Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 10880 ggr
monstermash
0

Vad har du för hundbädd?

Vad har ni för hundbäddar till era hundar, något märke du rekommenderar?

Nämn gärna vad det är för hundras du har också och om du är nöjd med bädden. :P

sarae
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag syr egna bäddar till min blandis då allt annat jag hittar som jag gillar är för dyrt eller för dålig kvalité. 

Här är hennes "åka bil puff"/ värmepuff som hon fick som valp - still going strong men har inga nyare bilder tyvärr.

Pennybus
0

Biabäddarna verkar vara populära, vet dock inte så mkt om de. Själv använde jag en kartong, ett täcke och en filt. För hundkojans bädd använde jag en gammal madrass jag klippte sönder och la några filtar över (:

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Vizzla
4

Egensydd! Väldigt nöjd :) Tax

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

LinaK
1

Har en biabädd som jag köpte till första hunden, det är cirka 4 år sedan jag köpte den och den är fortfarande som ny. Den används varje dag av ena hunden, han krafsar runt i den och grejar. Så det är något jag rekommenderar, har lagt i filtar som han kan bädda med. Sen har vi en fäll (sån där ullig sak, Tror dem kallas vetbed eller nått) den ligger dom på ibland. Sen har vi en bädd från Ullared/gekås som är som fuskpäls. Den var billig men mjuk och go, så den ligger Sigge i varje natt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

malinroth
0

Mina har varsin Bia med fårfäll i. Mina är väldigt nöjda med sina bäddar men det är ju individuellt vad dom gillar..

[RMSLiners]
2

Har en STOR bia bädd, en egensydd bädd samt en svinigt dyr designer bädd från Nobby. Bia bädden har jag haft sen förra hunden, den är något stor för min nuvarande hund (får plats 4-5st av henne i den). Hon använder den ensast för att tugga ben i eller bara vila i. Den egensydda bädden sydde jag endast för att hon skulle ha mjukt underlag i sin mim-bur och den blev populär på så sätt. Nobby bädden köpte jag då hon absolut vägrar sova på golvet och gillar inte heller simpla bäddar utan kräver mjukt, gosig och varmt när hon ska sova om nätterna. Tog mig ca 6mån att hitta en bädd hon acceptera, när jag kom hem med Nobby bädden var hon nöjd och matte 1000spenn fattigare. Men den är helt klart hennes favorit som också följer med när vi ska resa någonstans. Är hon nöjd så är jag nöjd.

Sofie-Marie
0

Hundarna delar på en biabädd, vet inte storleken men den ena hunden är en schäferhane och den andra är en blandras tik (bordercollie, kelpie, bullmastiff, golden retriever och labrador = stor hund). Fungerar utmärkt och bädden har hängt med flertalet år. Hundarna är helnöjda :)

När den inte passar så ligger de i min säng (120cm) = TRÅNGT! ;)

CelsiusT
0

Vi har en sån där vanlig hundbädd till vår BC. Han gillar att ligga i den men den låter en del när han trampar runt i den vilket ibland är lite störande på natten. Köpte den för att jag trodde att tyget skulle vara lätt att torka av, men det var det definitivt inte.

Medarbetare på westernridning.ifokus

joheck
1

Pin har en bädd ifrån YAP dog, super snygg är den! Den befinner sig dock hemma hos föräldrarna för tillfället och har där tagits över av en katt…..

Loveradio
0

Har en BIA-bädd som jag är nöjd med. Min hund (Boxer) älskar den och den är lätt att torka av. Enkel och snygg. Och hållbar.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

joheck
1

Oj glömde skriva ras😮Papillon är han. Tiken (också papillon) har förresten en katt bädd med tak om ni förstår vad jag menar, vet inte märket på den och kan inte titta då den också är hos föräldrarna. Haha, lyckat att dom är där☺️.

Denna har jag hemma och Sansa gillar att ligga i den. Det va min kanins.

Lilllens
0

Hunden sover i sängen på eller under kuddarna,  köpte en jäääättefin lila kattbädd(ja det råkade vara en kattbädd) som hon aldrig ens rörde i..
Har ett odjur dvs Mops.

Ruzicka
0

Faktum är att jag har en plastlåda från IKEA. SAMLA, den största storleken med låga kanter för 75 kr. Det passar min Corgi utmärkt, och så kan han inte bita sönder den, heller. 😉I med några filtar och ett par gamla kuddar så blir den hur mysig som helst!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[typellisch]
0

Denna köpte jag för en billig peng :). Sedan la jag i en mysig filt och Molly älskar den! Så länge hon gillar den så är jag nöjd 🙂

Har en Nakenhund som man ser, hehe.

Sen har jag en till bädd bredvid denna (en ny bild kommer) där hon sover ibland och gnager på ben och busar runt på osv :).

[typellisch]
0

Denna bädd har hon med :). Hehe.. sedan två vanliga kuddar, en i mitt rum och en i köket :D.

Qepta
0

Har en BIA bädd och är kanonnöjd med den.

Tyvärr har mig ena kanin bitat av en del av ett hörn på bädden men det är ingenting som stör då jag har den delen av vädden mot väggen och hunden har inte försökt riva upp den delen mer.

Har en Tervueren.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Vizzla
0

#1 har du mönster på den påsen? :) Jättefin!

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Lans
0

Har en pluto premiu xl bur i hallen med diverse filtar och grejer i. Som hon sover i på dagarna. På natten är det kudden under täcket bredvid matte som gäller. 😍

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

[Forest]
0

Bia bädd hade vi den låg inte hundarna alls i men katten, så den har kissen nu.

Har inget märke alls märkt att hundarna gillar mer stora kuddar framför korg eller mjuka korgbäddar (som 3 och 14 visar) har köpt men gett bort alla såna eftersom de bara sammlar damm ;)  Vi har köpt 4 st stora tv-kuddar på utförsäljning 20kr st bra pris 😉

[Zipzee]
0

Jag har en biabädd men den används mycket sällan. Min hund bäddar hellre ner sig på en soffkudde.

[typellisch]
0

#20 Kuddar är väldigt poppis här med ;). Kines-''fasoner''?

rebeckanystrom-
0

har en biabädd från biltema, funkar super! Billig å bra, å ser lika dan ut som dom dyrare varianterna.

russin
0

Har BIA-bäddar i sovrummet (med fällar i), som kortbeningarna sover i när dom är själva. Har en annan luden bädd i vardagsrummet som är totalt värdelös. Hundarna gillar den, men den är svår att tvätta och slits snabbt. Kommer införskaffa en BIA även dit senare.

Wezza
2

Har en liten Schäfer, Smiley, men hon har ingen annan bädd än min säng 😃

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

sarae
0

#17 Tack! Tyvärr inte  - hittar själv på och syr inte efter mönster.

Misarn
0

Har den största storleken på biabädd och tycker den är bra. Dock föredrar Alice (Leonberger) att ligga på golvet :-)

monstermash
0

#14 - Vilken söt bädd du har!

semenius95
0

Shih-tzu/Lhasa apso blandas har jag. Och jag köpte bädd på biltema.

pillan33
0

Min har en bädd från Biltema som ser ut som en biabed. Hunden verkar nöjd. Men han sover hellre i min säng😛

Har en wachtelhund.

tjoopa
0

I vardagsrummet har vi en "biabädd" från Biltema som han har börjat använda mer och mer ju varmare det blir (eller ju mer päls han får kanske? ). Annars ligger han gärna i soffan med oss eller på våran mjuka ryamatta :) I sovrummet har han en egen säng/korg som vi nyligen fixat :) Det är en gammal fruktlåda som vi tagit bort någon bräda på och slipat och målat om :) Sedan så har han en jättestor hundkorg i plast uppe på hunddagiset som han sov i förut. Han är en bichon havanais :)