14 mars, god morgon!
God morgon đ
Vad hÀnder för er idag dÄ? Veckan Àr redan snart slut⊠tiden gÄr fort!
En vÀn kommer nog pÄ besök under dagen. Sedan ska jag plugga (satt i 6 timmar igÄr sÄ var riktigt trött pÄ kvÀllen sen), vika tvÀtt, dammsuga, moppa golven och diska.
VĂ€dret Ă€r fint och jag har mĂ€rkt att Molly blivit lite rastlös dessa dagar jag bara varit ute pĂ„ smĂ„ rundor sĂ„ en lĂ„ng promenad ska nog klĂ€mmas in ocksĂ„ đ
Nu dĂ€remot blir det kaffe, Ă€gg och yoghurt! Mat â€ïž
Ha en bra dag đș
AllmÀnlydnadsutbildning, hundkunskap, djurvÄrd. Sedan efter kommer la börja packa lite smÄtt, umgÄs med vÀnner, och sedan.. lÀsa? Inte vet jag, haha
"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"
#1 Ta dagen som den kommer alltsÄ ;p

Jag skulle ivÀg och jobba idag men ligger hemma och Àr sjuk :-(
#3 Krya! đș
Ăr sjuk, sĂ„ fĂ„r ta de lite lungt..
GÄ en lÀngre runda, Äka lÀmna henne hos tillfÀlligt "hundvakt", möte, sen nÀr jag hÀmtat henne tror jag vi ska hem och badas/borstas & sen kommer min killkompis ikv :)
Har just varit ute med hundarna pÄ en lÄngpromenad i skogen, Nu ska jag slappa lite framför datorn sen ivÀg med Tony för att trÀna agility en stund innan jag mÄste ivÀg till jobbet.
#5 Krya du med đș
LÄter annars som en hÀrlig dag!
#6 LĂ„ter hĂ€rligt đ
Izor och jag har varit ivÀg och kört rapport. Nu Àr vi hemma och ta det lite lugnt dÄ, vet inte vad som kommer att hÀnda under resten av dagen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#8 đ
#10 VeterinĂ€ren Ă€r aldrig rolig đ HĂ„ller tummarna för er! đș
#12 Ă h đ Sa uppfödaren att valparna var friska nĂ€r du köpte dom? Att dom inte bar pĂ„ den genen?

Jag tog lite sovmorgon, och masade mig sen upp, gjorde hundmat, matade innehundar, rastade dem (utom Cora som diskade Ingrids matskÄl och inte ville med ut), Ät sen frukost sjÀlv i lugn och ro, matade sen kaniner och höns, slÀppte utehundarna i hÀgnet för lite bus, och sen fick de mat. Tog sÄ en promenad i skogen med Vittra lös och Ingrid och Vidar i flexi. Vidar fick springa lös stor del han med. Underbart vÀder, och önskade att jag varit piggare och Ingrid friskförklarad sÄ att jag kunde ha kört 5 st framför slÀden istÀllet.
Sen bytte jag om, satte Vidar och Ingrid i bilen, slÀppte in Vittra till 2 huskydamer (hon vÀgrar följa med till jobbet dÄ Ingrid Àr med) och Äkte till draghundcenter.
Har pÄ jobbet idag meddelat alla som inte fÄr anstÀllning att det ej var deras tur, fÄtt bra besked av revisorn, packat och bokat frakt till nÄgra ordrar, pratat med nÄgra trevliga kunder och nu nÀrmar det sig stÀngning. DÄ ska jag betala benet Ingrid snodde medan jag hjÀlpte en kund att vÀlja rÀtt koppel, halsband och foder. Sen ska vi stÀnga, registrera kassan och Äka hem till middag.
MVH Elin
Medarbetare pÄ spetsar och urhundar. VD pÄ Draghundcenter
Vi har haft en slappardag :) Steg upp strax efter nio och gick ut med lilltrollet för morgonrastning. Blir rÀtt korta rundor nu nÀr det Àr lite kyligare ute pÄ morgon, han har ganska lÀtt för att frysa om tassarna. SÄ idag har bÄde han och jag legat mycket i soffan och gosat :) Lite trix- och inkallningstrÀning har vi ocksÄ kört med :) Har dessutom lyckats "busa ut" tvÄ av hans mjölktÀnder, nu Àr det en kvar som vi hoppas ska slÀppa innan tisdag dÄ vi har tid pÄ djurkliniken ;)
#13 Patella Àr ju nÄgot som förekommer i rasen, och bland smÄhundar generellt. Man kollar inte hundarna förrens vid 1-Ärs Älder sÄ uppfödaren kunde inte veta att hunden hade patella. Enligt alla tester som ska, och bör göras vid 8 veckors Älder sÄ va alla valparna helt friska, att de sedan kan bÀra pÄ ett vanligt förekommande problem sÄ som patella Àr nÄgot man fÄr rÀkna med. Eftersom bÄda förÀldrarna Àr helt fria frÄn de sjukdomar som skapar problem i rasen som helhet sÄ Àr det helt enligt reglerna att para dessa. En gen kan bÀras pÄ utan att nÄgon vet det, oavsett hÀlsotester och sÄ^^. Uppfödaren har alltsÄ inte gjort nÄgot fel.
Har inte kineserna problem med patella ocksÄ?
HÀr kan ni lÀsa om vÄrat resultat efter hÀlsoundersökningen.
#14 HĂ€rlig dag :)
#15 HĂ€rligt :D
#16 Ok.
Inte vad jag hittat nÀr jag Googlat osv? Det kan ju hÀnda i smÄ raser som du sÀger men inget jag hittar som ska vara kÀnt.
#18 Ja, det förekommer lÀttare hos smÄ raser som du sÀger :). Men nÀr jag googlat, och jag har googlat mycket om nakenhunden, sÄ har jag inte hittat att det ska vara ett s.k kÀnt fel utan det Àr mer huden och ögonen som Àr kÀnda fel hos nakenhunden :).
Googlade nyss pÄ Patella Nakenhund men hittade inget dÀr det stod att det Àr en kÀnd sjukdom hos dom.
#18 Hur var det med dina hundar nu? Har dom patella? đ
God kvÀll :) Eftersom det nÀstan Àr min fredag idag och jag inte börjar förs halvtvÄ-tre imorgon sÄ sitter jag hÀr med ett glas cola och bara lÀngtar tills imorgon nÀr jag fÄr trÀffa min Àlskade hund. Det Àr sÄ jobbigt att behöva lÀmna honom varje söndag, det kÀnns som om man lÀmnar en del utav sitt hjÀrta :/
Mvh Swadika
SajtvÀrd pÄ reborns
#21 Ja.. det dĂ€r Ă€r rĂ€tt lustigt. I alla fall för mig.. jag kan lĂ€ngta efter att nĂ„gon tar mitt monster ibland men nĂ€r jag vĂ€l Ă€r utan henne Ă€r jag sĂ„ tom sĂ„ det gör ont đ
#23 Verkligen! De smÄ liven.
#25 HĂ€rligt att höra đ Jag lĂ€ser imorgon!
#27 Hahaha, jag ber om ursĂ€kt đ
Jag ska försöka komma ihÄg att kolla in imorgon, kan lÀgga till din blogg i bokmÀrksraden minsann. Sitter och pluggar och ska snart ut med monstret för att sedan sova minsann!
MĂ„ste verkligen börja lĂ€sa vettiga bloggar sĂ„ det Ă€r bra att du tipsar đ
#29 Haha.. brukar vara sĂ„ đ