Problem vid hundmöten
Jag har en underbar hund! Hon heter Divan men är verkligen ingen Diva! Divan är som en ängel i familjen hon är snäll mot alla barn och vuxna. Men, hon funkar bara med vissa hundar. Och ute… Så fort hon får syn på en hund, börjar hon skälla och hoppa. Då pratar jag med henne lugnt och går där ifrån. Men inget hjälper! Har någon något tips?
Tänk på att skriva bra rubrik. :)
Det är bra att du går där ifrån men bästa är att inte säga något till hunden. :)
Och träna hundmötet, med ev någon kunnig.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Skvallerträning
Vad är skvallerträning?
#3 Står i artikeln som #2 Länkade till :)
Ok
Detta hör inte till ämnet men Måste bara fråga #1. Vad menar du med "tänk på att skriva bra rubrik"? :) jag tycker de va en passande rubrik! *bara nyfiken*
#6 Tror hon ändrade rubriken.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Okej :)
Har en hund som är likadan och skvallerträning har verkligen funkat på henne. Hon kan visserligen morra ibland eller skälla till men hon är såå mycket lugnare än hon varit. Oftast är hon tyst men de gångerna hon börjar skälla tystnar hon nästan direkt när man lugnt säger åt henne.
Här är också en bra artikel om skvallerträning :)
http://blandrashundar.ifokus.se/articles/4d712e7eb9cb46221d0449f3-skvallertraning?articles-1
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
#6 Rubriken har ändrats :) Stod "hjälp" eller liknande bara innan :) Annars hade jag såklart ej skrivit det :D
Även jag rekommenderar skvallerträning. Kör det för fullt med mina hundar som också blir uppjagade vid hundmöten, och vi tar oss sakta men säkert framåt :)