Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 590 ggr
tokan76
0

hur göra???

Tjenare!!

Har en liten valp här som är ca 10 v gammal.. Han har varit så gott som rumsren, men nu så har han börjat med att gå och kissa inne.. (inte sätter sig utan går) Och han verkar inte bry sig om att han gör det.. ute ger han sig ej tid att kissa klart utan bara går iväg…

Finns det något att göra åt det eller rättar det tills med tiden??

Tacksam för svar..

Mvh Tokan76

Malin-A
0

han är ju bara 10 veckor gammal och att han inte kissat inne är nog mer tur än säkerhet från hans sida, d kommer säkertligan att rätta till sig med tiden, bara ni fortsätter att ta ut honom ofta.. oftast blir ju en hund rumsren vid 3-6 månader men det kan variera jätte mycket från hund till hund..

Vattnadal
0

Om man är snabb, kan man lyfta upp dem medan de kissar, och bära ut dem. De flesta slutar kissa då, men inte alla! Väl ute kan det kisssas klart, och berömmas.

Kör på den gamla regeln: Ut efter mat, lek och sömn, så går det fortast.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

zeretki
0

10 veckor är rätt normalt för att kissa inne. :) Det är bara att ha tålamod, inte skälla på honom och träna träna. :)

AnneN
0

Håller med de ovanstående ut efter mat, lek, och sov och ibland där emellan, så går det fortast.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstinjoh
0

Han är ju bara en liten, liten vovve.

Men om det ändå skulle ske en "olycka" bör du faktiskt inte tillrättavisa valpen. Då blir den bara olycklig, drar sig tillbaka när det är dags och blir ännu svårare att upptäcka och hjälpa. Torka bara upp, ta nya tag och var bättre med på noterna nästa gång!

Om du upptäcker valpen med att kissa eller bajsa inomhus kan du däremot avbryta den mitt i och bära ut den så att den får avsluta utomhus.

tokan76
0

ja vet ju att det är så, men blir väl lite nojig när det är första hunden man har ansvar för helt själv… Generad Knasigt va :/

tackar fär svaren =)

detta verkar vara en bra sida det jag sett hitintills =) *tummenupp*

AnneN
0

Man blir alltid nojjig då det gäller sina egna djur oavsett hur många man haft innan =)

Har du fler frågor så behöver du inte vara rädd för att fråga oss här på HiF

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Malin-A
0

haha ja man blir som sagt alltid nojjig, o bättre o va nojjig en gång för mycke en en gång för lite =)

ne fråga på bara om d finns fler frågor. ingen fråga är för dum =)

[helenal]
0

får amn fråga vad det är för ras? Man blir alltid lika nyfiken:) Och gärna en liten bild också.. hihi

tokan76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tackar det låter bra det Glad.

Det är en 4vägskorsning.. Mamman är Border/schäfer.. Pappan är lite ovisst om, men tror detär en risensnauser med lite labbe i.. Han ser ut så iaf.. hehehehe..

Japp bild finnes.. Det var denna bild jag fastna för =)

kerstinjoh
0

ser lite labbeaktig ut, så söt!

Lotta
0

Jättesöt =)

Liss
0

väkommen hit.. och jätte söt hund:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

tokan76
0

tackar.. ja han är bedårande minsann.. men en liten devil in black oxå.. hehehe.. men det står man ut med =)

gejsa
0

Men ack så liten bild. Jag ser knappt hur den ser ut ju.

Jag är gammal så jag ser så illa.

tokan76
0

kan tyvärr inte få den bilden större.. men har fler i mobilen.. ska försöka föra över dem.. hmm om jag nu lyckas.. hehehe

tokan76
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hmm.. måste kika och se om jag lyckades =)

gejsa
0

Hi, hi  jo, du lyckades. Va fin han är. Liknar min förra hund. Men hon hade 6 raser i sig.

Lotta
0

En riktig sötnos..och vilka grova tassar =)

Malin-A
0

sicken söting =)

tokan76
0

ja han är fin minsann.. Ska bli spännande och se hur han blir som vuxen… Ganska nyfiken på hur stor han blir.. =)

kerstinjoh
0

Vilken sötnos!

Vovvepuss från mig!

Liss
0

tokan76: hehe joo, då är nog min hund devil in withe då:P
Min mors hund är border/schäfer/labb/boxer:) och han är rätt så stor.. så de kan nog bli en stor tuss de där me:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

TinaH
0

Välkomen hit! =)
vilken sötis! =)

Vad är det för raser i honom? =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

tokan76
0

mamma är border/schäfer..

Pappan visste de ej riktigt… men risensnauser och ev lite labbe… Kan ju vara mera, ingen aning…