träffar era hundar sina syskon?
Nepp, vet inte ens vart hennes syskon befinner sig.
Hon träffade sin helsyster fast från en annan kull ofta, sedan trappades av och sedan fick de avliva henne. Svärmor ägde henne och det är min svärmor som fött upp våran vovve :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej. Hennes bror har uppfödaren kvar och kör i sitt spann, hennes syster har en annan slädhundsförare och använder i sitt spann. Vi har väll dock funderat på att hälsa på uppfödaren någon gång så kanske hon åtminstone kan få träffa sin bror samt möjligen far och mor också igen.
Nej. Har inte riktigt nån koll på var dom finns. Men det skulle vara kul att träffa nåt syskon till honom nån gång!
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Ja uppfödaren har en träff en gång om året då alla valpköpare får komma och umgås med sina hundar;) Vi ska dit för första gången nu i maj:)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
Nä, jag gillar inte uppfödaren och har ingen aning om vad hennes syskon är.
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
Jag bjöd hit uppfödaren och min hunds två brödrar i somras. Var tre hanar och en tik i kullen. Tiken bor långt här ifrån och är tydligen svår att få tag på så hon fick tyvärr uteslutas ur träffen. Anledningen till att det var jag som höll i återträffen var för att jag ville visa hur vi bodde och hade det och för att jag ville se hur brödrarna utvecklats (Uppfödaren har en bror till Samy och uppfödarens föräldrar har en).
Detta är enda gången de träffats och "valparna" är nu snart tre år gamla. Får se om det blir en träff till någon gång i framtiden. :)
Detta är en bild på de fina brödrarna :)
De träffades på valpträff hos uppfödaren ca 1,5 år gamla (nu 4 år). Får se om det blir fler återträffar då de är många mil som skiljer, men jag har god kontakt med 2 av 3 av de andra ägarna så vi kan följa varandras råttor.
Min mormor köpte en valp ur samma kull som vi köpte våran. Nu är våran hund 10 år men min mormors hund fick avlivas för några år sedan. Men innan det träffades de varje gång vi hälsade på dem och de hade riktigt kul ihop. :)
// jennifer
hmm ja min kusin ägde en kullsyster till min gamla tik så dom träffades ju ganska ofta medans hennes syster levde. puffen har träffat sin syter på utställning men inte sina bröder och min unghund kommer från Irland, jag har för mej att de hittade hem till syskonen på Irland så dom kommer nog inte att träffas mer.
Ja, uppfödaren arrangerar träffar ibland. Det är jättekul att se alla leka tillsammans!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Nej dom bor för långt bort men hans farbror bor här och han har träffat sin pappa två gånger. :)
Alf och pappa:
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Inte så ofta då de flesta bor väldigt långt från mig (vissa tom i Finland). Men ena brorsan har vi träffat var 6:e månad eller så då en kompis till mig äger honom - men vi har 25 mil mellan oss🙂
Min andra hund har bara ett syskon och den brodern bor i Norge - så den har vi aldrig träffat.
Ja :) Nästan varje dag. Min chef(uppfödaren) har en bror och hennes mamma har också en bror. Hon får även träffa sina föräldrar nästan lika ofta.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Ja, i snitt något eller några av syskonen varannan månad. Uppfödaren bor typ 2 mil härifrån och flera av syskonen bor också hyfsat nära, så vi träffas på kullträffar och träningsträffar då och då. Det är kul! Och nu ska alla syskonen utom ett gå en viltspårskurs tillsammans.

vi har träffat ena brodern två gånger då jag åkt och hälsat på. Sen har jag inte hört något mera från uppfödaren och tror att de inte vill ha mera kontakt. De övriga syskonen har jag aldrig träffat. Jag frågade om dem men uppfödaren hade ingen kontakt alls med sina valpar (!)
>>>Malum domesticum<<<
Tyvärr inte, resten av kullen bor ca 14 timmar norrut från oss. Men ska träffa min uppfödare i sommar om allt går enligt planera och då ska vi försöka få ihop en syskonträff.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Vi träffar både syskon och släktingar till Alice lite titt som tätt, tycker det alltid är lika roligt både hon och jag 🙂
Elvis har träffat sin syster och mamma några gånger sen vi hämtade honom i slutet på oktober :) Vi bor rätt nära, bara 7 mil ungefär så vi ska nog börja hälsa på oftare. Systern bor kvar hos uppfödaren. Valpträff ska det nog bli i maj för första gången och då får vi förhoppningsvis träffa dem andra två brorsorna också :)) Jag har jättebra kontakt med uppfödaren och vi hörs av nästan dagligen via Facebook, blogg eller telefon :)
Önska träffar sin syster minst nån gång i månaden sin vi flyttade upp till stockholm. Resterande 9 syskon hoppas vi på att få träffa i sommar på en "fyanthundsträff"/"whipeltieträff"
Tyvärr inte (längre), tidigare hade vi en kullbror i grannstaden men han omplacerades senare, de andra syskonen bor så långt borta så dem har vi inte haft någon kontakt med.
Den äldsta hunden har inte träffat sin syster på länge vad jag minns. Näst äldsta var ensam i kullen, så det är svårt för henne att träffa några syskon 😛 De yngsta, fyra valpar, kommer alla bo kvar hos oss och kommer därmed få träffa alla sina syskon varje dag.

Mvh Stephanie 

Spejas kullsyskon bor ganska nära. systern har vi haft "syskonträff" med och de hade hur roligt som helst. Sen har vi även träffats på två utställningar, men då har de bara nosat på varandra.
Brorsan vet jag också bor i samma stad, men har inte haft någon kontakt med de.
Tycker det är så roligt att se Speja och hennes syster de är så lika men ändå så olika :)
Besök min blogg: http://bumpi.se
#23 Hur gammal är speja nu? Och var kommer hon ifrån?
Mollys syster bor i Eskilstuna medan jag bor i Södertälje, har bara inte blivit av att vi träffas fast jag föreslagit det.. Mollys ena bror tror jag finns i Solna och den andra brodern vet jag inte alls vart han är.
Yes! Förtillfället bor Sagas bror Paddi hos oss! Dessutom har Saga två kullsyskon till några mil ifrån oss så vi brukar träffas lite då och då! :)
Tyvärr inte då flera syskon flyttat långt bort och till Norge. Vi träffar Enjas mamma genom pudelfika hos ufd och där bor även mormor som jag tycker att Enja brås mycket på. Dålig bild är detta, men närmast är mormor svart, sen jocker röd, mamma tissla, sen två svarta som är salsa o cissi bara en rumpa på enja 🤪
Nej det gör dom inte, men dock så ska snart våran tiks dotter få träffas snart igen, mamma och dotter träff blir det :D
Eftersom jag har två kullsyskon, så träffas de ganska ofta;) Är även kompis med matten till en tik från kullen, så de träffas en del. När kullen träffas på kennelträffarna så är det tydligt att syskonen har tighta band, även de som inte träffas så ofta.
Andra hanen träffar sina syskon en gång om året på kennelträff, men verkar inte ha några band till dem.
Ja. Varje gång vi hälsar på moster eller behöver hundvakt, och då är det mamma, pappa, 1 bror och 2 systrar, ibland även storasyrran :)
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Sigge träffar sin syrra och hans mamma emellanåt, brukar träffa uppfödaren ganska så ofta och gå promenader. Vi bor bara några kilometer ifrån varandra också.
Algot har träffat några av sina syskon en gång tidigare då dem var rint 6 månader, uppfödaren har hundträff 2 gånger om året. Förra året träffade Algot sin syster och mamma på en hundträff, och han har även träffat sin pappa några gånger (en gång på utställning bland annat)
Lägger upp en bild på Sigge och hans syster Chili 🐶
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Om syskon och föräldrar en gång separerats då vid 8 veckor och inte sets på länge har dem sedan INGET band till varandra. Säras dem inte under valpens uppväxt (eller syskonet) så skapar dem mycket starka band. Engla träffar inte sina syskon, dem bor nära men att träffa dem är inget intressant. Englas båda föräldrar är döda, maya gick bort för ett halvår sedan :( Kiara bor med sin mamma och pappan bor i göteborg (vi bor i sjöbo, skåne) så det är för långt. Kiaras syster lilly bor i boråsområdet.. Lite långt ;)
Min hund är ett år och han har träffat sin kullsyster två ggr som bor kvar hos uppfödaren. Ena gången för att hon ville se hur han utvecklats eftersom hon skulle passa honom en vecka när jag var utomlands och sedan igen just då när jag var utomlands… ;)
Synd att det inte kan bli oftare eftersom han och syrran har så kul ihop. De andra kullsyskonen bor tyvärr alldeles för långt bort.