God morgon på er :).
Hoppas alla mår bra… jag börjar bli förkyld men försöker rädda det hela med handsprit och varmare kläder, hoppas kan man alltid.
Händer idag för er då? 🙂
Själv ska jag till Vagnhärad, cirka 50min med buss ifrån Södertälje. Ska umgås med mitt ex med andra ord, äta middag så vill han färga håret. Molly hänger såklart med så hon kommer nog vara lite trött ikväll efter ny miljö osv 😛
Hej! Vi ska snygga upp sovrummet,golv,tapeter och färg.Det är svårt och hitta något som vi fastnar för båda två.Vill gärna ha något i grönt, golvet ska vara ljust.Fart runt i affärer och det blir mer.
☝️
#1 Det är lite krångligt när man är två 🙂
God morgon :) Försöker hitta peppen att ta mig upp ur sängen och åka till skolan, inte det lättaste ;) Annars idag så ska jag göra ett väldigt speciellt samtal idag :D Nämligen till min uppfödare, de väntar på två kullar nu och vi ska prata lite om det och sedan bestämma en träff så jag får träffa föräldrarhundar och liknande :) Mycket spännande
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#3 Åhå 😃Spännande!
Jag minns hur ivrig man var när man skulle kolla på sin valp och sen hade tingat h*n. Lyckan som spred sig i kroppen och leendet man hade i flera timmar.
Jag är så glad att jag tog min chans att skaffa Molly, hundar gör så stor nytta i ens liv ju 🙂
Morning! Här kommer det inte hända mycket idag, är magsjuk och har varit hela natten så det blir väl att vila, sova och kolla tv typ. Eventuellt kanske man orkar göra nåt ikväll. Just nu bävar jag mig för att gå ut, magsjuka + bo ensam + ha hundar = dålig kombination! :/
#5 Krya 🌺
Nä fy för magsjuka 😕
Att vara sjuk överlag och vara själv med hund är aldrig roligt 😐. Minns en liten förkylning jag hade, det var en pina att ta hand om Molly då.. som tur var accepterade hon att ligga i sängen en hel dag då. Men nej fy, aldrig roligt!
#7 Åh, ett år! Hur stod du ut? 😮
#8 haha ja ibland måste man göra det :) Har redan innan väntat i flera år på att faktiskt få en egen hund så 1 år känns som ingenting. Fast det är bättre nu måste jag erkänna. För jag slutar gymnasiet i år och kommer sen plugga på distans, så kan vara hemma med valpen i tre år ;)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
#9 Ja, jag stod ut i 15 år innan jag hade chans att skaffa hund.. fast när man går så länge så liksom, accepterar man det. Men jag skulle nog bli galen av att gå runt 1 år och VETAT att om ett år har jag min valp… haha.
Ja, jag slutade jobba efter 6 månader och hade all tid i världen att ha valp :). Så pluggar distans också just nu! Går sådär så måste ta tag i det 😉
#11 Oja! Ska inte åka förs 13.55 så efter promenaden snart med Molly ska jag nog plugga en halvtimme eller nåt, sen försöka plugga lite ikväll när jag kommer hem. Måste ta tag i det där nu, haha.
#13 Tack detsamma 😛
Ett tips mot förkylningen är att dricka te gjort på ingefära med lite honung i det dricker jag och det är Asbra:) Själv ska jag försöka ta mig igenom tyskalektionen nu med seriöst världens sämsta lärare…hoppas att jag överlever:/ Sedan blir det en hel del plugg inför nationella proven och lite bus med vovven:)
Hälsningar Lovisa & Chester❤
God morgon! :)
Kom precis hem från skolan och ska nu gå ut på en promenad med med min fina hundkompis sedan ska jag ta bilen och köra till ett ställe där jag ska börja jobba. Första dagen idag och jag är väldigt nervös! Men hoppas det går över snabbt 😇
#15 Åh, hur fixar man ihop det teet? :)
Ja, det där med dåliga lärare alltså 😐 Jag tappar motivationen då.. samma nu när jag pluggar distans.. först fick jag inte min kallelse om att jag kom in så började en månad senare, min lärare hörde aldrig av sig, fick en ny lärare som aldrig svarar på mina mejl och dessutom inte har min matematik bok? 🤔 Vet inte hur jag ska göra.. om jag ska ''plåga'' mig igenom detta, riskera ännu ett IG på matematiken (har as svårt för det här) för att sedan söka en till kurs om en månad och göra mitt bästa på det…
#17 man skalar och skär ingefäran i bitar, eller om man vill kan man riva den till gegg;) ( det blir lite starkare då) och så lägger man ingefäran i en kopp och häller på kokat vatten och lite honung efter behag:) Det går inte åt så mycket ingefära då den är ganska stark och ger mycket smak, när man har druckit upp teet kan man hälla i bara lite kalt vatten i koppen med ingefäran i och Spara koppen i kylen så kan man göra te på samma ingefära upp till tre gånger för att ingefäran har så mycket smak i sig:) Ja det är ju inte särskilt lätt att orka med skolan om man har dåliga lärare men det är väll bara att hålla ut antar jag:/ Lycka till med teet och krya på dig:)
#18 Åh, tack för tipset 😃Ska be mamma köpa hem idag så ska jag prova ikväll/imorgon.
Ja.. jag försöker peppa mig själv men ack så svårt :).
Tack tack 🌺
#19 varsågod har du inte fått din mittenpolitik än så kanske du borde ta ett snack med läraren eller nått, annars är det ju inte så lätt att jobba i boken😯
#19 Nu hänger jag inte med? :D
#21 du skrev väll art du inte hade fått någon mattematikbok eller är det jag som är vimsig 😛
Och jag menade mattenok och inte mittenpolitik 😳
Nej mattebok jag kan ju inte skriva normalt hehe 😜
#22 Det är min lärare som inte har samma mattebok som mig :P. Min förra mattelärare bad mig köpa denna så jag gjorde det.. nu visar det sig att min nya lärare inte har denna mattebok alls :).
Jaha nu hänger jag med hehe så vimsig jag kan vara ibland😄
Men jan du inte byta bok då?
#27 Nja, helst inte.. det är ju dom som strulat till det som bara den så tycker dom kan köpa in denna bok jag har 🙂 Sen sa han att dom skulle det så hoppas på det!
Husse har ledigt idag, så vi har varit ute på stan med Nelson och tränat lite miljöträning. Han fick till och med följa med in i några affärer, och det var jättetråkigt tyckte han. 😉 Men husse var överlycklig och köpte tre spel. Vi skulle hälsat på kullbrorsan också, men hans husse och matte var upptagna idag så det blev inte av. Vi tar bilen till skogen senare istället och går en längre promenad. 🙂 Det skall bli kul, vi har faktiskt inte varit i skogen på någon vecka.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
#28 jA får hoppas på att det löser sig 😊
#29 Låter som en härlig dag du 🙂
Själv ska jag till bussen snart minsann!
#6 Tack!
Pappa kom hit och rastade vovvarna och kom med lite blåbärssoppa, cola m.m. sen för en timme sedan kanske kom min syster hit och gick ut med dom efter jobbet och sen tog hon hem dom till sig <3 det är tomt utan hundar hemma men ganska skönt ändå att slippa ha dåligt samvete för att jag sover hela dagen. Så nu är det väl lika bra att vila vidare bara helt enkelt. Det gick över förväntan det här, det är tur man har familjen <3
God dag på er!
Suttit i skolan hela dagen, sedan kl 9-14,30. Varit ute 20 min med hunden, orkar inte mer xD Men hon var så nöjd så :)
Nu ska jag ta det lugnt, heltrött xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#30 Ja :)
#32 Himla snällt av familjen din 🙂 Krya på dig ordentligt nu! 🌺
#33 Gick det bra idag? :)
Idag har jag tränat hunden i Targate och Freestyle vilket slutade i att hon fick glädjerus och sprang runt som om hon hade elda i baken.
Sen har man varit hos barnmorskan samt hämtat ut ett jätte paket på posten från släkten som innehöll mängder med barnkläder och barnleksaker.
Foglossning till förbannelse har man idag också, fick ta taxi hem från affären och chauffören fick agera käpp då jag inte kunde lyfta höger ben mer än några centimeter utan att skrika.
Nu rör jag inte en enda fena mer idag.
#35 Glädje att se sin hund så glad!
Snällt av släkten ju 🙂
Oj, låter däremot inte roligt 😐 När är förlossningen?
Inte gjort så mycket idah, tränat lydnad. Blev ett pass inomhus och ett pass utomhus med lite störningar.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
#36 Beräknat till 19e maj men sen får man se om barnet bestämmer sig komma två veckor tidigare eller senare. :)
#38 Åh, snart ju 🙂 Mysigt (fast kanske tröttsamt för dig som har det jobbigt just nu)!