Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 1042 ggr
[[Mellebelle]]
0

Papillon

Jag vill lära mig allt om papillioner! ni som har/haft eller bara vet mycket om den rasen bombadera mig! :D

Loveradio
0

Joheck, en av medarbetarna på sajten har två stycken

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[[Mellebelle]]
0

jaha okej då kanske jag ska skriva ett meddelande till h*n :)

Loveradio
0

#2 Ja eller vänta på att hon svarar här i tråden när hon loggar in :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[[Mellebelle]]
0

jaa fast hann skriva ett meddelande till henne nu :)

joheck
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har svarat i pm, men kan bjuda på en bild på mina små här.

Stor hund i liten förpackning.

[[Mellebelle]]
0

nej men oj så fina! :)

Michaela-N
0

En stor hund i liten förpackning. Trevlig ras för agility, rallylydnad eller tävlingslydnad till exempel, men jag känner till papillons som tränar bruks och spår också. Trots deras storlek blir de sällan trötta av fysisk ansträngning, min kille sprang en mil bredvid min cykel i skogsterräng i somras och var som vanligt när han kom hem 🙂 De klarar definitivt mer än vad man kan tro. Små och behändiga i storleken, nöjer sig med "lagom" mängd motion varje dag, trivs för det mesta med barn. Tja, skulle kunna berätta hur mycket som helst men fråga om det är något du vill ha svar på istället 🙂

Fridaaaa
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sambos lillasyster har en.

Livlig, alert hund. Gillar att vara med oss :) (vi passar han en del):
Tyvärr blev han dåligt behandlad i sitt förra hem.

De klarar en hel del, och behöver i regel en del aktivering tycker jag, för att få utlopp av sin energi :) Det är ingen "knähund" som vissa tror :) Visst dem gillar att vara i knäet i regel men kräver ändå mer än lite promenader :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
0

Skulle vara trevligt att träffa en bra papillon, de jag träffat har varit stissiga, skälliga & nervösa, alltså med småhunds temperamentet, synd.

Känner ingen som äger papillon, farmor gjorde för längesedan men det är inget jag minns nu. Så kan tyvärr inte dela med mig av fler erfarenheter.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund