 8 månader

Ras: Långhårig dvärgtax ev normal får se när han blir äldre.

Personlighet: Busig och kelen. Ligger på de mest märkliga sätt och på de mest märkliga ställen. Älskar alla djur men är osäker inför människor. Gillar än så länge inte att träna men det jobbar vi på. Är en enkel grabb som vi kan ta med överallt utan problem.

Plus: Lagom storlek, kelen och härligt temperament. Otroligt bra päls och kropp. Lär sig fort när han väl vill.

Minus: Inte så intresserad av träning. Bara en boll nere men han har fortfarande några månader på sig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

WastedAgain
4

Namn: Aske

Ras: Newfoundlandshund

Personlighet: Väldigt självständig, envis, mycket motor, trevlig, lugn, självsäker, rolig att ha o göra med.

Plus: Han är lätt att ha med överallt trots sin storlek, vill jobba mycket med huvudet (kan även vara ett minus vissa dagar.. :-)), anpassningsbar. Sniffar reda på allt vatten utomhus (kärr, pöl, ocean, sjö etc.) och ska plöja igenom det :)

Minus: Drar in enorma mängder grus när det är dåligt väder ute, dreglar en del vilket inte alla uppskattar, stor ras = uppskattas ej av alla.

LillPom
3

Namn: Inez

Ras: Pomeranian

Personlighet: Lung,sprallig,tokig,smart och underbar !

Plus: Hon lär sig snabbt vad som gäller. Hon gillar att gossa och kan lätt ta de lugnt om matte ger signalen :) Sen är inte de lika roligt varje gång dock. Älskar att hänga med på allt och vill gärna träffa nya männinskor!

Minus: Hon kan bli lite envis ibland… hehe.. hon visar sin protest med att gny och ''kurra''…. Gillar gärna att sno toa papper från toaletten så snart har vi inget kvar….

Fenix_Chicci
0

Namn: Sally

Ålder: 4 år

Ras: Bichon Havanais

Personlighet: Tycker mycket om alla människor, lättlärd och alltid full fart när man är ute. Inne är hon dock lugn som en filbunke, älskar att sova under täcket och sover utan problem till 11-12 om mornarna. Jättekelig och ska alltid sitta i knäet och mysa. Väldigt följsam och lyhörd.

Plus: Att hon är så enkel att ha lös, skulle aldrig sticka någon längre bit ens om det kom ett rådjur springandes, hon rymde en gång efter ett rådjur men kom tillbaka lika fort. Väldigt formbar, hon kan slappa om vi ska göra det och köra fullt ut om vi är ute i skogen eller tränar agility.

Minus: Hon kan vara lite skällig mot främmande hundar, har dock blivit mycket bättre med träning.

Namn: Ludde

Ålder: 14 år

Ras: Bichon Frisé

Personlighet: En helskön kille som älskar alla, hund som människa. Mat är största intresset, tycker om att bli kliad lite och vill vara med men är inte någon knähund. Väldigt självständig som vet vad han vill och är inte rädd får något.

Plus: Att han är så lugn och snäll mot alla och inte rädd för något.

Minus: Han kan bli lite skällig om det är lugnt i huset och är väldigt självständig. Han kör sitt eget race och det går tyvärr inte att ha han lös då han inte kollar efter oss, nu är han dessutom döv så.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Driva
0

Namn: Speja

Ras: Podengo Portugues Pequeno Liso

Personlighet: Jag har alltid så svårt att beskriva henne för hon är så otrolig komplex och rolig.

Men hon är otroligt glad, nyfiken och älskar människor. Trots att hon är väldigt självsäker så kan hon blil misstänksam och vaksam om det är någonting hon inte tycker stämmer. Men hon ska alltid fram och kolla vad det hon tycker är konstigt är för något.

Hon är väldigt smart och är säker på att hon får allt hon vill bara hon ser söt ut (vilket jag inte håller med om…). Envis som synden och har hon fått för sig något så ger hon inte upp i första taget.

Supergosig och älskar att vara nära och mysa och hon är så rolig, hon hittar alltid på saker och får en att skratta.

Men hon är också lugn, hon har liksom ett inre lugn och även om hon blir busig och är framåt så är hon väldigt sällan uppstressad och kan koppla av i de flesta miljöer.

Plus: att hon är så otroligt glad hela tiden. Det finns inget som kan slå ner hennes humör!

Minus: jag måste säga storleken även om det ofta är bekvämt med en liten hund så är det så mycket svårare att träna. Ryggen känner jag ofta av, och det är svårt att få in fot positionen pga att hon inte ser en riktigt. 
Sen att hon inte tål kyla. hennes tassar krampar ihop totaalt vid några minusgrader och hon avskyr regn.

Besök min blogg: http://bumpi.se

Luckysoul
0

Namn: Lucas

Ras: Jämthund/Coonhound mix

Personlighet: Hyper, dominant och osäker

Plus: Har blivit väldigt duktig på att gå förbi människor och hundar

Minus: Vet inte när han ska ge sig, Fattar inte att hundar tycker han är jobbig och han bits.

[RMSLiners]
3

Namn: Luna

Ras: Scandinavian Hound (europeisk slädhund)

Personlighet: Alltid glad (se bild), snäll, godhjärtad, energisk, taggad, arbetsvillig, lättlärd.

Plus: Energin! Älskar hennes energi…

Minus: Väldigt valpig fortfarande och går ibland efter eget huvud.

IdaStranne
1

Namn: Tjorven

Ras: 87,5% Chihuahua & 12,5% Japanese Chin

Personlighet: Väldigt mammig, feg i början men efter ett tag är hon världens goaste hund, kaxig men vet om sin storlek, lekfull

Plus: Hon är mycket snäll vid alla djur, stor som liten. Vid möte av ex hamster och gerbil så är hon väldigt lugn och hon ligger gärna bredvid och kollar på, nosar gärna och ibland kan hon ge djuret en puss eller tvättning. Möte med marsvin & kanin så kan hon lägga tassen på djurets rygg/rumpa för att hon vill leka men detta gör hon försiktigt. Med katt, hundar och upp till häst så är hon blyg och fundersam i början men leker otroligt gjärna i timmar om hon känner sig trygg i det.

Minus: Rädd för män och större/kraftigare kvinnor, även mörkhyade. Inte framåt, väldigt försiktig i början.

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

Jamie+Engla
0

Namn: SE UCH, NO UCH, DK UCH, NORD UCH, KBHV-09, INT UCH Faidros Santa Clara-A-Velha "Engla" och dottern Se JV-12 Fashion Star Isn't She Lovely "Kiara" Ras: Podengo Portugues Liso Pequeno Personlighet: Engla: kennelns ledarhund, även om hon är minst till storleken. En aktiv men bestämd hund som styr o ställer själv. Men ligger o sover i sängen, myser i soffan, ute och springer och är en AKTIV liten dam. Stjärnan i hemmet och min lilla gullegris ;) Kiara: Det finns bara två ord som kan förklara denna sak, aktiv podengo. Alla dem som har podengo tycker att deras är aktiva, det tyckte jag också med Engla som ung. Meeeen, det går inte att jämföra! Denna hund är hyper! Ena sekunden ligger hon o vilar i solen på stranden, andra jagar hon kanin i skogen. Man märker inte när hon ger sig av, och man behöver inte oroa sig. Hon kommer tillbaka när hon är färdig ;) Med eller utan djur i munnen haha :) Plus: Att dem håller ihop och att dem är så jävla snygga! (Utställnings mässigt mena jag) Mina små uts stjärnor! Denna rasen passar min livsstil! Då jag är en aktiv 15 åring haha :) (snart 15) Minus: Att Kiara har bättre kropp (uts) än mamma Engla. (Min finaste Engla ju) Nä men ville att hon skulle bli bättre men jaja.. Engla är ju bättre attityd på utställningar.. Att den fryser på vintern. (Om tassarna)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[hästängeln-love]
0

Ras: Coton de tulear tik.

Namn: Elsa.

Personlighet: Elsa är en mkt tillgiven och glad tik som verkligen älskar människor. Hon är en mysgumma och vill sova i mattes säng.

Hon är en lugn tik som alltid vill hänga med överallt.

Plus:

Hon är en bra familjehund och älskar människor.

Hon är snäll och är lugn bland andra djur.

Hon kan sitt, ligg, stanna och rulla runt.

Minus: Jag kan inte alltid ha henne lös ute för ifall hon får för sig någonting och blir på bushumör så springer hon iväg. När hon springer iväg så stöter hon oftast på andra hundar och hon vill nästan alltid börja bråka med större hundar som tex rottweiler, därför törs jag inte ha henne lös då hon är alldelles för opålitlig. Hon äter bajs, äckligt!

Hon är inte ett dugg lättlärd och man måste ha mycket tålamod för att få henne att lära sig någonting men hon kan några komandon iallafall.

Hon är inte en hund som gillar att busa så värst mycket utan lite av en enstöring, men bara lite…Haha mer negativt än positiva saker, men jag älskar henne lika mycket ändå.

Lans
3

Namn: Råvatj Aska

Ras: Korthårig vorsteh

Har bara haft henne i 2 månader (blev 4mån igår), så kan inte säga så mycket än. Glad +att det är min första hund, så har nästan inget att jämföra med. Tycker hon är väldigt lättlärd iallfall, även om hon kan vara vild och galen. Det gäller att ha tålamod och mycket humor. **Skrattande
**

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

MaaariaS
0

Namn:Maximillian

Ras: chinese crested powder puff/papillon

Personlighet: Han älskar att gosa och vill gärna vara nära en,glad underbar och mysig.

Plus:Älskar alla människor och dom flesta djur, är stabil i psyket,gillar att vara nära en och gosa.

Minus:Är rädd för fyrverkerier,gillar inte pälsvård och har dålig mage.Är rädd för rakapparater i ansiktet.Kommer inte 100% på inkallning(då andra människor och djur är roligare än matte.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Amaandaaa
1
  • Namn: Dexter (Murbergets Albert)

• Ras: Fransk Bulldogg

• Personlighet: Snäll, rolig, smart, envis, gosig, älskar att leka, vill följa med på allt, älskar allt & alla.

• Plus: Lättlärd, arbetsvillig, stor hund i liten förpackning & han är vääärldens goaste.

• Minus: Gillar inte att vara ensam hemma, fiser.
    www.FrallanDexter.blogg.se

Besök gärna min hundblogg som handlar om min Franska Bulldogg Dexter. www.FrallanDexter.blogg.se

linda88
0

#93 Helt klart sötaste hunden i tråden. Så bedörande, full med bus i blicken ;)

UrchinFamiljen
0

Namn: Josh

Ras: Samojed

Personlighet: Älskar bollar! Jättego, rolig! Ler alltid (förutom på den här bilden :P)

Plus: Det som är bra är att han skäller väldigt sällan och att ahn är undergiven mot katten. ^^

Minus: Pälsen. Gillar inte att bli borstad eller att bada..

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Joie
0

Aww vad söta! :D

Frosstis
0

Namn: Alfons

Ras: Engelsk cocker spaniel

Personlighet: Mycket mycket snäll, helt gosig, lättlärd.

Plus: Kräver inte mycket alls, har lätt att lära sig saker och supersöt

Minus: Tigger alltid, är så gammal redan (snart 9 år :() och drar alltid när man är på promenad och möter en hund han inte får hälsa på, ex en hane.. skällig

[trofast]
0

Namn: Gibbu.

Ras: Shih tzu.

Personlighet: En tillgiven och glad tjej som gärna myser och vill upp i famnen, en gudasnäll litet lurvtroll som alltid sköter sig när man träffar andra hundar och folk, hon är som en Labrador Retriever i litet format, lugn,snäll, klok och älskar barn.  Hon älskar att få springa när vi är ute och går, min lilla ängel <3 

Plus: hon skäller aldrig, är alltid tyst och lugn som ett lamm bland andra hundar och människor, är lättlärd, gillar agillity, hon kan gå lös ute och kommer när man ropar, kan gå fot bredvid mig. 

Minus: Finns inge minus med henne!

Pennybus
0

Namn: Bobbysocks Penelope "Penny" Ras: Mellanpudel Personlighet: Glad, arbetsglad, aktiv och mysig Plus: Penny: Hon är alltid så glad, mysig och vill alltid leka, lära och älskar långa promenader med träning på åkern. Rasen: Den är lätt att ha och göra med. Samtidigt som att den är aktiv och är duktig inom flera hundsporter kräver den inte fullt lika mycket som en brukshund. Minus: Penny: Hon är osäker vid hundmöten och trycker sig lätt mot mina ben/springer 5m bort. Något annat är att om en annan hund är undergiven blir hon lätt dominant, men om hon lärt känna hunden så kan hon gå ihop med vilken hund som helst! Rasen: Pälsen, de kommer upp i en "tovålder" vid 1-2 år. Större pudlar har oftast större viltintresse.

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Wezza
2

Namn: Smiley (Mini i mellannamn)

Ras: Schäfer

Personlighet: Förstående, anpassar sig, stans största knähund ;)

Plus: Helt enkelt världens bästa hund!

Minus: Åksjuk, dragig, skällig (inte hela tiden, men ofta)

(Är sjuk så orkade inte skriva så mycket…)

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

dinamnam
0

Namn: Cozmo

Ras: Border Collie

Personligheter: Världens snällaste, glad och väldigt pigg

Plus: Jadu…allt han gör mina dagar ljusa får mig att må bra 

och jag känner mig trygg med honom vid min sida..och när jag blir

ledsen så lägger han sitt huvud i min famn och tröstar mig!

Världens bästa hund!

Minus: Vad ska man skriva? Ibland så kan han vara lite envis och kan

reagera mot vissa män som har t.ex har cykel hjälm på sig…fast när

jag mear med reagera så menar jag att han drar upp svansen 

(visar sig dominant)

Med vänliga hälsningar 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.