Rädd ?
Min hund är ibland rädd för att som hoppa över ett hinder. det är inte själva höjden utan det är som jag kan ha bort själva pinnarna. men då vågar hon endå inte gå igenom bara ? vet nån vad det kan bero på vill inte pressa henne :)
Har hon varit med om någon obehaglig händelse i närheten av hopphinder? Slagit sig, blivit ryten åt eller liknande? Isåfall tror jag att hon kopplar obehaget till hindret, och antar att det kommer ske igen om hon hoppar.
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Nej har aldrig skrikit åt henne och aldrig har hon slagit sig en gång ramlade ett hinder när hon stod brevid kan det vara det ?
Försök locka henne igenom själva hindret (utan pinnar) och belöna jätte mycket när hon gör de,
Lägg sen en pinne på gräset och få henne att bara gå över den, och belöna. De kanske gör att hon känner sig lite säkrare :)
Mvh Jenna

Precis som #3. Lägg en pinne i gräset och skicka över den :)
Flytta den sedan bara närmre ställningen
Har hon blivit rädd nu efter att ni har tränat ett tag eller har ni just startat?
Har ni precis börjat? vissa hundar kan vara lite misstänksamma när dom inte är vana vid en viss sak.
min hund som är en omplacering vågade ingenting alls,han va rädd för precis allt man kan tänka säg men vi har jobbat upp hans självförtroende och nu hoppar han upp och ner över allt så länge det inte är för högt då han är en Chihuahua ;)