Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1211 ggr
Pennybus
0

Ben?

Vi ger vår tik(mellanpudel) torrfoder men hon har slutat äta sin mat om man inte smaksätter den med krossat godis o.s.v.(dvs. vi lägger i det i vattnen så suger fodret upp smaken, om man säger så) fast då äter hon knappt heller…

Vi funderar på om vi ska ge henne något ben?

Vi har ben med kött på i frysen(köpta i livsmedels butiker så som willys, maxi o.s.v) och undrar om det är okej att ge sådant?

Är det farligt ifall det är lite blodigt?

"i'm not scared of dying but i'm awfully terrified of dying alone"

Maja2
0

Köttiga råa ben är inte alls farligt, tvärtom, men  hunden måste ju äta annat åxå. Provat färskfoder?

Pennybus
0

Jo, jag har sagt till mamma och pappa att vi ska köpa färskfoder i snart 2 månader men det blir aldrig något av det, haha.

Maja2
1

ok. Eftersom det är dina föräldrar som sköter inköp av foder, och inte lyssnar på annat …. så är det inte så mycket att göra åt Det. 

Men som sagt, köttiga, blodiga ben, är inte farligt. Ge dem råa och inte tillagade bara :)

Pennybus
0

Lyckades övertala mamma om att vi ska åka till både gårdsbutiken och in i göteborg och köpa VoH när jag kommer tillbaka från min prao. Är fiskfiléer farligt att ge?(rå som kokt)

Mysisa
0

Så länge det inte är ben i går fisk hur bra som helst (råa f ben funkar men inte kokta)

minavitas.wix.com/kennel

[Tess86]
0

Du kan ge råa, köttiga ben från alla djurslag, från fisk, fågel och däggdjur. Blod är bara nyttigt och de enda ben som kan vara farliga är för små ben till en glupsk hund (vissa kan t.ex. inte äta kycklingvingar för att de inte tuggar dem) eller för hårda ben (vissa hundar tuggar sönder sina tänder på märgben) men det är mest bara märgben från nöt som är för hårda. 

Vad bra att din mamma har gått med på att prova VoH. Troligtvis kommer er hund att äta mycket bättre nu, och se fram emot måltiderna. Vissa hundar blir dåliga i magen av VoH, speciellt i början, men blanda med lite vatten i så fall så löser det sig.

vallhund
0

Fisk från insjöar skall inte ges rå pga parasitrisken.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

[typellisch]
0

Råa ben är perfekt 🙂Förut gav jag vita pressade ben som dög för Molly. Köpte på mig råa ben från vilt (älg, hjort, råddjur) och Molly låg och gnagde och gnagde i flera timmar.. sen köpte jag även lamm som det var lika poppis 🙂

Känns bra att ge sin hund så bra mat och tuggben som möjligt!