Kromfohrländer
Нej! Undrar om det finns någon med erfarenhet av Kromfohrländers? Skulle vilja veta lite allmänt angående den, ex. aktiveringsbehov, pälsvård o.s.v Alltså det vanliga! Tack i förhand!
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Jag har inte mycket erfarenhet, bara att en fd kollega skaffade en och vi gick på samma valpkurs. Den var väldigt reserverad/blyg och den vågade inte leka tillsammans i storgrupp utan bara med en lite äldre och lugnare valp som inte var för "på". Hans ägare sade att det är vanligt att de är reserverade (själv tycker jag faktiskt ordet blyg passade väldigt bra på just den hunden) och att de är lite kräsna med maten. Sjukt söt var den i alla fall. Jag antar att den inte behöver så mycket aktivering eftersom den tillhör gruppen sällskapshundar.
Jag har läst lite om rasen på rasklubbens hemsida för jag har själv varit lite nyfiken på den rasen och hemsidan ger en ganska bra beskrivning tycker jag. Men där har du säkert kollat redan. Jag läste iaf att den inte har någon jaktinstinkt!
#1 Tack! Ja, jag har redan läst där och det var mycket bra info!
Hallåjs!
Kompisen har Kromiskennel och jag kan säga att hennes hundar inte är reserverade.
Kanontrevliga, framåt och stabila.
Hon tävlar i agility.
Du kan ju trimma pälsen om man vill men annars så är det borstning om det behövs.
#3 Du råkar inte ha koll på hur mycket kromisarna fäller? :)
#3 Oh! Trevligt att höra att alla inte var blyga!
Alla jag träffat har varit extremt reserverade mot främlingar, men helt kära i sina ägare. Så fort ägaren ägnade ens en blick åt hundarna blev dom jätteglada…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#6 Vad gulligt att de är så kära i sina ägare!
Jag tror inte dom fäller så mycket, inget jag märkt ialla fall men dom har ju inte så tjock päls.
#8 Tack för informationen!