Fredagen den 13e....
Jag mste bara få berätta om min hund, han är bara UNDERBAR! =).
Han har alltid varit den som har dragit och dragit och dragit, ja han drar när husse är ute med honom fortfarande…..*thi thi*
Men i går så skulle vi ner till byn ett litet ärende och Tyon följde med för att vi sedan skulle iväg och släppa honom på ängen.
Sagt och gjort, så var vi på byn, var i djur affären bl.a för att köpa kattleksaker som Tyson har lyckats och få tag ppå….
Men så kom vi till ängen….
N hör det till historien att husse, kan inte hålla flabben när jag har hand om Tyson ute, instruktörena på klubben har sagt till honom med "när tina har hunden och kopplet så ska inte du öppna munnen och tjaffsa med henne eller lägga dig i när hon är med."
men han har svårt för detta, och även igår.
Vi släppte honom och jag gick med tyson ner på ängen för att kunna ha koll på honom.
Hade med mig levergodis i bakfickan.
Tyson började på och springa och fick upp ett mummsigt spår av hare.
Nu, nu kunde inte roger hålla flabben längre och började på och gorma och gapa……SUCK!!
Jag sa till honom "låt hunden vara jag har koll på honom och jag vet att han inte drar iväg så håll flabben!!"Jag är tyst när han har kopplet, om jag ser att det går åt skogen så frågar jag honom om han vill ha hjälp, för det går inte att 2 sköter hunden ute.
Så visslade jag 1 gång på Tyson, han tittade på mig, jag sa till honom "avbryt sök" och det gjorde han, jag sa till honom "sitt" och han satte sig.
nu gick jag fram till honom och gav han en godisbt och kopplade honom.
För ute på vägen kom en gigantisk snygg schäfer hund gåendes…
Tyson bara satt och tittade på den. =)
När den hade gått förbi, så släppte jag honom igen som belöning och för att han skulle få springa av sig lite till.
Roger stod vid detta laget och hoppade jämfota vd bilen och bad mig koppla hunden flertalet gånger och jag skrek 1 gång till honom att på ren svenska HÅLL FLABBEN!!
Han var rädd att Tysse skulle smita! …..*SUCK!*
Så på protest och för att Roger skulle få rampfeber, så passade jag på och träna Tyson samtidgit! *hihi*
Han kom på inkallningen när jag ropade in honom, och när jag kom till bilen så sa jag till Roger "du ska inte stressa när hunden är med, det är då han sticker utan bara ta det lungt och hålla truten!!"
Karlar när ska dem lära sig att hålla truten?!?
Jag blev s lycklig att Tyson var lugn, och lystrig och härlig hund på ängen, så som jag alltid velat ha honom… =)
Ni får ha en underbar helg!

Kram
TinaH

Haha ja det är ju typist karlar att stå och gapa för ingenting
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tja..speciellt när jag står och förklara VARJE gång för han att om han gapar på hunden, så kommer inte Tyson att lyssna på mig heller, utan skita i oss bägge, och kaos kan uppstå……
VAR ENDA GÅNG!!
är det lika dant….SUCK KARLAR!!

jag lider med dej… Som tur är så har jag en karl som vet att han inte kan så mkt om hundar och därmed håller tyst då jag pysslar med hunden men jag har haft ex som trott sig vara experter trotts att dom knappt sett en hund innan dom träffa mej så jag vet hur jobbigt det kan vara
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
DEt där känner jag igen Tina, och jag gjorde till slut så att jag tränade hundarna när min fd inte var med ;-).
haha känner också igen d, jag tränar Lusse när jag e själv me honom =) iof näst intill alltid men ändå =P