God dag - 18 Mars
Än har någon inte startat en sådan tråd, väntade på förmiddagen att någon skulle skapa en sådan tråd men nu så hade jag väntat nog 😇
Vad har ni för er en dag som denna?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Härligt att någon annan också tar för sig 😃 Jag är lite seg och ibland har annat för mig, hähä.
Jag och Molly var nyss på en lång promenad innan molnen kom, brukar ta en runda på drygt 1 timme/dag och utöver det små promenader på 10-20 minuter :). Hon ligger och glor just nu medan jag sitter här, ska koka te och värma mig lite.
Ska även diska och plugga. Molly ska aktiveras med klicker och lite så 🙂
#1 Ja jag kände att idag när jag är ledig så kan väl jag skapa en sådan tråd 😛
Låter som att du har en rätt lugn dag idag, en vanlig vardag helt enkelt 🙂
Själv kom jag nyss in från en promenad med hundarna, tog för första gången på länge enbart en koppelpromenad. Då vi bor ute på landet med skogen runt knuten är det så smidigt att bara ta kopplet i fickan och ha hundarna lösa hela tiden. Men detta har ju lett till att Sigge är en idiot i kopplet och har glömt allt vad att gå fint i kopplet heter. Så vi tog en riktig träningsrunda idag och det gick ju sådär men ändå några framsteg 🙂
Nu ska jag snart plocka ur diskmaskinen, och sedan baka något gott. Sedan ska jag träna lite lydnad med Sigge och lite tricks med Algot. Sen hinner jag nog inte med så mycket mer innan husse kommer hem från jobbet.
God middag :)
Jag har precis tagit tag i disken, städat hela lägenheten och dammat av. Tillbringa sin lediga dag med att städa kanske inte är det roligaste, men det var behövligt.
Nu sitter jag här och "fönstershoppar" på Ikea och väntar på att min mat jag precis beställde ska komma till dörren :) Skönt när man slipper gå ut i denna snö när man vill ha sushi ^^
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Goddag!
Jag och Fidel har varit ute och sprungit och lekt "fritt följ-style". Än är han ingen lydnadschampion, men det är kul att belöna kontakt och fokus. Jag fortsätter att rensa bort allt jag äger, och Fidel får köra en del "du får inte vara med"-träning samt passivitet.
Imorgon ska vi träna med en vän dock, och gå på valpkurs på kvällen. Då blir det fullt ös, så idag blir lugn.
#ÄLSKAR din idé att beställa hem mat. Synd synd att jag ej har några pengar.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Sitter just nu i skolan, snart dags att gå hem =)
Vi har planerat in en långpromenad till isen idag med hundarna, sen blir det som många andra här roat sig med att göra idag, städa!! 😃
~mikkan
Det snöar ute! Vad hände där?
Även om idag är en lugn dag tänkte vi nog vara ute en del. Jag vill ju ha vår!!! Näväl, blir väl som för alla andra en hel städdag med korta kisspauser … suck. (Det svenska ordet alltså, att sucka)
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Gah tror jag sabbade min bakning, skulle hälla på glasyr på kakan men jag tror jag var för ivrig och hade på det medans kakan var varm. Vi får se hur det blir 😛Den står i uterummet och kyler av sig nu, får väl hoppas inte katten är där inne och tar sig en smakbit. Skulle inte förvåna mig.
Många verkar städa idag, tråkgöra!
#8 Usch!! Bort med all snö nu helst. Vill också ha vår.
Antagligen blir de väl en runda eller till rasthagen med en kompis och hennes hund… Sen mys och lite klicker :)
Ligger halvdöd i soffan med halsfluss, gör ont att bara andas :/ Får se om det blir någon träning idag, hm
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Sitter på jobbet och väntar på att få bli avlöst 🙂ska hem och ta en långpromis med mina monster…hade tänkt ta en tur till agilitybanan och träna Tony men vette fan om jag vill göra det när det snöar🤔
Idag har jag träffat Nadja, en hund jag passade förrut men som omplacerades för ca ett år sedan. Vi fick ett väldigt speciellt band, och efter ett år visade det sig att vi fortfarande har kvar bandet. Inte ens hennes ägare har längre ett sånt band till henne, då hon fått lära sig väldigt hårda metoder. Jag besökte dom, och möttes av en för undergiven hund som knappt vågade röra sig i huset. Väldigt synd, men hon låg och tryckte vid mina fötter hela tiden, och klappade jag henne inte sp ställde hon sig upp och la huvudet i mitt knä. Sedan, när jag stod upp, stod hon och lutade sig mot mina ben. När hennes ägare ropade på henne, så kom hon till ägaren men vände direkt och gick tillbaka till mig. När vi var ute på promenad så följde dom med mig hem, men jag gick in och hon fortsatte på promenad med nadja. Då ville inte nadja följa med ägaren, utan hon försökte följa med mig istället. Sedan såg jag att nadja vände sig om flera gånger åt mitt håll när dom väl gick. Detta gjorde verkligen min vecka! (ja, hela veckan, inte bara dagen!)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)