Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 2045 ggr
[typellisch]
2

12 mars, god lunch!

Vart ett sent inlĂ€gg 🙂

Har Ă€tit frukost och lĂ€st mina tidningar sĂ„ har chillat mest. Fick hem min klicker idag och vi har precis börjat! Funkar himla bra mĂ„ste jag sĂ€ga 😃 Tog med den pĂ„ promenaden och hon lyssnar bĂ€ttre med klickern faktiskt
 samma i trapphuset, dĂ„ stĂ„r hon och glor pĂ„ mig och vĂ€grar komma men efter att ha lĂ€rt henne att klick = godis sĂ„ kom hon pĂ„ först inkallningen 🙂 Klicker = bĂ€st, haha.

Har Àven lagt ut saker som jag vill bli av med, tagit en kortare promenad osv.

Ska försöka plugga lite idag ocksÄ.. samt diska och vika tvÀtt :).

SÄ, vad har ni gjort hittills och vad hÀnder resten av dagen?

Fridaaaa
0

Iskallt ute :P

Har Àtit frukost, utfodrat alla djuren, pÄbörjat pluggandet (lÀsa en bok) mm :D

Se vad som hÀnder resten av dagen :D

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[typellisch]
0

#1 Ja.. vĂ€rmen fĂ„r gĂ€rna komma nu 😐 Jag uppskattar att man ser solen mer nu men man saknar lite vĂ€rme..

Vad har du för djur? 🙂

Fridaaaa
0

#2 Ja tycker jag med! Solen skiner dock, sÄ lite positivt :)

Har 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin och fiskar :D

[typellisch]
0

#3 Ja absolut 🙂 Och nĂ€r det Ă€r rĂ€tt vindstilla kĂ€nner man vĂ€rmen, det uppskattas!

Åh, jag har ocksĂ„ blivit sugen pĂ„ att ha gnagare och allt nu nĂ€r jag skaffat hund. Men som allergiker fungerar det inte sĂ„ bra dessvĂ€rre.. annars hade jag nog köpt mig en hamster 😇 Haft hamster innan men till slut vart det sĂ„ illa att mina ögon var rödsprĂ€ngda..

joheck
0

Ska till universitetet idag för förelĂ€sning och grupparbete, vet inte hur lĂ€nge det kan tĂ€nkas bli. Hundarna fĂ„r stanna hemma och ha trĂ„kigt
. Eventuellt att det blir en flockpromenad ikvĂ€ll, men annars kommer jag nog inte orka aktivera dom sĂ„ vĂ€rst.

Fridaaaa
0

#4 Ja ganska vindstilla hÀr med :D

Ja det Àr underbar med dem, Àven kaniner Àr underbara (Àr ej gnagare) :P

Nej det förstÄr jag om du Àr allergisk, inget vidare.

[typellisch]
0

#5 🙂

#6 Haha, jag Àr inte klipsk med vad som rÀknas som gnagare ;).

Fridaaaa
0

#7 Flera som tror att kaniner tillhör gnagare sÄ ^^, :)

[typellisch]
0

#8 Slipper jag kĂ€nna mig riktigt dum dĂ„ đŸ€Ș

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ledig och har stĂ€ddag :)  Har varit ute med vovvarna pĂ„ morgonrundan, snöar lite 
. kĂ€nns kallt Ă€ven om det bara Ă€r -12.  Ska Ă€ta lunch nu, sen gĂ„ ut en svĂ€ng till med hundarna :)

[typellisch]
0

#10 HĂ€rlig bild 🙂 Vintern Ă€r trots allt fin!

Fridaaaa
0

#9 nejdÄ du ska ej kÀnna dig dum. Man kan inte kunna allting! Man lÀr sig saker sÄ lÀnge man lever ;)

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 Ja vintern Àr superhÀrlig. Vi har sÄ himla fina skoterleder att gÄ pÄ!

[typellisch]
0

#12 Önskar det fanns en smilie för ''tummen upp'' :).

Fridaaaa
0

#14 Finns det med ;) Denna: đŸ‘ :D

[typellisch]
0

#13 Fast nu fĂ„r vĂ„ren och vĂ€rmen komma dock 😃

#15 Jaha, hahaha.. jag orkar inte, jag Àr sÄ seg idag.

Fridaaaa
0

#16 Haha inte lĂ€tt ibland đŸ˜‰đŸŒș

[typellisch]
0

#17 Haha :).

[RMSLiners]
0

TrÀnat freestyle och trÀnat inkallning utomhus med störningar vilket gick ovanligt bra, hon har sina dagar dÄ hon kan. Hon fick extra belöning nÀr vi kom hem i form av ett litet ben som hon Ät upp i ett naffs. ;) Nu ska jag sÀtta mig och flytta över hela min blogg till en egen hemsida vilket kommer ta timmar men Àr glad att jag Àntligen har en hemsida för hunden.

[typellisch]
0

#19 HĂ€rligt att det gick bra 🙂 Man blir pĂ„ bra humör dĂ„.

Pennybus
0

Jadu
 Hundteori, gick med min kompis till hennes rum och ser att hennes hund har mördat en kartonglĂ„da varav tvĂ€ttmedel var sönderslitet och medel lĂ„g över hela golvet. Lite bitar av kartong och pĂ„se fan lite var som helst. Sedan mer hundteori. Sedan lunch, tillbaka till mitt egna rum och nu sitter jag hĂ€r och ska snart ha djurvĂ„rd, hm..

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

[typellisch]
0

#21 Pluggar du om djur? :)

Pennybus
0

Praoar pÄ ett gymnaisum jag har planer pÄ att gÄ pÄ :) Praoar pÄ hundlinje och djurvÄrds linjen hÀr (:

[typellisch]
0

#23 Tycker du det Àr nÄt för dig dÄ? :)

Pennybus
0

#24 Ja helt klart! :)

[typellisch]
0

#25 HÀrligt att höra :D.

Uppdatering om mitt klickande; det gĂ„r bra! Molly satte sig pĂ„ sin kudde hĂ€r i köket och glor pĂ„ mig medan hon Ă€ter. Hon brukar tigga ibland nĂ€mligen.. behövde inte sĂ€ga Ă„t henne utan hon satte sig sjĂ€lv. SĂ„ tog fram klicker och lite mat för att klicka med jĂ€mna mellanrum helt enkelt :). Hon sitter kvar Ă€n, efter fem minuter! Klicker Ă€r sĂ„ bra, varför envisades jag att inte köpa en tidigare? đŸ€”

Swadika
0

God middag Àven fast jag precis vaknade. Vaknade med 38 graders feber tidigt i morse sÄ somnade om och vaknade nu och hade faktiskt 37,6 sÄ det kÀnns bÀttre, fast dÄ har jag lÀkemedel i kroppen, ska nog sova lite till tror jag ;)

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

[typellisch]
0

#27 Krya đŸŒș
Vila Ă€r alltid bĂ€st 🙂

malinroth
0

Goddag! 

Jag har vaknat till liv efter gĂ„rdagens dvala. Varit till syster och tagit en liten  promenad med hundarna (mina och hennes) sen tog jag med mig mina hem <3 Blev dock ingen lĂ„ng promenad, var sĂ„ trött och matt i kroppen efter magsjukan sĂ„ jag orkade inte lika mycket som jag ville. Men det var skönt att fĂ„ lite friskluft! hade inte utanför dörren pĂ„ drygt ett dygn, det hĂ€nder inte varje Ă„r! Kan inte minnas nĂ€r det sist hĂ€nde om det ens hĂ€nt sedan jag skaffade Nelly för drygt 10Ă„r sedan :P

Nu ska jag vila lite sen fÄr vi vÀl se vad som hÀnder innan jag börjar jobba kl 18.00..

Ruzicka
0

Oj oj oj vilken morgonpromenad! Vi tog (som vanligt) sovmorgon till 10:30, sedan bar det av. Lite över 4 km gick vi allt som allt, det Ă€r den lĂ€ngsta rundan vi gĂ„tt hittills och nog blev Nelson lite trött ibland men dĂ„ stannade vi bara och vilade ett tag. Först trĂ€ffade vi bĂ€sta hundkompisen och lekte ett bra tag, sedan gick vi vidare till kĂ€rret. Nelson sprang runt pĂ„ isen och hade jĂ€ttekul. PĂ„ ett stĂ€lle drattade han i och det var ocksĂ„ rĂ€tt roligt. đŸ˜‰Sedan gick vi vidare till 4H-gĂ„rden och skĂ€llde lite pĂ„ djuren (och sĂ„ fick matte hĂ€lsa pĂ„ de underbara grisarna â€ïž), och sedan gick vi hem. Kom alldeles nyss fram. 

IkvĂ€ll kommer min vĂ€n och vi skall lata oss i soffan efter hennes megalĂ„nga tenta. Och sĂ„ skall bilen pĂ„ bilprovning.. ibland Ă€r det hĂ€ndigt att ha en sambo som Ă€r bilmekaniker. đŸ˜‰

SĂ„ kul att lĂ€sa att det funkar bra med klickern, TS. đŸ™‚

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni fÄr gÀrna titta in och hÀlsa pÄ.

[typellisch]
0

#29 Men du mĂ„r bĂ€ttre nu Ă„tminstone? 🙂
Ja, nĂ€r man har hund sĂ„ Ă€r man alltid ute och jag mĂ„ste sĂ€ga att det Ă€r otroligt skönt 😃

Swadika
0

#28 Tack du :) â€ïž

Mvh Swadika
SajtvĂ€rd pĂ„ reborns 

[typellisch]
0

#32 ❀

Qepta
0

Har varit och vaccinerat Izor mot kennelhosta och ska snart ivÀg till allÀmnpsyk.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[typellisch]
0

#34 🙂

Vattnadal
0

Idag, dÄ det Àr tisdag (i snitt lugnaste veckodagen pÄ Draghundcenter) Àr jag hemma. Har haft flunsa i 4 v nu, och Àr rÀtt trött pÄ det. Idag Àr halsen svÀlld sÄ det gör ont, febern pestigare Àn pÄ lÀnge. Har bara matat innehundarna, rastat dem 2 gÄnger, matat höns, kaniner och utehundar, samt lÄtit alla utehundar springa en kortis i rasthÀgnet.

Ska försöka ta piller sÄ jag mÄr lite bÀttre, peta ihop sen lunch Ät mig och ge upp, och sen förflytta mig till TV:n.

HÄller tummarna att Ingrid sköter sig. Hittills idag har hon bara lÀst sönder en bok.

MVH Elin

Medarbetare pĂ„ spetsar och urhundar. VD pĂ„ Draghundcenter

[typellisch]
0

#36 Krya đŸŒș
Mat och vila Àr det bÀsta mot sjukdomar :). I alla fall för mig dock.

Vattnadal
0

Jag har varit dÄlig pÄ att vila, erkÀnner. Inte sÄ lÀtt nÀr man Àr egenföretagare och butiken mÄste hÄllas öppen, det Àr draghundstÀvlingar man ska stÄ och sÀlja pÄ, och till rÄga pÄ allt med en valp med brutet ben, som redan Àr sjukt understimulerad.

Blir en dag hemma nu, och kanske kan maken jobba lördag, sÄ jag fÄr vara ledig 2 dagar i helgen. Tur att jobbet Àr vÀrldens bÀsta, sÄ att det kÀnns bÀttre nÀr jag bara orkat ta mig dit.

MVH Elin

Medarbetare pĂ„ spetsar och urhundar. VD pĂ„ Draghundcenter

[typellisch]
1

#38 Usch :(. Det lĂ„ter inte roligt.. hoppas allt löser sig för er del ❀

Qepta
0

Sitter och redigerar bilder frÄn dagens inomhusfotografering och Izor fick sÄklart vara min modell. Gud sÄ duktig han varit! Suttit still i över en timme för min skull.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

LinaK
0

Goder afton allesammans!

Efter nĂ„gra dagars trötthet och kĂ€nning av en förkylning börjar jag kĂ€nna mig piggare, jag och hundarna har varit ute lite och lekt. Gömt pinnar och grejat sĂ„ dom Ă€r rĂ€tt nöjda, Ă€r glada att mina tvĂ„ inte kryper pĂ„ vĂ€ggarna trots att dom inte fĂ„r samma aktivering som vanligt ❀

Sedan sĂ„ Ă„kte jag hem till en god vĂ€n (min hunds uppfödare dessutom) och kikade lite försiktigt pĂ„ fĂ€rska smĂ„ valpar. (föddes i torsdags) Det Ă€r dessutom helsyskon till min hund sĂ„ det var extra roligt att fĂ„ se dem sĂ„hĂ€r tidigt. Mamman Ă€r sĂ„ duktig med dem smĂ„ och hon blev superlycklig över att se mig och det var nĂ€stan som att hon ville visa mig dem smĂ„. Stolt mamma kanske ❀

Sedan fikade vi lite och sĂ„ kelade jag med det andra hundgĂ€nget som bestĂ„r av En tolv veckors jack russell valp som jag Ă€r störtkĂ€r i, en annan jack russell tik och fyra helgoa dandie dinmont terrier đŸ¶ Och alla ville dem ha uppmĂ€rksamhet samtidigt. LĂ€tt som en plĂ€tt! *host*

Nu ska vi bara slappa resten av kvÀllen!

// Lina - VÀrd pÄ Bichon Kolla gÀrna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[typellisch]
0

#40 😃

#41 ÅÄÄh vad mys :D. Skönt att du mĂ„r bĂ€ttre ocksĂ„!