Grov Personlighets förändring
Min tik Bella har alltid varit jätte snäll mot allt och alla, hon har gått jätte bra ihop med både han och hon hundar. Hon är lite över två år gammal och efter det senaste löpet har hon ändrat sig helt. Det började under själva löpet med lite utfall och så men jag vet ju att hon brukar bli relativt sur när hon löper så jag tänkte inte mer på det. Men efter löpet fortsatte det och det blev bara värre. Då läste jag om att festing halsbandet kan göra att hunden blir aggresiv så jag tog av det för att se om det hjälpte. Men hennes konstiga beetende blir bara värre, hon gör utfall mot hundar och kan även göra utfall mot större män. Hon gör aldrig något mot varken barn, kvinnor eller äldre människor. Men det är inte alla hundar heller bara dom felsta sedan finns det hundar som hon verkligen tycker om. Jag vet inte vad det är för fel på henne hon gör alltid som jag säger, jag har aldrig pjoskat med henne, jag har aldrig visat mig svag eller låtit henne bestämma. Hemma vet hon sin plats så varför håller hon på som hon gör???

Skendräktig, kanske? Har hon blivit mer "vaktig" hemma över saker?
skendräktig är alltid ett alternativ.
Men så pass grova personlighetsförändringar bör ändå kollas upp hos veterinär, hon kanske har ont någonstans.
Det är inte alltid hundar visar att de har ont utan det kan just märkas på personlighetsförändringar.
Hoppas det ordnar sig.!
smärtor,sjukdom, hormoner etc
vad är det för rastillhörighet på hunden?
≧◔◡◔≦
Jag tycker du ska gå till veterinär direkt.
Oj det här var länge sedan XP Bella mår i alla fall bra nu. Hon kan vara lite grinig på män och andra hundar men hon är inte aggressiv på det sättet längre..